NL400 deep, Turn, Str8+Flush draw

#1| 0

Hero 21/18/3,3 (lavere ved det pågældende bord, men spiller imod Villian på flere)
Villian har nogenlunde samme stats. Måske lidt lavere post-flop.

Jeg startede dagen med at bluffe et BI væk imod ham med AJ imod hans AA.

- Hero sitting in seat 1 with $1146.20
- Villian sitting in seat 2 with $830.00 [Dealer]
- asadtita sitting in seat 3 with $784.48
- bigchin sitting in seat 5 with $788.12
- Beerfest sitting in seat 6 with $808.00

asadtita posted the small blind - $2.00
bigchin posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: 10, K
Beerfest folded
Hero raised - $16.00
Villian called - $16.00
asadtita folded
bigchin folded

** Dealing the flop: J, 5, 9
Hero bet - $24.00
Villian raised - $77.00
Hero raised - $208.00
Villian called - $208.00

** Dealing the turn: 6

1. Hero checked
2. Hero bet - $299
3. Hero went all-in

Hvad foretrækker vi?

Potten er ca. 450 og han har ca. 600 left

09-10-2008 08:37 #2| 0

Jeg caller bare hans raise på floppet, er ikke glad for, at bygge en pot med en ikke made hånd.

Er generelt ikke vild med linien :s

09-10-2008 08:41 #3| 0

@Bakerizzle

Du har set at at hero er IR, og lagt mærke til villains AF, right?

Vi har her en gutter og højt FD, og jeg spiller den oftest som hero.

Alternativt, hvis villain har lav AF, nøjes jeg med at calle, og så check/jamme turn.

Jeg kan godt lide heros linje

09-10-2008 10:03 #4| 0

Udfra stats spiller denne TAG primært AQ, AJs og 22-JJ og SC’s på denne måde preflop. Efter den givne flop-action vil jeg snævre hans range ind til at omfatte AJ, AQ, 55, 99, JJ.
Der er ikke mange straightkombinationer som denne villain vil spille sådan pre- og postflop.
Hvis du som spillet better og committer dig på turn, vurderer jeg at din FE er ret lav. Dit tidligere bluff er også med til at trække FE i den forkerte retning. I den range er det formodentlig kun AQd som du kan få til at smide på turn.
Mht. dit flopraise og dit gode draw, så er du jo nærmest committed såfremt villain vælger at jamme floppet. I den forbindelse vil jeg mene, at dit raise burde være et potsize raise, altså raise op til 250. Du kan få bedre made hands såsom toppar og måske andre draws til at folde.
Jeg tror du er så langt bagud på turn, at jeg ville checke og lade potodds afgøre et evt. turn call. CRAI vil jeg mene er selvmord her.

En alternativ og måske bedre linie grundet stacksizes kunne være at calle villans raise og CR turn. Stacks er ret dybe og din gutshot giver derfor rigtig fine implied odds.

09-10-2008 10:41 #5| 0

Enig med sakii, dog lige specifikt nok at putte AJ i rangen fremfor fx A J

10-10-2008 05:19 #6| 0
OP

@ sakii
Ved ikke om jeg er helt enig i hand range post-flop. Du nævner selv, at mit raise måske er for småt til, at få top par hænder mv til at drysse. Hvad med KJs, QJs og JTs?
Desuden tror jeg umiddelbart han sagtens kan finde på, at calle mig med mere, hvis han caller mig med top par. TT, 88, 77, 66 og SC som har ramt par.

Om det er mig, der fantasere mig til en større hand range end den normalt ville være, skal jeg selvfølgelig være usagt.

@ alle
Så der er altså konsensus for et check på turn, sådan som hånden er spillet?

10-10-2008 06:37 #7| 0

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sætte villain på, der flatcaller et flop 3 bet. Din linje er uhyre stærk, men jeg synes det afhænger en stor del af om du kan spille AA/KK så stærkt her, og bette turn for value med dem, ellers bliver din range en anelse for snæver til det er troværdigt (JJ,99,55)Han folder aldrig et set, men et eventuelt bedre træk, og alle non set hænderne, er meget meget svære at spille til bunds. Jeg synes et bet på turn er klart den bedste løsning, skal være ustyrligt meget dynamik for at overbet bliver godt. Vil ikke mene vi umiddelbart er så crushed som folk antyder, men det er noget solid power poker vi spiller.

10-10-2008 11:29 #8| 0

villain kan også ha 67dd,78dd ish.....

14-10-2008 12:39 #9| 0
OP

Inden jeg glemmer denne tråd igen må jeg da vist hellere afslutte :)

Tak for input.

Jeg valgte i den pågældende situation at gå all in. Han vender 87 og hiver den hjem. Jeg har nok i den pågældende situation tænkt haft en større
range i tankerne end mange andre (dog ikke 87).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar