NL400 - AKo i 5-bet pot OOP

#1| 0

BB er regular og vi spiller mod hinanden på flere borde. I denne session er han mere livlig preflop med 3- og 4-bets end i tidligere sessions, hvilket har givet lidt dynamik. Fx har han 3-bet/5-bet skubbet KQo SB vs mig på btn, lige som jeg har 3-bet/5-bettet A4o all-in mod hans cold-4bet fra BB, hvor han dukkede op med AA.

Derudover har han set mig floate et c/r på et JJ4r flop med rags, hvor jeg også caller turn og bluffer bagdørsfarven på river, efter han check/caller med QJ. Mit image i hans øjne er formentlig semi-vildt so far.

BB virker til at have en god spilforståelse og er ikke selv bange for at trykke på gaspedalen - hverken pre- eller postflop.

Og nu til hånden. Jeg forventer, at villain er vægtet en del mod bluffs, men kan selvfølgelig ikke være sikker. Hvordan spiller vi bedst flop og turn?

--

BB: $811.25
BTN: $429.50
Hero (SB): $636.82 (159bbs)

Hero posts SB $2.00
BB posts BB $4.00

Hero has K A.

Preflop:
BTN raises to $8.24, Hero raises to $32.00, BB raises to $73.00, fold, Hero raises to $136.00, BB calls $63.00.

Flop:
6 2 3 ($280.24)
Hero bets $92.00, BB calls $92.00

Turn:
Q ($464.24)
Hero?

Effektive stacks er $408.82.

EDIT: In before: ' Sig mig engang. Har du ikke en plan, når du better floppet, siden du spørger Pokernet?' Jo, det har jeg obv, men nu vil jeg først lige have lidt forskellige synspunkter, inden jeg kommer med egne tanker.

EDIT 2: Overskrift rettet.

Redigeret af Fitty d. 03-05-2013 13:55
03-05-2013 13:48 #2| 2
Pokernets ME vinder !

Nu har du skrevet 4bettet i overskriften, men det lader til den er 5bettet! Det er meget svært at sige noget klogt om 5bettede pots her, idet ranges er MEGET individuelle, og især når der virker til at være en del metagame som du tilsyneladende lægger meget fokus i.

Jeg synes flopsizing er alt for høj, og jeg er sikker på din range opnår det samme med 25% pot i stedet for 33% pot. Mht turn må en Q (antageligt) ramme ret meget forbi din range, og din valuerange på turn må være ret snæver (nærmest kun QQ, KK og AA), så din turn action bør i min optik afhænge af hvor mange bluffs du kan have, hvis du kan have mange så checker jeg hele min range, og hvis du kan have få så better jeg hele min range. Mht sizing er du nok nødt til enten at bette omkring 100$ eller shove, ellers bliver river for akavet, hvilket i øvrigt er derfor at jeg vil size floppet lavere, så vores turn muligheder er lidt federe.

03-05-2013 14:15 #3| 0

Hvorfor 3better vi så stort for så at 5bette ret lavt? Jeg tror sku jeg ville smække skillingerne ind i 5bettet.. Men jeg er også bare en kæmpe cashgame fisk som egentlig ikke burde deltage i denne tråd.. beklager :)

03-05-2013 16:36 #4| 0

Jeg synes din sizing ser lidt lav ud PF ift oop&stacks og lidt høj ud post.
Vil du gerne gøre det til en 2street hånd og hvis ja hvorfor? :)

Ck back turn call alle non 4/5?

03-05-2013 23:30 #5| 0

@ nitrrrram

Du er da godt nok helt utrolig selvudslettende :D Jeg synes det er et interessant spørgsmål faktisk.

04-05-2013 01:14 #6| 0

Udfra din beskrivelse så 5-better jeg all-in PF grundet at vi ikke har position.

04-05-2013 03:19 #7| 0

Jeg er åbenbart ikke helt væk :) Ren held

04-05-2013 07:54 #8| 0

Bet 140$ ca fold til shove

04-05-2013 13:06 #9| 0

Man 3-better relativt større end man 5-better , fordi modspilleren ellers vil få gode odds på at calle dit 3-bet. Måske 5-bettet kunne have været lidt større, men ikke meget. Grunden til denne sizing er, at du skal kunne have en bluff-range. Hvis du fx better 185, vil villian ikke så ofte prøve at bluffe, da du har svært ved at folde, fordi du har for gode odds på et call. AK er en stærk hånd, og du går derfor glip af en del value, da det lyder som om, at villian godt kan lide at semibluffe AI med høje connectors.

@OP: Har du en 5bet AI range i situationen? Alternativt, hvor meget mindre skulle effektive stacks ned, for at du har? Hvis du en sådan range, ville 5bet AI med AK nok ikke være noget dårligt move. Med villians 6b bluff range går du dog nok glip af noget value ved dette move.

07-05-2013 01:20 #10| 0

@fitty

Hvad er dine tanker om hånden?

Hvordan gik det? Sendte du stakken ind på turn?


Mvh Simon

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar