NL400 AQ i sb i raised pot

#1| 0

Spillede denne hånd igår og jeg har tænkt lidt over den, så nu håber jeg at I kan komme med nogle gode guidelines til den mest optimale måde at spille hånden på.

Villian1 spiller 21/17/1 over 200hænder.
Jeg har ingen andre reads på ham da jeg ikke har set et showdown fra ham eller andet bemærkelsesværdigt.

Villian2 har lige sat sig i denne runde så total readless

Here goes

$400 USD NL Texas Hold'em
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: Hero ( $975.48 USD )
Seat 6: Wast3dMoney ( $1,096.24 USD )
Seat 2: tttthahs ( $553.95 USD )
Seat 1: Villian1 ( $400 USD )
Seat 5: Kaachingya ( $494.39 USD )
Seat 3: Villian2 ( $128 USD )
Hero posts small blind [$2 USD].
Kaachingya posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q A ]
Wast3dMoney folds
Villian1 raises [$14 USD]
tttthahs folds
Villian2 calls [$14 USD]
Hero calls [$12 USD] <--- ala Thyssen ;-)
Kaachingya folds

** Dealing Flop ** [ 5, 7, A ] (POT $46)
Hero checks
Villian1 checks
Villian2 bets [$20 USD]
Hero raises [$60 USD]
Villian1 calls [$60 USD]
Villian2 folds

** Dealing Turn ** [ 2 ] (POT 186)
Hero....?

Synes den bliver lidt klam her, da han overcaller efter bet-raise.
Ud fra hans AF=1 er han forholdsvis passiv men jeg vil mene han leader med AK på floppet.
Men hvad gør vi nu, går vi efter et billigt showdown, b/c b/f vi turn eller hvad siger folket.

Mvh Slot

07-11-2008 04:18 #2| 0

3 better du:(villian ville måske alligevelet have kaldt dit c-bet, og du ville have stået i samme spot, så tror ikke 3 bet i dette spot ville have gjort meget gavn).
Lead så slipper du for sådan beslutninger. Leader du istedet for check-raiser holder du også potcontrol.

Jeg checker turn her, better villian folder jeg når han er så passive. Checker han bagved, valuebetter jeg river.
Tror dog næppe han ville bette værre på turn, hvis du checker.

07-11-2008 15:28 #3| 0

tjahh det er helt klart et klamt spot når han kommer ud og coldcaller der men med en AF på 1 må han jo generelt spille sine hænder meget passivt, så faktisk mindre klamt end hvis det var en der havde en af på 2/2½ agtigt, da alarmklokkerne så burde ringe.

jeg tror stadig du har den bedste hånd, og better videre for at komme til bunds.

07-11-2008 16:54 #4| 0

Jeg mener faktisk det er et oplagt squeeze-spot preflop.

Dels er villain utg+1 (i stedet for utg) og dels så er der en shortstacked donk med som vi gerne vil allin mod for 30 bbs. Vores squeeze viser dermed også lidt ekstra styrke da villain1 ved at vi ved at vi kan ende allin mod villain2.

Jeg ser ingen grund til at check-raise floppet. Enten leader jeg 1/2 pot eller også c/c'er jeg. Villain2 der better floppet er jo så shortstacked at vi sagtens kan få alle penge ind på turn eller river.

Som spillet checker jeg turn og folder formentlig til yderligere action. Det lugter langt væk af set, men kan ikke udelukke vi ser en random AJs.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar