NL400 HU - 22 i 3bet pot

#1| 0

Villain er formodentlig reg. Vi spiller 2 borde. Jeg er startet ud med nogle tvivlsomme/dårlige plays, samt at betale et overbet af på river i RR pot. Derudover har han haft skrub med at komme ai preflop + forskellig andet skrub der gør at han er en hel del oppe på dette tidspunkt, jfr. stacksizes. Når det er sagt, har jeg en edge og vælger at fortsætte spillet.

Villain er aggro. Han cbetter for meget (+80%), og skyder også turn rigtig meget, hvor han også laver mærkelige merges. Han kalder næsten ikke ude af position, men 3better ca 30% og cbetter ca 90% i rr pots. Han er også en non-believer, derfor er han godt istand til at b3b bluffe vs CR på flop. Hans løsning til aggression er derfor primært selv at adde mere aggression. Det ses også med hans 4bet %.

Hans generelle read på mig går jeg ud fra er, at jeg er tiltet, da jeg er stuck en del og er blevet tvunget til at redeposit på siten for at reloade, samt har lavet et sygt bluff og et andet bluff som ikke er så sygt, men som han kalder noget marginalt, da han ikke kan li' at folde + er kommet ai pre med A9s hvor jeg 3bet snapper hans 4b ai.

Seat 1: Hero ( $394.00 USD )
Seat 2: Villain ( $3359.50 USD )
Hero posts small blind [$2.00 USD].
Villain posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ 2 2 ]

** Dealing down cards **
Hero raises [$6.00 USD]
Villain raises [$28.00 USD]
Hero calls [$24.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6, 6, 6 ]
Villain bets [$48.00 USD]
Hero raises [$105.00 USD]
Villain calls [$57.00 USD]

** Dealing Turn ** [ T ]
Villain checks
Hero bets [$257.00 USD]
Villain ...

Hvad synes i om linjen? Hvordan spiller i anderledes? Hvad er jeres værste hånd i spiller for stacks på floppet?

24-08-2009 17:29 #2| 0

Ikke, at jeg skal blande mig i din tilt kontrol, men umiddelbart virker det ikke som en god ide at lave redeposit efter at have tabt 8BI.
Jeg ville ihvertfald ikke kunne spille mit A-game og dette lagt sammen med, at villain meget sandsynligt spiller sit +A-game. Medmindre villain slf er en total donk, men det lyder ikke sådan.

Floppet:
Grundet dit read på villain, da kan jeg sagtens se idéen i dit spil, at på en måde induce et rebluff. Det negative er dog, at når du er bagud, så har du kun 2 outs og når villian er bagud, da har han 7 outs.

Turn:
Når villain caller flopppet, så har han nok minimum K-høj...hmmm....du kan selvfølgelig ende med at value owne K og A-høj, hvilket obv er pænt sweet, men så skal villain godt nok tro, at du er mega tiltet, da dette nok ikke er det bedste spot for dig at bluffe i, men omvendt er par ikke en stor del af villains range, så du er nok god her pænt ofte.

Hvis dit read er, at villain mener du er meget tiltet (hvilket er pænt likely), så syntes jeg, at det pænt cool spillet

24-08-2009 18:40 #3| 0

Når han 3-better så meget, kan jeg absolut ikke lide at flatte med 22. 4-bet. Kald i stedet med broadways eller lignende. 22 er jo helt umulig at spille i en 3-bettet pot, når man ikke er aggressor - ISÆR, når man er tiltet/modstander tror, at man er tiltet.

Du får et fint flop og laver et udmærket raise, og du kalder selvfølgelig et push. Personligt pusher jeg dog, medmindre han ved, at jeg kan finde på at raise-folde her. Jeg synes dog, at alarmklokkerne ringer en smule, når han blot kalder dig, idet jeg forventer, at fx Ax ofte vil skubbe. Det lugter af QQ+, men jeg har ikke siddet ved bordet, så jeg ved det ikke.

Jeg putter ikke flere penge ind, medmindre der er syg dynamik. Det er fint at komme ind på floppet, men som spillet er turn en helt anden sag.

Du bør dog sidde ud pf. Du har sikkert intet edge mod en reg, når du har tabt så meget.

24-08-2009 19:04 #4| 0

Jeg er enig i at villain lugter af monster. Du beskriver ham som over aggro, og løser sin aggression ved at være mere aggro! Nu kalder han så blot (Alarm klokken ringer). Synes også det lugter af noget 99+ som har i sinde at lade dig hænge sig selv.

Jeg betragter dit turn bet som et stone cold bluff, jeg tror sjældent han folder en hånd der slår dig. Såfremt du havde AJ+, KQ ville jeg bedre kunne lide dit spil, da du formentlig ville have flere outs når du bliver kaldt.

24-08-2009 20:01 #5| 0
OP

pethie
du 4bet kalder vel ikke? Det skal lige pointeres at jeg har justeret ift hans gameplan ved at MR preflop, derfor bliver potten ikke så stor igen når jeg skal kalde preflop. En anden ting som jeg også glemte at nævne var, at selvom han cbettede meget postflop, fulgte han ikke så meget op på turn (i single raised pots var han dog meget aggro på turn) i RR pots. Du mener stadig det er et fold preflop?


Mht tableselection mener jeg, at jeg havde en edge selvom jeg var meget nede. Jeg havde en del gode reads, men det tog desværre for lang tid at justere korrekt til dem -- og så spiller jeg også for at lære... Og så ser det iøvrigt værre ud end det er, da vi spiller to borde. Når det så værst ud var jeg nede med 2500 og han vælger at winquitte med +1800.

24-08-2009 20:15 #6| 0

Umiddelbart lyder det på ingen måde somom du har edge, snarere tværtimod. Du er døds stuck, har lavet mange tiltede bluffs, ingen momentum, bliver kaldt super light, og vælger så at bluffe et FH board? Det ligner spew spew spew, og en understregning af du er skidt inde i den her match. Hvis du så ikke mener det er et bluff, så synes jeg måske det er lige friskt nok, jeg folder pre istedet.

24-08-2009 21:24 #7| 0

Må man spørge hvor der er gamet henne ?

/Kimo

24-08-2009 21:55 #8| 0

Jeg har tænkt mig at snappe et 5-bet push. Når han 3-better dig så ofte, kan du vælge at openfolde mere, eller også kan du 4-bette meget løsere. Jeg foretrækker det sidste, da jeg vil være aggressor. Desuden skal han nok stoppe med at 3-bette dig hele tiden, når han ofte får et 4-bet i nakken, og hvis han ikke stopper, får I en ekstremt sjov match.

Problemet med at calle pf er, at 22 er så fcking elending mod stort set alle flop, turn og rivers. Du har jo tænkt dig call-check-check hver gang, du ikke rammer dit set = not good.

Nu læser jeg joonas' post og skal lige pointere, at hvis du better turn, er det selvfølgelig for value (hvorfor jeg ikke mener, at du skal bette).

-6 buyins på kort tid er en del hu. Jeg spiller i hvert fald ad helvede til, når det sker for mig.

24-08-2009 22:22 #9| 0
OP

kimo
everest -- er det btw skattefrit?

sætter pris på jeres bekymring mht tableselection ;)

men som sagt syntes jeg der var value i at fortsætte denne match. 1) mit image var meget spewish uden at jeg var særlig tiltet (havde taget mig sammen) 2) jeg havde ting at lære mht justeringer ift hans game og følte jeg kunne exploite hans tendenser.
Imod en bedre villain var jeg stoppet langt tidligere

24-08-2009 22:30 #10| 0

Nuff said then ;)

Og ja, det er det.

24-08-2009 22:32 #11| 0

Selvom flere har nævnt det, vil jeg lige citere fra Phil Galfonds seneste blog, hvor han kommer ind på edge ift at have tabt meget:

"If you've consitently lost to a player that you think you're a little better than, STOP playing him (if you play for the money. If you know you're playing for pride, go for it)

Not only does the fact that you've lost a lot to him make it more likely that your assesment of your skill advantage is wrong (Google 'Bayesian Probability' for details), but you'll be playing less confidently. Fear and adrenaline will cloud your logic. Meanwhile, your opponent will be playing with confidence and a clear head."


Dette har min egen coach lært mig, og det kunne ikke være mere sandt imo.

Jeg spiller selv meget HU, og har uden tvivl spillet mod regs som har haft en edge over mig, eller har været på nogenlunde samme niveau som mig. Med andre ord, sidder vi bare og betaler rake (i længden). Hvis så variansen er med mig over x-antal buyins (x afhænger af modstanderen), kan jeg hurtigt mærke at jeg pludselig har fået en (markant) edge i forhold til starten af matchen. Nogle gange er det std tilt, og ikke til at overse, og så går det stærkt :), men andre gange er det hvad Phil G beskriver. Min selvtillid stiger, og min modstanders selvtillid daler. Det resulterer selvfølgelig i at jeg tager bedre beslutninger, og min modstander tager dårligere beslutninger. Når ens modstander knækker i en heads up dyst, er det noget af det fedeste, men det føles dobbelt så skidt når man selv knækker.

En god ting at have i baghovedet når man spiller HU, for det kan virkelig gå stærkt hvis først er knækket.

24-08-2009 22:48 #13| 0

Edit

dobbeltpost

24-08-2009 22:48 #12| 0

btw, næste gang vi chatbattler, skal vi så ikke bare tage den på dansk ?


:)

GG

24-08-2009 23:01 #14| 0

@creative

Meget interessant læsning. Som HU-newbie, der netop er i gang med at dygtiggøre sig inden for denne kategori, er det jo vise ord der nu er skrevet med blæk bag øret...

Tak for det. :-)

@Loki
Frisk level at starte at lære HU på ...?

Kof.

24-08-2009 23:11 #15| 0

Hvis du vil lave skejs, så game Christ2006 (fransk donk)


har ham godt og grundigt i hullet idag, mildt sagt :)

han spiller dog noget højere end Nl400

24-08-2009 23:13 #16| 0

Problemet med at fortsætte i denne situation er; det kan godt ske du føler du har en edge og der er value i din modstander, MEN det der oftest sker er, at du shipper måske lige hurtigt 1 eller 2bi tilbage, som så er = end of match.

25-08-2009 02:01 #17| 0

ChrisJ har en pointe. Hvis det til gengæld var Kimo du spillede mod, bør du nok blive siddende om du skal HELT ned i de dybe lommer for at bringe variansen på ret fod ;-)

/A

25-08-2009 14:36 #18| 0

Creative og ChrisJ har nogle gode pointer, og du burde have quittet forlængst.

Derudover er det generelt en skidt idé at spille big pot-poker postflop mod en non-folding overaggressiv villain med så marginale hænder som den her. Spil solide hænder for value og lad ham bare vinde en masse små pots. Det bliver rigeligt opvejet af de store pots man tager ned fordi han ikke kan folde noget som helst.

Mht. at counter hans høje 3bet% kan det være en fin strategi at 4Bet-shove allin med små par (fra bl.a. en video med HU-eksperten DogIsHead hvor han også har lavet de relevante udregninger for hvornår det er profitabelt).

25-08-2009 15:07 #19| 0

@Loki


Kør 4-bet kanonen i stilling mod denne type villian

@besen

Enig i 4-bet shove-strategien med små par inden for en vis dybde obv, er et godt våben i arsenalet.

Spil solide hænder for value og lad ham bare vinde en masse små pots. Det bliver rigeligt opvejet af de store pots man tager ned fordi han ikke kan folde noget som helst.


Altså, hvis dynamikken midt i en session pludselig ændrer sig, og hero går fra, at være med på balladen til pludselig at være en tørfisk, så skal man jo nok ikke forvente, at der bliver stacket til højre og venstre, hvis banditten har bare en lille smule mellem ørerne.

@AB

Hvem faen ringede dig op - fiiiiish ;)

/Kimo

25-08-2009 19:02 #20| 0
Altså, hvis dynamikken midt i en session pludselig ændrer sig, og hero går fra, at være med på balladen til pludselig at være en tørfisk, så skal man jo nok ikke forvente, at der bliver stacket til højre og venstre, hvis banditten har bare en lille smule mellem ørerne.

Det giver sig selv at man naturligvis hele tiden skal tilpasse sit spil til den aktuelle dynamik, men det gælder jo altid om om at finde villains leaks, og så længe hans største leak er at han ikke kan folde er der jo ingen mening i at bluffe eller overspille marginale hænder. En aggressiv villain der også kan finde ud at folde er obv en anden sag...
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar