NL400 Overpar vs click på flop

#1| 0

Har et par hundrede hænder på villain fra tidligere, kan ikke huske noget specielt ved ham, har i hvert fald ingen note på ham. Han spiller 19/17 FWIW.

Som udgangspunkt har jeg ikke tænkt mig at folde. Hælder nok mest til at calle, og se turn an. Kan i hvert fald ikke se hvad et raise skulle gøre godt for, og kan heller ikke helt finde ud af hvad jeg i så fald skulle raise til. Bemærk at floppet er 4vejs, og villain checkraiser. Check-semi-gay-raiser.

EnIgMa85 ($705)
VILLAIN ($400)
zaXX11 ($412)
iloveu111 ($374)
HERO ($1,296)
sweetmarylou ($400)

EnIgMa85 posts (SB) $2
VILLAIN posts (BB) $4

Dealt to HERO J J
fold, fold,
HERO raises to $14
sweetmarylou calls $14
EnIgMa85 calls $12
VILLAIN calls $10

FLOP ($56) 8 4 2

check, check,
HERO bets $40
sweetmarylou folds
EnIgMa85 folds
VILLAIN raises to $84


22-12-2009 00:35 #2| 0

Over mit niveau, men jeg har virklig svært ved at se, at andet end et fold må være på sin plads. I er 4 til floppet - floppet rammer callernes range langt bedre, end det rammer din. Han bør altså vide, at du ikke c-better lort her. Du er jo reelt i den absolutte bund af din c-betting range? Villain virker ret ligeglad med ovenstående - han spiller tilmed TAGish. WP af ham, hvis han bluffer i det her ret så uoplagte spot. Jeg folder og tænker ikke videre over det. Imo er det dog ret relevant, hvordan de andre spiller, idet din valuerange er bredere, hvis de er nogle muppets.

22-12-2009 10:29 #3| 0

Okay, det er seriøst underligt at en reg laver det trick. Uden dynamik mucker jeg den.....

22-12-2009 10:43 #4| 0

Tja, egentlig et svært spot. Du må ALDRIG raise, så spørgsmålet er mellem call eller fold. Call er vel egentlig okay da du får en god pris, hvis man kan slippe på turn, du caller jo nok også med et set her, hvorfor villain nok stopper med bluffs på turn (og da han vist sjældent har en A8, TT eller 99 som skal testes lidt alternativt, who knows)

Ved nærmere eftertanke hælder jeg nok mest til et fold. Er tit man ser nits/semi-nits halvclickraise sets på tørre boards som her.

22-12-2009 16:52 #5| 0

@SS

Kan godt se det er relevant.

Den ene i hånden er ret donket, og grunden til jeg sidder ved netop dette bord. Ved sgu ikke om villain ved dette, tror det ikke. Det føles som om jeg er den eneste der kører på ham. Anyways, donken folder flop.

Ellers tak for comments.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar