NL400: QQ 3bettet 3 vejs

#1| 0

Har siddet ved bordet i noget tid, og har 3bettet razztafari manden en god sjat. Han virker til at defende alt for light til 3bets, og har callet med 22 en enkelt gang. Han spiller dog regish 23/16, men virker altså til at defende for light.

BB gutten er en 15/12 nit regular, jeg har aldrig set ham coldcalle før, og endnu sjældnere set ham spille en hånd.

Har svært ved at bestemme mig for jeg synes razztamanden leader med, men det er skuda noget underligt knald. Hvad gør vi, og hvorfor?

Seat 1 is the button
Seat 2: Bongart ( $271.70 USD )
Seat 3: Kakan5 ( $439.10 USD )
Seat 5: Schmeudele ( $400.00 USD )
Seat 1: HERO ( $587.90 USD )
Seat 4: rafael123 ( $966.29 USD )
Seat 6: razztafari ( $505.10 USD )
Bongart posts small blind [$2.00 USD].
Kakan5 posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q Q ]
rafael123 folds
Schmeudele folds
razztafari raises [$14.00 USD]
HERO raises [$44.00 USD]
Bongart folds
Kakan5 calls [$40.00 USD]
razztafari calls [$30.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8 7 4 ]
Kakan5 checks
razztafari bets [$66.00 USD]
HERO?

23-03-2010 20:55 #2| 0

Jeg kan ikke se hvordan det kan være andet end et call, for at se hvordan tingene udvikler sig. Nitten folder alle dårligere hænder, og sender stakken mod midten, hvis vi raiser med alt der har os slået. Jeg er egentlig ikke sååååå bange for razz' donk, vi er lysår foran hans range, men det er dælme klamt, at vi har en über nit i baghånden.

Jeg flatter, med planen om at folde til et raise fra Kakan. Der er for mange scenarier på turn til, jeg vil begynde at begive mig ud på hvad vi gør der.

23-03-2010 21:20 #3| 0

Det er ikke ofte det her kommer over mine læber, men: fold

Jeg tror razzta er for tight til at leade 88-ish her (og for dum til at gøre det som deception) så jeg tror faktisk vi ret ofte er slået, og jeg tror han håber vi sidder med JJ-AA og skiber baduljen ind. Han kan obv bet-3bette med FD, men så flipper vi alligevel, fordi han har K el A

24-03-2010 08:36 #4| 0

De andre gange du har 3 bettet ham, har du cbettet der?? hvis ja, virker det lidt mærkelige hvis han leader en monster hånd nu, frem for check-call eller check-raise.

synes umiddelbart det virker for svagt at folde QQ her, til en som vi mener caller 3bet ret light. Jeg skal have et read på at han leader floppet sets, for jeg folder her.

24-03-2010 08:56 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Wow, sick spot.
Men jeg tror helt ærligt, at det her er et fold. Sure, det kan godt være han defender super light til 3bets, men han sidder jo ikke og leader 99 eller 76 på det her board ind i 2 mand, hvoraf den ene er en giga nit der har coldcallet. Der er sikkert også en masse gode draws i hans range, men jeg tror, at ligeså snart nitten har coldcallet, så betaler han 10/10 gange også med 88, 77, 44, 87s, 65s, 74s som er de made hands der har os slået nu, derudover har han tonsvis af par+fd, overkort+fd og fd+gutshot i hans range, hvor han har mellem 12 og 14 outs, så jeg har svært ved at se det fede i fortsætte i hånden her.
Derudover skal vi også have nitten bag ved i baghovedet, jeg aner ikke helt præcist hvad sådan et menneske har i rangen, men mit bud er nok QQ+ og AK, og han folder jo aldrig QQ, KK, AA eller AK som er halvdelen af rangen.

Tror helt klart det er et fold man laver hvis man spiller sit A-game.

24-03-2010 18:33 #6| 0

Hvordan er de foregående 3b pots gået? Ret relevant info til denne hånd.

Mht hånden semi-readless:

Raise kan absolut ikke komme på tale ever, da din hånd spiller rimelig faceup. Mht call eller fold, er lidt en smags sag og spiller afhængig. Desuden, hvad gør du f.eks med AKh her? Jeg hælder nok mest til call, af flere grunde - b.la er jeg lidt ligeglad med nitten i baghånd, han vil spille sin hånd endnu mere faceup, end vi gør - hvilket vi ikke brænder penge på. Desuden tror jeg bestemt vi kan udspille razzta drengen turn/river, på div. flush kort, J's, 6'ere osv osv.. Tvivler på han b/shipper med flushdraw her, kontra c/r.

Men, det kommer meget an på hva jeres tidligere hænder har fortalt dig?

24-03-2010 18:37 #7| 0

@pow9199: Hvor klog skal man være for at leade 88 for deception her?

@OP: Jeg har ikke noget imod at give op nu, men jeg har heller ikke noget imod at flatte, og forvente at give op til yderligere action.

24-03-2010 19:10 #8| 0
OP

Interesting! Alle siger næsten det samme, og jeg er enig i raise aldrig kommer på tale.

Ang andre pots, har jeg set ham flatte late open fra blinds med AJo, cc QTT og fuldpotte river efter blanke turn og rivers, efter turn går check. Den med 22 checkede han ned unimproved hvor jeg floppede not middlepar værk. Han hælder måske lidt til den donkede fit or fold side hvis jeg skal give et bud. Et par spørgsmål;

Hvad hvis vi har AA istedet? Personligt tror jeg at QQ nok er tættest på bare at være et halv konservativt fold, hvor AA/KK er tættere på call.

Stacker vi nogensinde af til yderligere action på en komplet blank turn?


Hånden fortsætter, og da vi alle er enige so far, poster jeg action;

***** Hand History for Game 9050143065 ***** (Party)
$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 23, 09:44:45 ET 2010
Table 50BB Min 1467288 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 2: Bongart ( $271.70 USD )
Seat 3: Kakan5 ( $439.10 USD )
Seat 5: Schmeudele ( $400.00 USD )
Seat 1: datakrigaren ( $587.90 USD )
Seat 4: rafael123 ( $966.29 USD )
Seat 6: razztafari ( $505.10 USD )
Bongart posts small blind [$2.00 USD].
Kakan5 posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q Q ]
rafael123 folds
Schmeudele folds
razztafari raises [$14.00 USD]
HERO raises [$44.00 USD]
Bongart folds
Kakan5 calls [$40.00 USD]
razztafari calls [$30.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8 7 4 ]
Kakan5 checks
razztafari bets [$66.00 USD]
HERO calls [$66.00 USD]
Kakan5 folds
** Dealing Turn ** [ K ]
razztafari checks
HERO?

Skal være ærlig at sige at turn check, sætter mig i helt stort wtf mode. Det kommer ikke insta, men efter 5-6 sec.

24-03-2010 19:16 #9| 0

Over mit niveau her men prøver:

Ja, man er altså ret smart for at leade med 88 for deception, men hvem ved?

Ser man isoleret set på hånden, så ligger der 114 i potten og vores ven leader ca. halv pot ud i en nit + en mindre bandit (HERO) i hans øjne. Viser umiddelbart styrke.
Da han nu defender, så må man formode at han nok har et eller andet (55-JJ, AK, AQs m.v. KK og AA og du havde set modstand pf). Hvis han har defended light, må man formode at Suited con. ikke er i hans range her.
Det er nok værre med nitten. Hvad CC han med? 15/12 spiller der cc vil formodentlig ikke have AA eller KK da han ville komme over toppen, men nærmere AKs, AK, AQs samt QQ, JJ og potentielt TT.

At folde er imo til den stramme side, men at calle gør bare at nitten har en åbenlys chance for at squeeze og så er vi fucked og potentielt slået af en dårligere hånd.
Afhængig af historik og det metagame der har været, vil jeg umiddelbart hæve til en 160ish og folde (brække mig) hvis nitten kommer ind over men skubbe ind hvis BB kommer over toppen. Det eneste der slår os er umiddelbart et set i 7'ere eller 8'ere...

24-03-2010 19:27 #10| 0

@AB

Manden er nit, caller 3bets for light. Der er intet der fortæller os at han er i stand til tænke super dybt over noget som helst. Han er formentlig bange for der blir checket bag på flop, og er nogenlunde sikker på min en spiller har overpar og ikke kan slippe væk, hvis han better 888, for det kan han ikke selv.

@Jones

Ja, AA el KK er stor forskel imo, fordi han ikke han have FD med overs længere, vi er enten 8-11% vs sets el 60-70% vs FD. Med QQ flipper vi mod hans semibluffs og er døde vs sets.

24-03-2010 20:25 #11| 0
OP

@Baja

Jeg vil godt satse mit, min ukøbte hund, og en random kineser fra en mellemstor landsbys liv på at en 15/12 mand ikke squeezer i skæg til et lead og call fra mig. Nitten er ikke decideret interesseant, fordi han spiller så meget faceup til det der sker foran ham.

24-03-2010 20:57 #12| 0

AA og QQ har samme styrke her, så det ændrer ikke rigtig noget.

Obv chk back, og alt efter hvilket kort der falder - folder jeg ofte til et riverbet fra hans side.

24-03-2010 22:00 #13| 0

Mod så tight range, som QQ spiller mod her, betyder AA en equity forskel på lige knapt 3.5%...

Hvis vi siger hans range også indeholder AA-QQ, betyder det en mega forskel, så er vi pludselig 55-45, hvor vi før var 17-83. Så jo, det betyder en hel del.

Hand 0: 17.042% { QcQd }
Hand 1: 82.958% { QQ+, 88-77, 44, AhKh, AhQh, AhJh, JhTh }

Hand 0: 55.297% { AcAd }
Hand 1: 44.703% { QQ+, 88-77, 44, AhKh, AhQh, AhJh, JhTh }

24-03-2010 22:29 #14| 0
OP

Hans range indholder næsten med 100% sikkerhed ikke AA-QQ, er jeg pænt sikker på.

Findes der nogen riverkort vi caller et bet på? Better vi nogen selv hvis han checker? (Loooooooooooooooooooooooooooooooooooool queen river obv lololol)

24-03-2010 23:49 #15| 0

Hvis du nu starter med at fjerne QQ+, da det ikke rigtig er realistisk - vil det hele nok se lidt sjovere ud. Derudover kan vi da hurtigt blive enige om, at hvis du kører lidt basic eq så slår AA altid QQ, surprise? Pointen er bare, at hænderne spiller stortset ens i dette spot. Yes, no?

25-03-2010 00:15 #16| 0

Et skud på villains flop range kunne være noget lign: En del nutted hænder, lidt draws og et par random stabs med showdown.
Board: 8d 7h 4h
Hand 0: 41.923% { JJ-44, AhJh, AhTh, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s }
Hand 1: 58.077% { QcQd }

Det er dog nok lidt optimistisk. Jeg synes flop fold er supperior, med nitface bag og er leaderen bare semi ærlig er du crushed på flop og har 15 turn kort du folder på alligevel.

På turn, det virker ret uoplagt at skulle CR bedre hænder end QQ så jeg tror vi pludselig er gode a decent amount. Mod nogle bet/kårl, mod de fleste check/decide river.

25-03-2010 01:11 #17| 0

Øh, de spiller ens mod set, men mod FD er der ret stor forskel, da villain stort set altid vil have et overkort til vores Q... og som sagt, en equity forskel på ca 3.5%, alt afhængigt af hvordan man udregner villains range... Her sætter jeg den til udelukkende sets, AK, AQ og KQ.

Men ja, hvis villain aldrig har andet end 44, 77 og 88 er der obv ingen forskel, og AA er også en marginal hånd på dette board. Men den extra equity som AA og KK har her, gør det værd at calle imo, hvor QQ bør være et fold

25-03-2010 03:05 #18| 0

@Hilbe: Jeg har en idé om at nitface ikke ret tit flatter KK (faktisk aldrig), og kun engang imellem flatter AA. Hvad siger du umiddelbart til den? Hvad tror vi, villain ved om hans flatrange?

@Grow: AA spiller væsentligt bedre mod BBs range, og det er trods alt af indflydelse på hånden.

/AB

25-03-2010 08:36 #19| 0
OP

Har også svært ved at se nitten coldcalle AA/KK, specielt med de positioner der er åbnet og 3bettet fra.

Jeg er helt enig i at jeg føler vi muligvis er gode på turn, men jeg var slet ikke klar til at betcalle, så jeg checkede.

River slår 6, og nu better han så 35% pot. wtf?

25-03-2010 09:35 #20| 0

Jeg tror jeg er en donk. Jeg har læst hånden 5 gange nu og flop-fold er stadig ikke registreret på min radar som en mulighed -- ffs vi har jo overpar!


Jeg kan heller ikke helt bestemme mig for villains donk-range på et board. På den ene side føler jeg at han har et oplagt CR spot hvis han har et monster men på den anden side er et flop-donk også oplagt da det forøger chancen for at stacke både os og/eller nitten inden der falder et scare card. Jeg tror dog de fleste reg-fishes auto-checkraiser her med "nuts", så jeg finder hans lead noget weak.

Når han så checker turn, så føler jeg at vi meget ofte er gode. Jeg vil dog nok ofte checke og kalde stort set alle rivers.

@joonas

River er betalt. Jeg tror ikke vi kan raise river for value.

Jørn

25-03-2010 09:50 #21| 0

Altså i retrospekt virker det som om du 2nd guesser om du skal forsøge at bette ham af en hånd på turn, som ender med at slå dig.

Jeg tænker 86 eller 85 etc., hvilket falder i tråd med dit oprindelige analyse af 3bet for light.

Men jeg synes det er fint spillet...


Tror jeg folder river - også ud fra meta-game betragtningen om at folk bag mig ikke skal se mig lave for mange marginale calls, da jeg oftest ikke har lyst til stramme min i forvejen tighte tilgang op...


damster

25-03-2010 11:00 #22| 0
OP

Det er da det sorteste jeg længe har hørt. Du folder simpelthen river, fordi du ville give en illusion om du ikke caller folk light ned? Det lyder ikke som noget som helst der minder om meta, bare rigtig dårlig weak poker :)

Jeg er helt pas på hvad du mener med turn også. At jeg er bange for at bette turn vs et draw, fordi det alligevel rammer river? Pas.



Ang river ved jeg det virkelig ikke. Jeg så ham bette stort med noget bustet, og skal vi virkelig bare sætte ham til xx, og håbe han har ændret betsize? Alternativt skal han så lave en dårligere made om til bluff, den er svær at se også imo. Han har trods alt SD-value stadig med en eller anden kegle hånd.

25-03-2010 11:46 #23| 0

:)

Det gaas' du kan ta det!

Im on fire her til formiddag!

25-03-2010 13:03 #24| 0
OP

Gigant pas

25-03-2010 13:15 #25| 0

Jeg er med på call flop og fold til yderligere action. Fold flop er for weak, jeg er enig med AB i at nitten sjældent har KK/AA.

Når så nitten folder og turn går check/check syntes jeg fold river er forfærdeligt. Jeg tror du ser TT/JJ de fleste af gangene hos villain. Dog kan du nok ikke få yderligere value på det her board.

25-03-2010 13:19 #26| 0

Nu ikke så seriøs. Hånden var praktisk talt jo uddebateret - jeg udlevede bare min urge to troll. Sorry, det gik ud over dig... :)

Anyways - cheer up. Ud i solen med Jer. On your bike. Think outside the box. SMIL! Ikke sidde indenfor og surmule foran skærmen på sådan en fantastisk solskinsdag...

25-03-2010 13:59 #27| 0
OP

Ingen surmuler, ingen er ikke glade, ingen er specielt overseriøse, jeg synes bare du er dybt underlig, og forstår på ingen planer hvorfor din "urge to troll", skulle være sjovt :)

25-03-2010 14:01 #28| 0
OP

@SørenMatias

Det er basicly at lave sin hånd om til et bluff med TT/JJ her tror jeg, og er at best helt ekstreeeeemt tynd value, så jeg synes det er optimistisk.

25-03-2010 14:07 #29| 0

Har ikke lige læst resten af posterne, og et skud fra tasken - er at 6 er et af de kort jeg rent faktisk vil overveje at kalde med. Alt efter hvad jeg har set fra hans side førhen, kalder jeg langt flere gange end jeg folder her.

25-03-2010 14:11 #30| 0

@joonas

Jf. din beskrivelse af villain så ser jeg ham ikke som nogen særlig god spiller, så at TT/JJ ikke spiller godt her er han nok ikke klar over.

25-03-2010 14:37 #31| 0

@joonas
Jeg postede inden du gav mig turn, men var obv forkert på den ift resten af feltet her...

25-03-2010 14:50 #32| 0

@SørenMatias spot on

sidder her på work og er ved at dø af nysgerrighed....vi kan ikke komme videre med arbejdet før at du fortæller noget mere....
Har du lyst til at lægge resten af hånden op og resultatet?

06-04-2010 14:18 #33| 0

vi har stadig ikke fået lavet en skid :-)
Kom nu med det svar........

22-04-2010 08:55 #34| 0

Som Asger tror jeg heller ikke nitten har KK+. Hvad er en typisk coldcalling hånd i dette spot fra en spiller, som ikke ved hvad han vil? JJ(TT). En nit har bare ikke løst til at 4-bette sådan en hånd, og kan heller ikke få sig til at folde, så det bliver et call.

På flop hælder jeg derfor mere til et call end et fold, selvom det er lidt interessant da nitten folder, for det gør han vel ikke med JJ(TT) - ergo han havde noget helt andet. I spottet er det dog ret præcist hvad jeg ville tro at han havde. Er han forøvrigt så nittet at han kan have spillet AK sådan? AQ er vel heller ikke helt af vejen for en spiller som kun spiller de bedste hænder, og måske laver et WTF call preflop her (hvis han måske ved at donken 3-bettes light), og så folder floppet.

Jeg kalder river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar