NL400 HU - Reghunting på anon-bord

#1| 0

€2/€4 No Limit Holdem
Prima

Stacks:
SB Player 2 €821 205bb
BB Hero €400 100bb

Første hånd, anon,

Pre-Flop: (€6, 2 players) Hero is BB J Q
Player 2 raises to €10, Hero calls €4

Flop: J 7 2 (€18, 2 players)
Hero checks, Player 2 bets €16, Hero raises to €50, Player 2 calls €18

Turn: 8 (€102, 2 players)
Hero checks, Player 2 bets €68, Hero calls €68

River: K (€238, 2 players)
Hero checks, Player 2 goes all-in €691

Selvom det er svært, så prøv at ignorer turncheck. Det var dårligt, et forsøg på at blive alt for fancy.

Overvejelser og tankegang langt hellere end hvad I gør på river.

Jeg vil gerne blive klogere på NL400 HU reggen, derfor ønskes svar fra regulars.

Overvejelser og spørgsmål vedr. NL400 regs:

Jeg antager at de fleste NL400 regs laver mange af deres 7x om til et bluff, men hvor ofte laver de svage Jx,99,TT om til bluffs?

Bluffer de missed diamonds (uden sdv) 100%?

Tror de, at de kan få os til at folde Jx?

Jo hurtigere de better turn jo mere vægtet bliver deres range mod flushdraws og made hands, da selv NL400 regs skal 'tænke mere over' at lave f.eks. 7x om til et bluff?

Folk er ret nittet early og måske ikke så tilbøjelige til at lave en hånd om til bluff/store plays i første hånd?

Hvor ofte 3better de Kdxd på flop?

Sker det, at de ikke valuebetter Kd3d på river?

Kickstarter det bare enhver NL400 regs bluffkanon at se et c/r flop, ch turn?


Mange umulige spørgsmål unden facitliste, I know. Jeg vil bare gerne høre Jeres bud/erfaringer/hvad I selv gør.

Hvilke overvejelser mangler?

Cheers in advance!

27-09-2012 01:16 #2| 0

Jeg kunne godt komme med nogle gode bud, men jeg er desværre ikke NL400 reg.

27-09-2012 01:22 #3| 1

Ok, here goes..... Btw reghunting

Cawbow skrev:
Selvom det er svært, så prøv at ignorer turncheck. Det var dårligt, et forsøg på at blive alt for fancy.

Overvejelser og tankegang langt hellere end hvad I gør på river.


Men de to ting hænger uløseligt sammen imo, og mange af svarene ligger i dit turn check.

Cawbow skrev:
Jeg antager at de fleste NL400 regs laver mange af deres 7x om til et bluff, men hvor ofte laver de svage Jx,99,TT om til bluffs?

Bluffer de missed diamonds (uden sdv) 100%?

Tror de, at de kan få os til at folde Jx?



Faktisk v-better jeg ofte 7x på turn som spillet. Så hænder der er stærkere end 7x, er obv en ret std v-bet på turn for mig, en stor % af gangene, fordi check stort set aldrig er stærkt. C-c turn, gør ikke din range meget stærkere, men giver dig obv nogle Jx

På det her board, har så mange af mine draws, lidt på siden. Dvs overs/gutter/et par. Det er yderst sjældent der er noget jeg har tilbage i min range, uden sd value her, da jeg som regel har spillet tilbage på flop/turn. Men har jeg 53 og af uforklarlige årsager ikke 3bettet flop, så shipper jeg helt sikkert river her, da du selv ligner missed eller random rod.

Og det er også svar på om man kan folde Jx ud: Det er ikke en tanke jeg gør mig mod din linje, fordi Jx bare er så lille del af din range. Havde jeg set dig cr flop, check turn m Jx i sådan et spot, ville jeg holde nallerne væk fra bluffegryden, folk hader at hero-folde.

Cawbow skrev:
Jo hurtigere de better turn jo mere vægtet bliver deres range mod flushdraws og made hands, da selv NL400 regs skal 'tænke mere over' at lave f.eks. 7x om til et bluff?


Det er efter min oplevelse 100% individuelt. Nogle ser altid check som svaghed, og instareagerer m bet som bluff, andre for value. I min egen sag, er hurtigt bet oftere bluff, selvom jeg efterhånden er blevet opmærksom på det og gør det ret sjældent

Cawbow skrev:
Folk er ret nittet early og måske ikke så tilbøjelige til at lave en hånd om til bluff/store plays i første hånd?

Hvor ofte 3better de Kdxd på flop?

Sker det, at de ikke valuebetter Kd3d på river?

Kickstarter det bare enhver NL400 regs bluffkanon at se et c/r flop, ch turn?


Jeg oplever langt oftere, at folk bluffer tidligt i matches, og falder så lidt ned, som matchen skrider frem.

ALTI-ALTI

Nej, spot som her, er any K imo ret std bet for value.

ALTI-ALTI... Den linje ligner bare en hånd uden en plan, og en hånd uden en plan skal bare presses så meget som muligt. Jeg ville ikke være overrasket hvis villain på dette tidspunkt kun tænker: fuck yes, en fisk på anon-bord.

Iø vil jeg tilføje at QJ ca altid er et 3bet pre for mig. Jeg blev mindet om at det er en god idé at have nogle stærkere hænder i sin flatting range også, så man netop kan cr-bet-bet, men der er jeg mere til at mixe AT-AK og KQ ind, end QJ.

Og som spillet, caller jeg river.
Redigeret af pow9199 d. 27-09-2012 14:11
27-09-2012 02:55 #4| 0

Der må være noget galt med hh, sizings pre og pot size flop giver ingen mening.

27-09-2012 09:11 #5| 0

Og ser ud som om villain får et billigt flop call

27-09-2012 09:32 #6| 0
OP

@pow9199

cool, vil lige nærlæse din post om lidt

@andre
Supermærkeligt med de sizes der - jeg har bare c/p plain text ind?

27-09-2012 13:18 #7| 0
OP

@@pow9199

Sjovt at læse dine tanker. Lige en sidste ting.
Say du vaulebetter A7o på turn (hvilket jeg er helt med på), hvor ofte laver du den så til et bluff på river? Ret ofte hey? Du ville jo nødigt checke og tabe til 8dxd?

27-09-2012 14:15 #8| 0

Hmm, oftest checker jeg nok bare river. Det er korrekt vi nok kan folde 8x ud, men villains range er ret draw heavy, så er jeg mere til bare at checke river og ikke value-cutte os selv, de gange villain har 78, Jx og har spillet Kx forsigtigt.

Edit: Når jeg skriver draw-heavy, mener jeg også ret air-heavy. Cr flop kan snildt bare være m overs, eller 2x/7x der blocker for set outs, og bluffer flop

Redigeret af pow9199 d. 27-09-2012 14:16
27-09-2012 14:24 #9| 0

Bliver det ikke ret dårligt, at value bette A7 på turn og checke de fleste rivers bag, hvor vi ikke improver?
Jeg mener - i første omgang virker det, som et ret tyndt vbet med A7 her på turn, og jeg synes vores bet, er mere et merge og vi derfor også skal bette langt de fleste rivers.

27-09-2012 14:44 #10| 0

Meh, folk caller for meget på turn og for lidt på river, til jeg føler vi kan bette A7 (el 7x) begge streets. Det er obv villain-dependant.

Btw, v-bet turn og check når vi ikke improver dårligt? Det giver ikke mening imo. Villains call-turn+call river range er ofte foran 7x, men hans call-turn range er ofte bagud ift A7 (om end det ikke er meget).

Og det har ikke så meget med at merge ranges at gøre, det synes jeg er ret overflødigt her (og mod de fleste nl400 regs jeg har spillet i min tid, men jeg har trods alt holdt en længere pause, så det kan jeg ikke sige 100)

27-09-2012 14:50 #11| 0
Pokernets ME vinder !

"Hero checks, Player 2 bets €16, Hero raises to €50, Player 2 calls €18 "

?

27-09-2012 15:00 #12| 0

@Pow.

Mhs. til at value bette turn og checke de fleste rivers bag med A7. Hvilken dårligere range mener du, at villian caller med på turn, når han har c/r flop og c/c turn?.

Jeg tror, at vi er bagud de fleste gange, når vi value better A7 på turn, og det er derfor, at jeg mener, vi burde bette de fleste rivers.


27-09-2012 15:03 #13| 0

@Pow
V-bet turn med 7x for at checke bagved på river er noget alternativt imo. Hvad er det du forventer hero c/r flop og c/c turn med som er bagud til 7x? Skulle en reg c/c draws på turn eller dårligere par? Det har jeg aldrig set før. Mest realistiske hænder der tager denne linje og c/c turn er 8x og Jx imo.

@OP
Jeg er ikke fan af dit c/r flop, det her er en hånd jeg gerne vil have i min c/c range, da den spiller ret fornuftigt på videre streets. Kan godt se meningen med din linje, men QJo er marginal som c/r uden dynamik imo. Prima anon borde er desuden generelt ret nittet ifht. almindelige borde imo.

27-09-2012 15:23 #14| 0
becks skrev:
V-bet turn med 7x for at checke bagved på river er noget alternativt imo. Hvad er det du forventer hero c/r flop og c/c turn med som er bagud til 7x? Skulle en reg c/c draws på turn eller dårligere par? Det har jeg aldrig set før. Mest realistiske hænder der tager denne linje og c/c turn er 8x og Jx imo.


Godt input...

Og en typisk range for cr flop er vel oftest 2x (og nogle 7x og Jx, men de caller oftest bare), 2p, sets, draws, overs, bdd og Ax. Og hvad checker turn, ud af disse hænder? 2p, Jx og sets giver nada mening at checke på turn, slet ikke med Jx når vi cr flop, med mindre vi ved at villain ofte stabber vs checks, og også stabber river. Jeg er absolut meget bekymret over 8x i et spot som her, og det betyder måske vi skal bette river lidt oftere, end jeg egentlig først overvejede.

Men fordi en random villain på nl400 cr flop, betyder det ikke alverden i starten af en session. Jeg vil langt hellere kontrollere hånden mod en range vi marginalt er foran, og lettere kunne beslutte om river er bet el check ud fra timing, end jeg vil checke turn og face et bet fra samme brede range.

Sailor skrev:
Jeg tror, at vi er bagud de fleste gange, når vi value better A7 på turn, og det er derfor, at jeg mener, vi burde bette de fleste rivers.


Det jeg mente før, var at så v-better vi så ikke A7 på turn, hvis vi mener vi er bagud allerede der.
Redigeret af pow9199 d. 27-09-2012 15:32
07-10-2012 21:16 #15| 0

Jeg mener check call flop er bedst. Der er så mange dårlige turns som vi ikke kan bette videre på. Desuden vil din range have for få knægte hvis du check raiser her imo.

Pow: Når du skriver at villains range typisk vil være 2x og nogle 7x og Jx. Betyder det så at det lidt er din range eller er det mest bare din erfaring? Bare nysgerrig :-)

10-10-2012 23:52 #16| 0
KasperC skrev:
Pow: Når du skriver at villains range typisk vil være 2x og nogle 7x og Jx. Betyder det så at det lidt er din range eller er det mest bare din erfaring? Bare nysgerrig :-)


Erfaring, jeg bryder mig ikke synderligt om at spille 2x og 7x sådan...
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar