NL400 - Deep AA i problemer

#1| 0

Party Poker NL400 6-max (5-handed)

Villain har spillet et underligt fishy semi-LAG-spil. Han minraiser ofte preflop, og overspiller sine holdings en del.
Hans minraise på floppet kan formentlig være alt fra air til et set.

Jeg har spillet TAG''ish, men på det sidste 3-bettet villain en del preflop for at isolere.

Villain har $950, jeg dækker.

Preflop:
Villain på button minraiser til $8. SB folder, jeg siger $30 i BB med AA. Villain betaler.

Flop: 3 J Q ($62)
Jeg better $50, villain minraiser til $100. Jeg caller.

Turn: 3 ($262)
Jeg better $170(?), villain betaler.

River: K ($602)

Kommentarer?

13-07-2006 15:48 #2| 0

Kan han lide at bluffe river på et ''farligt'' kort? I så fald c-caller jeg.

Hvis ikke:

T9 ramte river, og det er alt.

Jeg better ~250-300 på river (value) og caller et push!

13-07-2006 15:53 #3| 0

Hmm svær.

Med check/call bliver du forhåbentlig bluffet af et missed draw. Hvis han har KQ, KJ, AK valuebetter han måske. Hvis han er syg nok til at spille KK, QQ eller JJ evt. 33, sådan der, så fred være med det, så taber du nok ikke hele din stack.

På den anden side, bet/call er også en mulighed. Men jeg får det virkelig dårligt, hvis villain raiser mig der. Fordelen er, at du nok får et call fra AK, KQ, KJ, måske endda QJ. Du får måske også ''kun'' et call fra JJ, hvilket vil være godt. QQ og KK insta-raiser dig nok. Du mister værdi fra missede draws.

Check/fold vil jeg have meget svært ved med villains linie. Bet/fold lige så, pga. den pris du sandsynligvis får. Men, hvis du leader og bliver raised er det usandsynligt, at du er foran.

Afhængigt af hvor dårlig villain er, hælder jeg til bet/fold. $280 på river burde vel kunne gøre det. Med en blokker lukker du ihvertfald alle hænder ned du er foran, medmindre villain er spejlblank.

Der er en klam lugt af AT over denne hånd. M

13-07-2006 16:08 #4| 0

Alarmklokkerne bimler i hoved på mig når jeg bliver minraiset på sådan et flop i en reraised pot.
Jeg checker turn og caller sandsynligvis, men jeg er altså STOR fan af ikke at bygge pot med et par.

Hvem var villain?

13-07-2006 16:11 #5| 0

Jeg vil umiddelbart sætte ham på JQ, QA...
Dog vil jeg check/calle river...

13-07-2006 16:20 #6| 0

Xizor:

"Villain har spillet et underligt fishy semi-LAG-spil. Han minraiser ofte preflop, og overspiller sine holdings en del."

"Jeg checker turn og caller sandsynligvis, men jeg er altså STOR fan af ikke at bygge pot med et par."

Dude, din kommentar hænger da ikke sammen med OP''s beskrivelse.

Jeg opbygger med glæde en stor pot med et par, hvis jeg er foran mod villains range.

13-07-2006 16:25 #7| 0

PokerfaceNKM,

"Jeg vil umiddelbart sætte ham på JQ, QA..."

Må jeg spørge, hvorfor? Er det fordi Hero er foran dem begge på turn?

13-07-2006 16:38 #8| 0

Selvfølgelig må du spørge...

Men det er svært at forklare, hvis VILLAN har vores hero slået, tror jeg ikke på at han kun vil calle på turn, hvis han evt. har jjj, qqq... Så vil han smide stacken i potten... Tror enten at han har qj og godt ved at nr. 2 3¦er var noget møg, eller at han vil have et showdown med aq...

13-07-2006 16:49 #9| 0

Ok, du tror ikke, at hvis villain havde QQ eller JJ, at han så på turn ville overveje, at han nu har hånden totalt låst. Han har lige fået hus, og han er kun bagud til 33 (og QQ, hvis han her JJ).

Han ved derfor, at Hero trækker til max to outs, måske nul. Virker som et rimelig oplagt tidspunkt at give hero lidt mere reb til at hænge sig selv i.

13-07-2006 17:41 #10| 0

Nu jeg ser lidt nærmere på bordet, kan jeg se at VILLIAN ligger bag vores kære HERO... Derfor vil din antagelse ikke være helt ved siden af... Han kan godt sidde med QQ, JJ enig... Men vil stadig holde på check/call og derefter rive potten hjem... :)

Men jeg kan jo være helt ude og ski**... Lad os få den afgjort...

13-07-2006 18:16 #11| 0

@ Pethie

Hvor stærkt er dette read? Hvis det bare er en overfladisk opfattelse så vil jeg stadig gerne holde potten lille.. 3''eren hjalp en del though.. Under alle omstændigheder synes jeg turn bettet er for stort med mindre villain kan finde på at bluff raise et ¢ pot bet.

Om river skal gå c/c eller bet/fold kommer an på villain..At calle et push efter vi har bettet river er HELT i skoven. Der vinder vi ca. 0% af gangene.

13-07-2006 18:22 #12| 0

@Xizor

Det aner jeg ikke, for jeg har ikke spillet hånden :)

13-07-2006 19:52 #13| 0

Det ved jeg godt..

Jeg tror bare ikke man skal lægge så meget i at villain er lidt fishy, fisk rammer ligeså meget som os andre.

Der er så mange ting vi ikke ved om denne hånd at jeg forsøger at holde potten lille til jeg ved at jeg er størst.

Kan villain fx finde på at gå broke med KQ på river? Er villains range med clicket på floppet vitterlig så stor som hero mener? Vil villain raise JJ og QQ (33?) på turn?

Og 100 andre ting :)

13-07-2006 20:21 #14| 0
OP

@ Xizor
"Kan villain fx finde på at gå broke med KQ på river?"
Dunno - det er ikke umuligt.

"Er villains range med clicket på floppet vitterlig så stor som hero mener?"
Yup ;)

"Vil villain raise JJ og QQ (33?) på turn?"
Dunno

Jeg valgte Kripkes linje og bettede $250 på river. Jeg folder til villains push, og han viser 33 op for quads ;)

Efterfølgende er jeg blevet lidt i tvivl om linjen. Jeg regner ikke med, at han kan finde på at skubbe mig af hånden, men omvendt er det vel muligt, at han tror, han raiser for value med QJ og KQ.
Tror jeg check/caller næste gang.

Gode kommentarer btw. - tak for det :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar