NL400 AKs TPTK møder riverklik

#1| 0

Jeg startede en nytårsraket der endte på NL 400 og her er jeg stadigvæk da min raket ikke er faldet ned.
Dog har jeg ikke mange hænders erfaring på dette niveau men har mange hænder på NL 100.

HERO har spillet 21/16 mens VILDAND har spillet 45/9 over 60 hænder med en call pf raise på 29.
VILDAND har vundet overskuddet af sin stack ved at min.raise i cut-off efter en limper med AJo - betaler SBs 3-bet og rammer så et JJ5 flop hvor de ender all-in.
VILDAND har bl.a limpet ind SB med KK ind i BB der ramte trips på floppet hvilket kostede VILDAND 40 BB. (Der er siden kommer en anden spiller i det sæde)
Den eneste hånd VILDAND er kommet til showdown med hvor han har kaldt et preflopraise er med AQo i position.
I denne hånd kalder VILDAND ude af position.

$400 USD NL Texas Hold'em - Saturday
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 4: Seat 4 ( $400 USD )
Seat 3: Seat 3 ( $70 USD )
Seat 5: HERO ( $655.10 USD )
Seat 2: VILDAND ( $600.28 USD )
Seat 6: Seat 6 ( $508.10 USD )
Seat 6 posts small blind [$2 USD].
VILDAND posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K A ]
Seat 3 folds
Seat 4 folds
HERO raises [$12 USD]
Seat 6 folds
VILDAND calls [$8 USD]
** Dealing Flop ** [ 5, 5, J ] $24
VILDAND bets [$32 USD]
HERO calls [$32 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ] $88
VILDAND bets [$40 USD]
HERO raises [$132 USD]
VILDAND calls [$92 USD]
** Dealing River ** [ A ] $352
VILDAND checks
HERO bets [$156 USD] $323 tilbage
VILDAND raises [$316 USD] $108 tilbage (pot er nu $824)
HERO ???

Mine tanker:
Preflop: Standardraise fra knappen.
Flop: VILDAND byder mere end pot - jeg sætter ham på alt andet end en 5'er.
Turn: Synes han gearer ned med hans bet så jeg raiser. Dette synes jeg viser styrke da jeg også kaldte flop.
River: Jeg regner med at han ikke har noget som helst, da han checker. Jeg better da min hånd ser god ud.
Nu kommer der så et clickraise + $4 tilbage...

Hvad så nu?
Fold/Call/All-in?

Kommentarer til postflopspil værdsættes.

03-01-2009 22:44 #2| 0

Jeg vil aldrig folde her. Hans bet er simpelthen for småt i forholdt til potten.

Du skal lægge 160 for en mulig gevinst på 824, hvilket må være rimelige odds selvom du meget vel kan være slået.

Der er ingen grund til at komme mere i potten, da du ikke har et read eller "the nuts".

Mht. dit turnspil ville jeg nok bare vælge at calle. En vildand / calling station får du sjældent til at lægge sig, så derfor hold potten lav istedet.

03-01-2009 22:53 #3| 0

Aaaarrr eeen!

03-01-2009 23:17 #4| 0
OP

@Poker prince
Ja - det var også min første tanke efterfulgt af et udtryk på 6 bogstaver.

Jeg tænkte: Hvis han havde en god hånd, hvorfor så ikke gå all-in?
Det ville jeg selv have gjort - men så alligevel - han tænker måske/måske ikke på samme måde som jeg og derfor er det måske et valueraise for at blive betalt let af?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar