NL400 river action?

#1| 0

Hey,

Spillet er NL400 euro på primas anononyme borde. Jeg har lige sat mig og postet BB, så jeg har ingen reads, men antager at villian er reg. Jeg var meget i tvivl om hvad der er bedst i spottet, jeg synes egentlig alle options er mulige. Hvad er optimalt på river readless? Hvor ofte tror i std reg jammer Ax når checket til?

Prima, $2/$4 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $624.40 (156.1 bb)
SB: $439.10 (109.8 bb)
Hero (BB): $400 (100 bb)
UTG: $106 (26.5 bb)
MP: $189.70 (47.4 bb)
CO: $1,105.30 (276.3 bb)

Preflop: Hero is BB with Q A
3 folds, BTN raises to $8, [color=grey]SB folds, Hero raises to $32, BTN calls $24

Flop: ($66) J A 4 (2 players)
Hero bets $36, BTN calls $36

Turn: ($138) 4 (2 players)
Hero bets $82, BTN calls $82

River: ($302) K
HERO?

10-10-2012 20:06 #2| 0

Bah, uden reads på anon?!? Det er sikkert tæt på et check-fold, alligevel fanger jeg nok mig selv i at jamme lidt for ofte her...

Men jeg elsker at jamme Ax i villains spot, du har KQ-ish i din range og fra hans spot, jammer alle stærke Ax+ ca hver gang her, når i er readless?

Edit: aldrig c-f river, havde misset boardet var parret, jeg er mest til at shippe

Redigeret af pow9199 d. 11-10-2012 08:02
10-10-2012 20:08 #3| 0

Jeg er slet ik ekspert, så bær over med mig hvis det er et leak og jeg ikke er god nok til at profitmaksimere - men jeg ville på turn gå i CC-mode for at potcontrolle. Nu rammer der sågar en suit på turn. Problemet er at på river skal vi nærmest 9/10 gange checke da
1. Han caller ik med weak hands
2. Han har ik FE til AI
3. Misset draw af en eller anden grund
Vi vil også gerne checke for at han kan
1. Spasse ud med lort

Tror bare meget sjældent vi får et call, medmindre han sidder og har lyst for et sygt herocall med J'ish.

Så CC-mode fra turn imo.

// KD

10-10-2012 20:22 #4| 0
-KD- skrev:
Så CC-mode fra turn imo.


Du charger slet ikke alle hans Ax (edit: og resten af den range han peeler flop med) nok på den måde.
Redigeret af pow9199 d. 10-10-2012 20:23
10-10-2012 20:33 #5| 0

Jeg synes cc turn er forfærdeligt. Vi ender ofte med at blive ownet og valuetownet. Jeg vil langt hellere udnytte, at han har en aller helvedes masse dårligere hænder i sin range, som tager en river i position.

Hvad er vores c/c-range på river i øvrigt i det her spot? Hvis vi skal have én, tror jeg, AQ skal være med i den.

10-10-2012 20:47 #6| 2
Pokernets ME vinder !

De fleste NL400 regs burde ihf shove Ax her when checked to - det er jo et helt oplagt freeroll bluff, og vs. din perceived range er de aldrig bagud.

Jeg check-caller, vi har en ret bred valuerange på det her runout, så jeg tror det er lige tyndt nok med AQ. Derudover tror jeg, at din avg. NL400 villain jammer hele sin range her, og der burde være en del Jx med en ruder, samt alle combos af KQ med ruder i villains range, som han formentligt også shover ind readless.

AQ er i min optik kun et shove her som en del af en exploitive strategi, f.eks. mod villains der caller 3bets bredt inkl. alle Axs = villains range er vægtet mod en splitpot, men han får svært ved at calle river.

Redigeret af walth d. 10-10-2012 20:49
10-10-2012 20:59 #7| 0

Enig med walth. C/c turn fordi? Fordi I vil lave villanden bluffe på et lorte board?

10-10-2012 23:11 #8| 0

@Walth

Med dine tanker omkring din avg 400 NL reg, så burde vi vel næsten c/c hele vores value range her?

10-10-2012 23:47 #9| 0

@Sailor

Hvordan vil du så balancere din range de gange du jammer river?

10-10-2012 23:50 #10| 0

@Lasse

Jamen udfra Walths tanker, så burde vi jo ikke være balanceret her.

Han mener vel rent faktisk, at vi skal spille ubalanceret her og bare justere til at mange villians er ekstrem exploitable i det her spot.

10-10-2012 23:52 #11| 0

....At jeg så er dybt uenig med Walth er en anden sag:) Jeg mener, at langt de fleste checker ax bag på river....

10-10-2012 23:53 #12| 0

Skulle lige til at redigere min post, fordi jeg ikke havde taget anon-bordet in mente. Hvilket obv. gør spottet/diskussion helt anderledes end hvis vi spiller mod folk der kender os eller har mulighed for at noter på os til fremtidig brug.

Jeg er nu derimod enig i at folk burde shove nærmest hele deres range her, netop fordi det er så super sjældent man ser en bet/bet/c/c-range i 3bettet pots.

Edit:
ISÆR på boards hvor draws completer turn/river.

Redigeret af Lasse N d. 11-10-2012 00:13
11-10-2012 07:52 #13| 0
Pokernets ME vinder !

@sailor

Jeg tror lige præcis en K river er så sjældent et spot, hvor vi har ret stærke population reads der gør at vi nok godt kan tage en exploitive linje med vores range. Når det er sagt så vil jeg stadig have en jam range, eftersom jeg jo kommer til river med bluffs, hvorfor jeg selvf skal have valuebets - det er jo ikke bare sådan at Ax folder HVER gang.

Hvorfor vil du checke Ax bagpå i villains spot? Forventer du folk checker hele deres range på river? Eller rettere, hvilken range tror du den gennemsnitlige NL400 spiller checker i heros spot?

Redigeret af walth d. 11-10-2012 07:59
11-10-2012 12:00 #14| 0

Er på vej ud af døren....Men jeg forventer at langt de fleste checker Ax (toppen af deres range) bag her, men langt oftere jammer Jx...At der så i virkeligheden er en meget lile forskel, er en anden sag:-)

11-10-2012 23:13 #15| 0
OP

Super inputs, tak.

@Walth, tror du overvuderer den gennemsnitlige NL400 spillers evner lidt, men jeg er meget enige i dine betragtninger.

Mod en dygtig spiller synes jeg c/c river er rigtig fedt, men uden info hælder jeg næsten til et jam, da jeg ikke rigtig har nogen ide om hvad manden er i stand til. Det kan jo være en giga nit som aldrig shover dårligere på river. Tænker at vi laver færest fejl ved at shippe, når vi slet ikke har nogen info, giver det mening?

I spottet fandt jeg et check-fold frem på river, hvilket jeg mildt sagt var lidt træt af efterfølgende :)

12-10-2012 03:37 #16| 0
becks skrev:
Mod en dygtig spiller synes jeg c/c river er rigtig fedt, men uden info hælder jeg næsten til et jam, da jeg ikke rigtig har nogen ide om hvad manden er i stand til. Det kan jo være en giga nit som aldrig shover dårligere på river.


Det kan jo også være en "giga nit" som heller aldrig betaler dårligere på river? Så er vi lige vidt.

Jeg tror langt oftere når vi shover i sådan et spot her at vi får calls af hænder der slår os fremfor hænder vi slår. Det skal altså være en supertyret Ax der betaler ret ofte her, før jeg synes shove er federe end c/f.

Om jeg ville c/c eller c/f afhænger af de reads jeg har fået på manden (selvom det er et anon-bord) og total readless synes jeg stadig c/c er fedest, fordi jeg forventer den gennemsnitlige 2/4-reg shover ret bredt, når checket til her.
Redigeret af Lasse N d. 12-10-2012 03:38
12-10-2012 03:51 #17| 0
OP

Jeg forventer aldrig at scoop potten når jeg shipper, ideen er selvfølgelig at få ham til at folde alle hans Ax.

Hvis shove skal være bedre en c/c er det fordi jeg vægter hans range tungt mod Ax eller bedre og forventer han folder Ax rigtig ofte til et shove.

12-10-2012 12:40 #18| 0

Det er ret vildt det først er nu jeg opdager at boarded parrer sig på turn og vi derfor splitter med Ax på river. My bad!

Så shover jeg sgu også i mangel på bedre options :-)

12-10-2012 15:53 #19| 0
Pokernets ME vinder !

@becks

Du har helt sikkert ret i, at vi laver flere fejl mod den type spiller, ved at c/c fremfor shove.

12-10-2012 18:00 #20| 0

Shover han Ax, when checked to? Tvivler jeg sgu på. Shover han flush på turn? Raiser han et set/to par på floppet? Det er imo altid et check-fold, med mindre villain caller med alle Ax preflop og det er derfor er en stor del af hans range (som vi så prøver at få ham til at folde). Check-fold er imo den bedste løsning meget ofte, da han vel tror at du checker AK-AJ engang imellem på river?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar