NL400 - KK i underligt riverspot

#1| 0

Nu bliver det ikke til så meget kortspil fra min side mere pga. studie, men det sker da af og til, at der dukker lidt lakrizz op til PNs (lidt døde?) analyseforum.

Denne hånd har jeg fået forskellige svar til. Deraf min post.

Villain og jeg har ikke den store dynamik. Vi har spillet mod hinanden før, og jeg ser ham som rimelig fornuftig. Han virker til den løse side preflop, men hans W$SD er 69. Dog kun over 300 hænder.

Har ikke lagt så meget mærke til ham i dagens session.

6-max

Stacks:
UTG: x
MP: x
CO: x
BTN: x
Hero (SB): $522,07
Villain (BB): $404

Edit: Hero's hånd er KxKx. (Tak til Slund)

Preflop:
UTG folds, MP folds, CO folds, BTN folds, Hero raises to $12, villain calls.

Flop: 378 ($24)

Hero checks, vilain bets $16,27, hero raises to $58, villain calls.

Turn: Q ($140)

Hero bets $82, villain calls.

River: A ($304)

$252 tilbage i stacks.

Action on hero?

Redigeret af Fitty d. 28-03-2013 16:32
28-03-2013 12:42 #2| 0

Fiskene på mit niveau sidder typisk med AQ i slige spots.99-AA plejer at rr preflop. De meget store torsk sidder med AT, AJ, KQ
Her synes jeg det lugter af et set hos Villain.
Tror jeg ville spare pengene.
Checker river og håber han checker KQ. Folder bet.
Kan ikke se et riverbet/call er profitabelt i længden

28-03-2013 12:45 #3| 0

Hvorfor håber du han checker KQ?

Edit: Hvad synes I om shove river? Det er et perfekt barrelkort, hvilket villain ved, hvorfor han måske vil snappe lightere?

Redigeret af SaffronHill d. 28-03-2013 12:46
28-03-2013 13:34 #4| 0

Fordi han folder til et bet.

Hvordan balancerer du et flop c/r?

28-03-2013 13:48 #5| 0
OP

CykelNille:

Jeg veksler lidt mellem c/r og bet.

Jeg forventer, at villain better tæt på 100% af sin range, når jeg checker floppet. Derfor kan bluff c/r være en god idé fra tid til anden. Og de gange, han så caller et flop c/r, er det rart at have lidt udviklingspotentiale.

Et par bluff-c/r kandidater kan være JT, A5 med backdoor draw eller en hånd med to overs. Så jeg balancerer det ved at veksle mellem bluff-hænder og value.

Redigeret af Fitty d. 28-03-2013 14:02
28-03-2013 15:07 #6| 1

$hove$

28-03-2013 15:10 #7| 0

Ship. Det er det perfekte spot til det og vil give mange calls fra værre hænder. synes flop CR er lidt for fancy og giver dig problemer nu, da hans range bliver stærkere når han fortsætter i potten.

28-03-2013 15:11 #8| 0
smiller skrev:
Fiskene på mit niveau sidder typisk med AQ i slige spots.99-AA plejer at rr preflop. De meget store torsk sidder med AT, AJ, KQ
Her synes jeg det lugter af et set hos Villain.
Tror jeg ville spare pengene.
Checker river og håber han checker KQ. Folder bet.
Kan ikke se et riverbet/call er profitabelt i længden



Du vil simpelthen folde river? Villain har ikke ret mange Ax i sin range.

28-03-2013 15:12 #9| 0

Er også på shove, har svært ved at se hvilke esser der tager villains linie.

28-03-2013 15:13 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Antaget at flop C/R er en del af en overall strategi, kan jeg ikke se hvordan vores range ønsker at ville andet end shove en A river.

28-03-2013 15:25 #11| 0
OP

Villain kan godt have A8/A7, så det er ikke fordi, river blanker totalt. Det har aldrig været min hensigt at c/f river, men hvad siger I til et bet/fold? Eller er shove bare at foretrække?

@ PartTimeLovR

Lad os bare diskutere flop c/r også. Er folk på, eller er det en dårlig idé at gøre det med en hånd som KK? Jeg kan hurtigt finde nogle boardrunouts, som vi ikke er særlig komfortable med at VB'e over tre streets.

Redigeret af Fitty d. 28-03-2013 15:26
28-03-2013 15:58 #12| 0

Hvad betyder KxKx. Er det ikke NL?

Redigeret af smiller d. 28-03-2013 16:11
28-03-2013 16:12 #13| 0
smiller skrev:
Da jeg blandede mig i tråden havde hero KK. Nu har han kxkx, så hvis det er PLO, trækker jeg min respons tilbage:)


Jeg læser det som om det er NLH ;)
Ellers er det lidt voldsomt at ville jamme KKxx i PLO på river, selvom det godt nok er langt over mit limit i PLO ;)
Tror mere det er ment, som at han ikke kan huske suits, på sine konger :)
28-03-2013 16:13 #14| 0

Vi går ud fra det er NL:)

28-03-2013 16:15 #15| 0
OP

Hint: Overskriften på tråden. Det er NL. Men i de her Omaha-dage kan jeg godt se, at KxKx kan læses på flere måder....

Jeg kan godt huske suits, men de er ikke relevante for hånden.

28-03-2013 16:19 #16| 1

Flop C/R synes jeg virker fint. Floppet rammer villains flattingrange pænt (de fleste 400nl regs har efterhånden fattet at der skal defendes wide mod SB-opens). Mange regs auto c-better meget ubalanceret i position her når du checker til dem, så jeg synes det giver fin mening at etablere en c/r-range for at straffe dem for det. De gange han checker bag har han ofte noget svagt SD-værdi som du får svært ved at hive 3 streets hjem fra anyhow.

Hvad angår b/f river, virker et bet/fold på $120-140 sådan set som et ok play. Boardet falder godt ud for vores range, hvilket imo gør, at det kan give mening (også hvis vi er interesserede i at balancere spillet). Jeg tror dog at jeg foretrækker shove, jeg synes ikke helt vi er dybe nok til at ovenstående appellerer til mig :-)

28-03-2013 18:03 #17| 0
OP

_toche:

Godt indlæg. Jeg er enig i dine tanker om c/r på flopperen.
---

Angående river b/f kan vi være sikre på, at villain "aldrig" laver SD-value om til bluff. Vores range er polariseret i hans øjne - to par og sets <-> bluffs. Derfor giver det ingen mening for ham at shove K7s, da den fungerer fint som bluffcatcher.

Det kan være, han caller med T9 på turn, og den _kan_ han da bluffe mod et lavt bet. Men jeg finder det stærkt usandsynligt, når vi tager de odds, han tilbyder mig på et shove, og min stærke range med i overvejelserne.

Det kan nok skæres ned til, hvad der har størst EV på river. Shove eller en alternativ betsizing. Oder was?

Redigeret af Fitty d. 28-03-2013 18:03
28-03-2013 20:34 #18| 0

Jeg kan godt lide walths tanker ang. vores range og shove er cool. Der er ikke vildt mange XXs kombi som giver 2pairs, dog runner boardet rigtigt godt ud til vores precieved range med Overs som vi kan have ramt, så villian burde ikke kalde ret meget river ud over 2pairs/sets. Måske et c/c. 69% wssd er virkelig højt, og virker til han enten er mega hot eller folder alt for mange rivers = vi kan ikke VB ham tyndt da vi i så fald vil komme til at lave vores pæne hånd om til bluff, omend det nok aldrig ville være helt skidt taget i betragtning at han folder for meget river eller for hot.

Dog også delvis enig med _toche, og kan godt følge hvorfor du har en CR range. Jeg kan dog ikke følge hvorfor du vil have KK i den af flere årsager.

Dette play er imo kun cool, hvis du har en stor SB open som du mener du skal forsvare ved at have flere CR value hænder fordi du simpelthen åbner alt for bredt SB og ellers bare kommer til at blive floated/c/f senere i hånden eller c/f flop, deraf kommer din CR range med KK i. Åbner man ikke for meget når man bliver nød til at tage KK med i sin CR range?

Jeg havde valgt en anden linie med KK, men kan godt se merit for playet.

All in all.
Dog kun 300ish hænder men 69% wssd. Han kalder hvis ikke bare hot med andre ord kun river med "nuts" 2pair+. For din overall range når du er kommet til river tror jeg du ofte køre en bet river, men her er du bare lidt længere væk fra toppen af din range.

Kan man c/c og håbe på villian laver en sd hånd / 9T/56/67/89ish hånd om til bluff? Eller måske vi misser for meget value, i dont know.

29-03-2013 08:22 #19| 0
OP

Zonki:

Det står måske lidt uklart, men det er langt fra hver gang, jeg c/r KK her. Mit default er bet. Af og til mixer jeg det op, og det skete så her.

Prøv at uddybe hvad du mener med, om man ikke åbner for meget fra SB, når man c/r KK. Jeg er ikke sikker på, jeg forstår dig rigtigt.

29-03-2013 11:47 #20| 1

@ Zonki

W$SD over 300 hænder er ubrugeligt. Samplesize wise kan du have alt mellem 0 og 100% her, uden at det er unormalt.

Selvfølgelig fair at tage det med i betragtningen når Fitty tager stat'en med. Den kan bare ikke bruges til noget overhovedet.

29-03-2013 13:43 #21| 0

@Jensen
Helt enig, tager den kun med fordi Fitty vælger at bruge den, og da han nok også er klar over at den ikke er så valid, men har taget det med alligevel, vælger jeg at basere noget af min analyse ud fra det.

@Fitty
Jeg er med på at du mixer det op time to time, og jeg elsker disse moves, så længe det ikke fucker vores egen normal range. Jeg har en anelse om at det gør den med dette play.

Jeg tænker bare at hvis vi er nød til at mixe noget op og tage KK ud af vores bet bet bet range, at vi måske åbner for meget SB mod denne villian.

1. Vi åbner meget SB fordi vi mener villian kan udnyttes fordi han folder for meget PF.
2. Fordi han er dårligere end os post, at vi har en egde, han folder for meget senere i hånden.
3. Ellers er vi nød til at skære vores range lidt ned fordi villian er dygtig og vi kan altså lige på dette bord ikke slippe afsted med den SB open vi desire.

Hvis vi vælger at tage KK ind her som CR tror jeg vores CR range bliver for høj og vi kommer til at cappe vores CB range for meget.

Er det ikke mere cool at have 2par/sets/gutter+fd samt nogle enkelte 2x overcards i den her range frem for at gøre vores CR range bred på baggrund af at vi capper og minsker for CB range. Jeg tror KK kommer ind her som CR fordi du føler du er nød til at tage den ind for at lære villian at han ikke bare kan stabbe any2 w checked to selvom du åbner bredt sb, og når vi bruger KK til det frem for bet bet bet linien, så tror jeg vi åbner for meget SB.
- But maybe im wrong.

Jeg kan godt lide playet, tag ikke fejl af det, og jeg har lige set The End på Leggo vise tricks med det her play.

Playet er cool hvis villian stabber meget, floater os meget når vi better flops vi ikke rigtigt klare sig godt mod hans floats eller hvis han raiser mange flops/turns som vi ikke kan kalde.

Her er vores hånd bare så stærk at vi kan køre en bet bet bet linie, og være care om han floater/raiser selvom vores normalt range ikke lige kan forsætte til så meget heat flop/turn, for det vil han sikkert gøre med en stor frekvens sb vs bb IP.

Gi'r det mening, eller er jeg helt i skuret lowstakes spiller? Men jeg elsker at være med i disse tråde da det improver mig ;)

Redigeret af zonki d. 29-03-2013 13:46
30-03-2013 10:58 #22| 0
OP

Zonki: Som Jensen skriver, er det tvivlsomt, om vi overhovedet kan bruge hans W$SD til noget. Jeg burde nok have udeladt den.

" Jeg tænker bare at hvis vi er nød til at mixe noget op og tage KK ud af vores bet bet bet range, at vi måske åbner for meget SB mod denne villian."


Jeg synes ikke, mit c/r viser, at jeg åbner for meget mod denne villain. Den sammenslutning kan jeg ikke se. Jeg forstår heller ikke, hvorfor du ser mit play, som at jeg er "nødt til at tage KK med". Det har ikke noget med nødt til at gøre. Det har noget at gøre med, at KK er tæt på toppen af min range på det her board, og at jeg gerne vil bygge en stor pot. Derudover forventer jeg, som tidligere skrevet, at villain vil auto-stabbe det her board en del.

" Er det ikke mere cool at have 2par/sets/gutter+fd samt nogle enkelte 2x overcards i den her range frem for at gøre vores CR range bred på baggrund af at vi capper og minsker for CB range."


Jo, det er bestemt cool at have 2par/sets <--> semibluffs i min range. Det er også de hænder, jeg langt oftest vil have her, men som jeg skriver, mixer jeg af og til lidt overpairs ind, som på flere boardrunouts næsten spiller som bundset. Vi er bvb og kan derfor forvente lidt lightere calls overall på river - også selv om potten bliver stor.

" Her er vores hånd bare så stærk at vi kan køre en bet bet bet linie, og være care om han floater/raiser selvom vores normalt range ikke lige kan forsætte til så meget heat flop/turn, for det vil han sikkert gøre med en stor frekvens sb vs bb IP."

Helt enig. Bet/bet/bet er nice. Det er også mit default. Men jeg kan også finde på at bette flop og c/r en blank turn. Eller noget andet lækkert hvis jeg vurderer det til at være det bedste play.

Og fedt du bruger tiden på at tænke og skrive i disse tråde. Det er en god måde at teste og udfordre dig selv på :-)

Redigeret af Fitty d. 30-03-2013 11:00
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar