NL400 HU - 4b pot flop spot

#1| 0

Sidder og diskuterer en hånd med en anden heads up spiller, og vi er kommet frem til hvad vi mener hero bør gøre, men af ren nysgerrighed vil vi gerne høre hvad PNs heads up spillere gør på flop.

100ish hænder inde, ingenting er sket. BB sætter sig kun på et af vores borde og virker som lidt af en regfish. Han 3bettede 20%ish, men det er en lille sample og generelt var han ikke typen, som lagde meget pres på. Det er første 4b pot.

Jeg er ikke selv hero, så af mangel på hand history skriver jeg den bare sådan her. 100bb dyb.

Preflop: Hero is SB with A 3
Hero raises to $8, BB raises to $32, Hero raises to $64, BB calls

Flop: ($128) 2 8 4
BB checks, Hero bets $44, BB raises to $104, Hero?

Redigeret af Cawbow d. 22-04-2013 16:45
22-04-2013 17:15 #2| 0
Pokernets ME vinder !

A3 er helt sikkert ikke en bet-fold hånd på det her board som udgangspunkt, mest fordi vi har en 7-outer mod hans valuerange. Om call eller shove er bedst er lidt svært at sige noget klogt om, i min optik afhænger det af hvordan hero spiller resten af sin range, og jeg tror det er svært balancewise at have både en call og en shove range her, så jeg ville vælge enten eller med hele min range som udgangspunkt, afhængigt af hvor bredt jeg 4better og hvor bredt jeg har lyst til at være i stand til at kunne komme til turn.

22-04-2013 17:21 #3| 0

Sad og var ved at skrive et indlaeg, med de samme tanker, men Walth beat me to it.

1. Vi bet/folder aldrig.

2. Hvis vi rester ind, bliver vi betalt de gange han har den og han folder obv hans air. Derfor, boer det vel vaere bedre at flatte og betale any turn, da vi paa den maade gainer mere, de gange han foelger op paa turn med air, no? Derudover, ville jeg personligt selv altid flatte mine valuehands, hvorfor det balancewise, for mig personligt, vil give mest mening ogsaa at flatte her.

On a sidenote. Jeg folder pre, givet hans 3b sizing.

Redigeret af snowking d. 22-04-2013 17:22
22-04-2013 17:34 #4| 0
Pokernets ME vinder !
snowking skrev:
On a sidenote. Jeg folder pre, givet hans 3b sizing.


Sizing virker rimeligt standard, jeg siger selv 8bb over 2bb med hele min 3bet range. Tror det er generelt for mange.
22-04-2013 17:43 #5| 0

Du har ret, det er sikkert ret standard. Efterhaanden laenge siden jeg har spillet HU, troede 3,5x var mere alm. Men selv hvis det var tilfaeldet, aendrer det ikke det store.

22-04-2013 17:44 #6| 1

Nu sidder jeg ikke foran computeren og flopzilla, men mht punkt 2, så har han en del air i rangen som er bedre end vores hånd, og som vi derfor gerne vil folde ud, fremfor at lade bluffe på turn, ligesom hans dårligere air hænder har 12% til at improve.

Det sagt, kalder han med AK hvis vi shover?

Redigeret af Jensen d. 22-04-2013 18:00
22-04-2013 18:59 #7| 0

Flopzilla, lyder som noget man burde undersøge hvad er....

On topic. Hvilken air har han, som har os slået? Jeg mener, han 5b vel AQo+, og hvis han vil spille AT-AJ, går jeg da udfra han også har tænkt sig at 5b disse, eller hvad? Kan vel næppe være særligt profitabelt at flatte ATo oop?

Min erfaring siger mig ihvertfald, at de air hænder som har os slået, er hænder han får 5b pre. Hælder mere til, at folk flatter hænder ala TJs, KQs, KJs etc. Samt AA/KK mod 4b happy villains. Det er muligt jeg er wayoff dog.

Jeg er dog med på, at vi giver ham 12% gratis for at ramme. Ved bare ikke helt hvad jeg skal mene mht de 12% vs at holde air inde.

Hvor ofte tror vi, villain fortsætter med air på turn?
Jeg mener, vi ser trods alt ret stærke ud med et flat på floppet.

22-04-2013 19:51 #8| 0

Faktisk kommer vi også oftest til river, dvs villain får to gange 12% minus lidt redraws til at forbedre, med mindre vi stikker stakken ind de gange han checker turn. Jeg tror at vi er bedst tjent med at komme ind nu, og så acceptere at vi kun har 28% når han kalder.

22-04-2013 19:57 #9| 0
OP
Jensen skrev:
Faktisk kommer vi også oftest til river, dvs villain får to gange 12% minus lidt redraws til at forbedre, med mindre vi stikker stakken ind de gange han checker turn. Jeg tror at vi er bedst tjent med at komme ind nu, og så acceptere at vi kun har 28% når han kalder.


Ville du også jamme AA her?
22-04-2013 20:31 #10| 0
Pokernets ME vinder !
Cawbow skrev:
Jensen skrev:
Faktisk kommer vi også oftest til river, dvs villain får to gange 12% minus lidt redraws til at forbedre, med mindre vi stikker stakken ind de gange han checker turn. Jeg tror at vi er bedst tjent med at komme ind nu, og så acceptere at vi kun har 28% når han kalder.


Ville du også jamme AA her?


Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, så behøves du jo ikke jamme AA her for at kunne jamme A3, du kan sagtens bare jamme 99-QQ i stedet, de spiller dårligere end AA på flere turns og folder mere equity ud de gange villain bluffer.
22-04-2013 22:54 #11| 0
OP
walth skrev:
Cawbow skrev:
Jensen skrev:
Faktisk kommer vi også oftest til river, dvs villain får to gange 12% minus lidt redraws til at forbedre, med mindre vi stikker stakken ind de gange han checker turn. Jeg tror at vi er bedst tjent med at komme ind nu, og så acceptere at vi kun har 28% når han kalder.


Ville du også jamme AA her?


Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, så behøves du jo ikke jamme AA her for at kunne jamme A3, du kan sagtens bare jamme 99-QQ i stedet, de spiller dårligere end AA på flere turns og folder mere equity ud de gange villain bluffer.


Enig. Jeg spurgte faktisk på baggrund af din første post hvor du nævner, at du ville vælge enten eller med hele din range som udgangspunkt, hvilket jeg også selv ville.
22-04-2013 23:45 #12| 0
Pokernets ME vinder !

Det ville jeg også. Jeg kan dog godt se logik i at have både en call og en shove range som udgangspunkt. Det er svært at vide om det er bedst at calle det hele, shove det hele eller have en call+shove range, men jeg har en idé om at jeg helst vil shove det hele.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar