NL400, FD + gutshot i rr, 200bb

#1| 0

Villain er en dygtig reg. Aggressiv og mere LAG end end den "normale" reg. Han 3-better mere end normalt. Postflop er han i stand til at lave store folds. Jeg har lagt mærke til, at han godt kan checke en ret stærk hånd bagved på river (vs mig), formentlig da han ikke ser hvad skal kalde ham.

Før denne session har jeg været mere på toppen end omvendt. Jeg har bl.a. haft succes med nogle 2nd barrels i store pots. Jeg har kaldt et 4bet ip + rr ai vs hans cbet hvor han folder på et A-high tt bord. Jeg tror han ser mig som lidt callish og samtidig villig til at tage nogle alternative linjer i store pots og villig til at bluffe.


Eff. stacksizes er omkring 200bb's

hero bets 14 i sb med T 9
villain raises 44 i bb
hero calls

flop: K Q 8 $88
hero checks
villain bets 68
hero calls 68

turn: K Q 8 , T $224
hero checks
villain bets 157
hero ...?

så nogle spørgsmål:

Preflop: Gør det, at vi er 200 bb's hero mere tilbøjelig til at kalde preflop?

Flop: nogen der CR her? og hvis i gør det, hvordan forholder i jer så til en blank turn?

Turn: hvad gør vi nu?
Og hvordan spiller vi hvis vi rammer FD? gut? 9? T?

17-01-2009 17:03 #2| 0

Hmmm, interessant hånd.

Pre: Ja. kan sagtens kaldes med disse stacks.

Post: Synes egentlig at din linie på flop er weakish. Du ville jo nok leade gode hænder i din range såsom AK, AQ og KQ på dette flop.
Nu hvor I spiller i rr pot, så ville jeg foretrække at lægge pres på denne type aggresive villain, ved at leade flop og 3-bette AI på floppet. Anslået skal villain kalde noget a la 550 ind i 1100 hvis standard raise størrelse benyttes.
Du eliminerer din dårlige pos. i resten af hånden og lægger presset over på villain. Alle dine 11 outs kan sagtens være i live her.
Floppet kan gøre det svært for villain at folde såfremt han har ramt, men da I nu er så dybe som I er, så har du mere FE end hvis I blot havde 100bb.
Det er kun 3 af dine outs som giver dig gode implied odds, da villain sikkert er god nok til (og har god pos.) at holde potten begrænset og evt. slippe væk såfremt flushen completer. Det taler også mere for at rykke ind på floppet.
Kunne være interessant at prøve at lave en udregning på dette og finde ud af hvor ofte villain skal folde her for at det er +EV. Jeg kan evt. kigge på det senere, hvor børnene sover og ikke forstyrrer som lige nu:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar