NL400 6M – Tricky LAG villain med read på river

#1| 0

Jeg arbejder i øjeblikket på at bide mig fast i NL400 6-Max og det går da også ok i normale situationer. I denne hånd har jeg at gøre med tricky LAG som mildest talt messer med mit hoved. Naturligvis må jeg forvente sker nogle gange, men så vil jeg også gerne lære noget når det sker.

Reads
Jeg har spillet ca. 200 hænder med ham på to borde. Mit image er et sted mellem TAG og LAG og jeg har ikke været out of line med noget indtil nu. Villain har derimod to gange vist op at han kan folde ”store” hænder og er tilsyneladende stolt af det siden vi skal se og høre på det. Effektive stacks i begge hænder er 100 big blinds.

I den ene har han initiativet hvor han better floppet 2nd pair med A-kicker IP. River rammer A med mulig flush og han har nu to par. Modstanderen open shover nu rest som svarer til lidt under pot bet. Villain tænker 5-7 sek. og folder og viser op.

I den anden har han KK og åbner UTG og BB caller. Floppet kommer QT9 og BB check/raiser. Turn 5 og BB better ½ pot som calles af villain. River 3. BB shover svarende til lidt under pot bet og villain folder og viser op.

Generelt har han vist at han spiller fornuftigt (og også lidt funky) og man er konstant i tvivl om hvor man har ham.

Hånden
Pre:
Jeg har 388 i stacken i BB og sidder med QJ. Han har 708. Nu folder alle til ham og han klikker fra SB. Jeg gør det 28 og han caller.

Flop AJ7 (pot = 56):
Villain better 64 og jeg caller.

Turn 6 (pot = 184, Hero = 296):
Villain better 45 og jeg caller igen.

River T (pot = 274, Hero = 251):
Villain better 145.

Problemerne
1) Hvad skal jeg gøre her og hvorfor?
2) Hvordan tager jeg højde for det read jeg har på villain?
3) Hvad er Villains range pre, flop, turn og river?
4) Hvad kan han sætte mig på pre, flop, turn og river?
5) Din vurdering af villains betsizing i forhold til hans range

[Edit: Forkert suit rettet]

19-09-2009 11:38 #2| 0

1) Hvad skal jeg gøre her og hvorfor?

Preflop og flop: Fint
Turn: Jeg folder. Generelt er det ikke godt at 2nd barrele oop mod initial raiser der kalder et flop overbet på A-high board. Du har vist at du har en hånd og han bliver ved med at fyre bets på turn omend et lavt bet.

19-09-2009 13:56 #3| 0

Kunne man overveje et raise/fold til fx 150 på turn?

19-09-2009 14:06 #4| 0

@ RiverBoy

Hvad er dine tanker bag et raise til 150 på turn?

19-09-2009 15:59 #5| 0

Hvis 45 bettet er for at definere hans hånd og bygge op til at kunne bette stort på river som et (semi)bluff, må jeg kunne tage ham af en del af hans holdings med et turn raise.

Aktuelt caller jeg, da jeg egenligt ikke bryder mig om at skulle raise og folde til shove og fordi jeg synes det virker for hårdt at shove selv, men det er jo ikke det samme som at andre ikke har gode argumenter for varianterne.

19-09-2009 16:36 #6| 0

Hans linje repræsenterer, at han har et A, som han bet-folder på flop, feelerbetter på turn og valuebetter på river. Så skal du spørge dig selv om han laver sådan en blufflinje.

19-09-2009 17:08 #7| 0

@ RiverBoy

Hvorfor vil du have ham til at folde et (semi)bluff?

19-09-2009 17:37 #8| 0

@MHau

Min ide var at hvis han har en semibluff type hånd, så vil jeg gerne tage han af den, så jeg slipper for at skulle lave et crying call på river. Det er samtidig i erkendelse af, at han jo sagtens kan have en rigtig hånd, der er i gang med at tage mig til valuetown.

19-09-2009 17:42 #9| 0

@ RiverBoy

Så lad mig lige forstå dig ret:
Du laver din hånd, med showdownvalue, om til et bluff, fordi du er bange for han better igen på river, så du får en svær beslutning?

Fold bordet imo!

Derudover så vil du altså sørge for at du kun får action fra hænder der har dig slået, hvilket med det samme gør det til et move der er -EV, da du har showdownvalue og dermed slår en del af hans range, der er større end 0%. Her koster det dig rundt regnet 200 dollar, såfremt du kalder, og der er således en chance for at du shipper potten. Raiser du turn, koster det dig 150 dollar, og får du action, så shipper du aldrig potten.

19-09-2009 17:48 #10| 0

Jep, det er ca. den ide jeg pusler med.

Lad mig lige slå fast, at jeg mener call som jeg aktuelt spiller er korrekt. Jeg har bare svært ved at vurdere hvor ofte han skal folde til et raise på turn for at det er profitabelt.

19-09-2009 17:58 #11| 0

@ RiverBoy

Okay - kan godt være jeg er helt væk, men jeg forstår slet ikke din tankegang.

Du er hvert fald nødt til at finde ud af, hvad hans range indeholder inden du begynder at finde ud af, hvorvidt det er profitabelt.

Men vi kan vel lynhurtigt konkludere, at manden aldrig folder de hænder, som han better for value på turn. Dvs. han folder kun KQ- og 88-agtige hænder på turn.

Raiser du turn, så får du altså kun action fra de hænder, som han better for value. Kalder du turn, så får du action fra de hænder, som han better for value, samt de hænder som han 3rd barreller med.

Såfremt du altid folder river til et 3rd barrel (og han altid 3rd barreller sine bluffs), så er det interessant hvorvidt et turnraise er profitabelt. Men hvis du ikke altid folder river til et 3rd barrel, så kan jeg ikke lige finde en logisk forklaring på, at det nogensinde kan være profitabelt at raise turn.

19-09-2009 20:45 #12| 0

@MHau

Som jeg forstår det er det et spørgsmål om jeg vil balancere mit spil på turn eller river. Jeg har ikke planer om at folde på river hver gang til 3rd barrel, men jeg mener heller ikke at det kan være rigtigt kun at raise turn når jeg har en stor hånd og calle når jeg har en svag hånd.

Anyway, skal vi ikke lade turn spillet ligge og se på river spillet?

Under antagelsen at man kaldte turn som jeg aktuelt gjorde det hvad gør I på river og hvorfor?

19-09-2009 21:17 #13| 0

Folder turn, folder river. Fordi han har en hånd.

Du har 3bettet ham preflop og alligevel kan han leade ud i dig flop, selvom floppet hedder AJ7.

Når du caller flop sætter han dig på en god hånd - AXo, JXo, KK,QQ eller bedre. På trods af det leader han ud i dig turn...

Så caller du igen. Din range er så nede på AXo, KK,QQ eller bedre og igen better han... Hvis han ikke har en hånd, er han dum.

19-09-2009 22:20 #14| 0

@ RiverBoy

Finno - såfremt du ikke har tænkt dig at folde på river til 3rd barrel hver gang, så er det automatisk rigtig skidt at raise turn.

For det første får du ikke en tough decision hver gang, da han nogle gange vil checke river såfremt du kalder turn. Ydermere så misser du hans bluffs på river ved at raise turn, da han, som tidligere nævnt, folder alt du har slået og shover/caller med alt der har dig slået - altså; de gange han skyder tredje tønde med skum.

Synes ikke rigtig det giver mening at snakke om strømligning i ovenstående spot og så argumentere for at raise turn, da vi netop har konkluderet at det er skidt at raise turn. Du skal imo hellere spille dine stærke hænder ala AA/JJ/AJ/AK som du spiller din JQ, såfremt du nogensinde kommer i et lignende spot igen.

Uden en mere crazy dynamik, så folder jeg river.
KQ og 89 rammer, som imo bør være nogenlunde de eneste hænder han bluff-barreller på turn lige pånær 9T og KT. KT ser jeg dog som decideret unlikely, da jeg ikke forventer han kalder et 3bet OOP med så svag en holding der har så store reverse implied odds.

Så tror du skal soulreade en 9T for at kunne kalde river her.
Givet, hans linje er super duper mærkelig, men de gange jeg selv har haft en begyndende dynamik med en Villain, og jeg har bettet 1/4ish pot på floppet eller på turn som i ovenstående tilfælde, så har jeg tæt på altid haft guf.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar