NL400 Blind-battle weird linie

#1| 0

Ender i et lidt mærkeligt spot her. Jeg har ikke mange reads på Villain andet end at han sidder med lidt over fuld stack (417 $), og har været rimeligt aggro over de 32 hænder jeg har på ham (18/15 3-bet ~9%).

Vi sidder ved fuldt 6-mands bord, og HERO har spillet TAG og dækker VILLAINs stack.

Hvilken range sætter vi ham på, som flatcaller mit 4-bet, og hvad er planen for floppet?

Dealt to HERO [Q A]
HERO posts the small blind of $2
VILLAIN posts the big blind of $4
Stylus20 folds.
MichellJacobsen folds.
s1ckandt1r3d folds.
trezzz07 folds.
HERO raises to $12.
VILLAIN raises to $44.
HERO raises to $130.
VILLAIN calls $86.
Dealing Flop [2 5 9]

05-11-2009 18:35 #2| 0

Jeg syntes generelt folk får stakken ind med AK preflop, så jeg ville nok C/F, da vi stortset altid er bagud, og ikke kan forvente ret meget fold equity.

Jeg mener iøvrigt din 4bet sizing er for stor, da den ikke giver meget rum til 4bet bluffs.

05-11-2009 18:38 #3| 0

Jeg 4-better også kun til $100-$110 (ca 25% af eff. stacks)

Som spillet er potten $260 og vi har $290 tilbage i stakken. Umiddelbart vil jeg enten bet/calle med et lavt induce bet ($80-$90) eller bare shove.

Jørn

05-11-2009 19:19 #4| 0

Betcall simpelthen, tanker bag det?

05-11-2009 21:30 #5| 0

@joonas
B/c fordi vi har +50% af stacken inde hvis vi cbetter halv potish... Hvis villian er typen der kan calle 4bets med 1010, JJ og mose her er det en fejl at folde... villain moser like never AK her hvis prelinien vælges og det eneste vi ik vil ind mod er QQ+ som er mindre likely pga vores hånd og fordi de oftest moses pre...

05-11-2009 21:44 #6| 0

CF vs KK

06-11-2009 00:16 #7| 0

@lolAI

Tror joonas tænker på hvorfor b/c > shove.

Jeg shover i spottet da jeg ikke kender villian og umiddelbart ikke giver ham meget credit med den linje han tager. Mod dårlige villians virker shove ofte stærkere - derfor shove. Mod en reg. med history vil jeg nok vælge b/c linjen, men tror egentlig ikke det gør den store forskel uden dynamik..

06-11-2009 03:36 #8| 0

Jeg forstår helller ikke hvorfor folk vil til midten nu - villain har kaldt et stort 4bet, hvad forventer I han har? Hvad forventer i endvidere han folder? 88? Næppe ..

06-11-2009 10:00 #9| 0

@Mancini

Vi semi-bluffer. Modstanderen skal folde ca 1/3 før vores shove er profitabelt.

Jørn

06-11-2009 12:49 #10| 0

@Thyssen: Hvis villain har 99-AA og KQs/KJs, kaldes det ikke et semibluff. Det kaldes dårligt valuebet, hvor han betaler med bedre og folder worse.

06-11-2009 13:28 #11| 0

Interessant diskussion - tak for inputs.

I situationen undrede jeg mig mest over hvad i alverden villain spiller med den linie, da jeg ikke selv nogensinde ville tage den vej. Altså det er vel fuldstændig håbløst at gøre det med fx. mellempar, som nogen nævner som en mulig holding, da rigtig mange flops vil være grimme. AA og KK vil vel miste værdi ved ikke bare at få skillingerne ind PF og AK spiller også grimt med denne linie imo.

Hvad mener I, at villain kan have, og er det nogensinde en linie, der giver mening at tage, og i så fald hvornår?

06-11-2009 13:34 #12| 0

@Claude666

AA/KK der "trapper", eller JJ/AK der bliver "usikker". Og nej, jeg mener ikke linjen nogensinde giver mening, men alle laver jo fejl, som villain gør i den her hånd.

06-11-2009 13:52 #13| 0

Enig i at disse spots sutter hvor villian vælger at calle når man 4better sin AK/AQ eller AJ OOP og man obv misser floppet.

Jeg syntes det er enormt afhængig af villian. Nogle caller KUN med AA/KK for at trappe, men syntes dog ikke det sker så tit.. Andre igen kan gøre det med KQ/AJish eller noget T9s'ish. Ser ofte rimelig skrappe villains gøre det på 5/10 og især højere.

Kunne faktisk godt tænke mig at høre rationalet for at calle med disse hænder.. Anyone?

Aktuelt ville jeg vælge c/f eller c/shove afhængig af villian og humør.

06-11-2009 13:59 #14| 0

@ Thyssen

Jeg er med AB her. Vi kan _muligvis_ få villain til at folde 1/3 af gangene, men vi folder jo kun dårligere hænder. Villain folder jo ikke noget som helst PP her, hvorfor jeg ikke kan se hvorfor vi er så ivrige efter at komme til midten.

06-11-2009 14:27 #15| 0

@mancini & ab

Ja, det er klart. Dog synes jeg tit man ser en tendens til, at folk er begyndt at flatte 4bets med marginale holdings, og ikke kun monsters, som det mere var før i tiden. Tror bare selv på, at vi kan få villan til at folde 1/3 med de holdings folk flatter 4bets med. Så ser man bare dum ud, de gange vi shover ind, og har 0 outs, og gnider os i hænderne på vej ned til banken, de gange han folder.

06-11-2009 14:37 #16| 0

Villian har en jævnt stor del af AJ, AQ, AK i hans range som vi klart helst vil have ham til at folde nu. Ved at checke giver vi også potten op og må antage vi blive udspillet en del. Havde vi lavet et lille 4-bet vil jeg mene at villians range af monsters han slowplayer er langt større, da han må antage at vi folder til hans 5-bet langt oftere. Med de odds vi får på hans 5-bet er der ikke meget andet en komplet skrald vi smider i mucken, og mon ikke vi giver op med de hænder alligevel på floppet da de har 0 equity.

Kan ikke se hvordan det her kan være andet end et shove el. b/c - villian skal jo sidde med QQ-AA uhørt ofte før det er et skidt spil? Og antallet af gange han sidder med QQ-AA er væsentlig reduceret pga. vores store 4-bet pre. Siger vi 100-110 på floppet er det et helt andet spot imo.

06-11-2009 19:07 #17| 0

Grundet vores 4 bet size er vi pot committet imo. Kan bedst lide b/c. $92

@check folket
Hvordan spiller i turn når villain chk bag?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar