NL400 2NFD + GS møder turn raise OOP.

#1| 0

Villain i hånden har jeg spillet lidt med, men mindes ikke vi har clashet før. Over 300 hænder er han endnu ikke set 3B'e fra BTN (26 mulige gange). Han har indtil kaldt 15% fra BTN (26 mulige gange). Derudover er begge spillere i blinds regs of some kind. Bordets donk er spiller 7, og har foldet. Han er i øvrigt en sample på 9 foldet 56% til c-bets.

Hero har givet den gas ved bordet over en længere periode. Kan ikke huske præcist, hvor meget jeg har åbner fra CO blot at min steal% på bordet har ligget på 57, så det er nok relativt meget. Vi har siddet derudover siddet ved bordet et stykke tid, dog ikke clashet. Ikke sikkert villain har lagt mærke til det, men Hero har ikke c-bettet så meget post-flop.

Jeg bliver ærlig talt forvirret, da jeg ser et raise. Hvad forventer I villain dukker op med, og hvad er best play? Hvis I havde haft en OP lignende hånd, hvad havde I da gjort?

Hand Information
, 4 BB (6 handed).

Table Information
Seat 2: Player 2 ($400) Big Blind
Seat 4: Player 4 ($476)
Seat 7: Player 7 ($179.6)
Seat 8: Hero ($750)
Seat 9: Player 9 ($406) Dealer
Seat 10: Player 10 ($804) Small Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $6)
Player 4: FOLD
Player 7: FOLD
Hero: RAISE $12
Player 9: CALL $12
Player 10: FOLD
Player 2: FOLD

Flop(Pot: $30)


Hero: BET $22
Player 9: CALL $22

Turn(Pot: $74)


Hero: BET $50
Player 9: RAISE $125
Hero?
[replay]8445[/replay]

08-02-2012 20:17 #2| 0


spørgsmålet er hvor mange 9x combier han har i sin range.. 89, A9 og K9 er nok de eneste kombier jeg kan se ham tage linjen med. dog tror jeg ofte at han bare flatter 9x for at lade os skyde videre på river.

ud over 9x'erne som nævnt ovenfor er hans valuerange vel 22,JJ og tpgk (han bør flatte 9T,TT og 99 imo)

i spottet kan jeg godt lide shove.. han bør folde en del Tx og tror ofte at han bare flatter sine monsters.
Redigeret af Myrup d. 08-02-2012 20:18
08-02-2012 21:17 #3| 0

Jeg tror aldrig han raiser Tx for info, hvorfor skulle han gøre det?

Når du ikke har dynamik med ham synes jeg fold er fint

Han repper godt nok tyndt, men vi kan ikke calle da vi ikke har SD value.
Og hvis vi shover kan vi allerede være helt døde.

Hvis du siger han endnu ikke har 3bettet dig fra BTN + der sidder regs i blinds (formodentlig squeeze glade)
Så kan han vel også dukke op med JJ-AA

Fold og videre, næste gang han gør det sidder du med nødderne og så finder du ud af om han skummer :)

08-02-2012 21:54 #4| 0

villain kan da sagtens raise for protection, der er trods alt 100 kort han ikke har lyst til at se med Tx

det giver for mig mere mening at han raiser med Tx eller air her end et hus

08-02-2012 21:54 #5| 6

Ret modstanderafhængigt, men kan se ret mange mulige linjer være bedst. Jeg tror dog meget sjældent direkte fold på turn er bedst.

Vægtet har han nok ikke meget mere end 6-9 valuekombinationer (hvis så mange) og ved shove skal du nok have ham til at folde 40-45% af sin range før det bare er bedre end direkte fold.

Er enig i at han meget sjældent har Tx, men er uenig i at vi ikke har noget showdownvalue, vi burde være foran mange af hans mulige bluffs (KJ,QJ,87s,86s,76s, split med KQ) hvilket giver mig lyst til at calle og enten c/c eller c/f de fleste rivers. Mange bluffer ikke videre på blanke når de bliver kaldt her, men nogle gør så lær din modstander at kende :-)

Hvis han er typen der begynder at raise floatede AQ,AJ,66 en gang i mellem fordi han synes det er ubehageligt at kalde død så er jeg mere klar på shove, men på NL400 og højere tror jeg ikke du ser det særlig tit. Hvis det ikke er tilfældet så er call turn, c/c næsten alle rivers ofte bedre end shove turn.

Mod unknown NL400 reg vil jeg skyde på at call turn, c/f de fleste rivers er bedst, med c/c de fleste rivers ret tæt bagefter. Det er trods alt billigt at calle turn, vi får stadig value fra 98s,97s når vi rammer, han kan bluffe når vi rammer og han kan give op når vi ikke rammer. Sammenlagt har vi en del equity og skal kun betale 75 i en pot der hedder 324 på river.

08-02-2012 22:03 #6| 0

@Myrup

Problemet med at raise Tx for protection i Villains sko er

1. Går ikke ud fra at beskyttelsesraise med Tx vil være for at raise-folde, for så beskytter han sig ikke mod draws alligevel

2. Raise-call er meget dyrt, da han skal betale 372$ for at beskytte de 125$ der ligger i potten (og han er stendød mod 40+ kombinationer i vores range, hvor vi efter preflop har godt og vel 300 kombinationer, efter flop en god del færre og efter vores turn bet en rigtig god del færre)

3. Han afskærer os fra at bluffe videre på river

Mit bud er at de fleste NL400 regs godt ved det, men har ikke spillet NL400 længe, så kan ikke være sikker :-)

08-02-2012 22:52 #7| 0

Har folk en range for turnraise, som villain gør det her?
Eller vigtigere: Bør man have det? Mod hvem?

08-02-2012 23:16 #8| 0
OP

@SteenV
Som altid et godt indlæg.

Hvordan fortolker folk hans raise size?
Derudover som raskEn kommer ind på. Det play han bruger her, hvor er det et fedt move?
Jeg har det nemlig ikke selv i mit arsenal, og har derfor svært at vurdere med hvilke hænder folk laver det med?



09-02-2012 20:45 #9| 0
raskEn skrev:
Har folk en range for turnraise, som villain gør det her?
Eller vigtigere: Bør man have det? Mod hvem?


Ja det bør man.

Hvornår er afhængig af: heros perceived range,villains range,image (metagame) og
nok vigtigst dit kendskab til hvad level din modstander tænker på.

Med en smule kendskab til en modstanders tankegang er det ofte bedre at raise
turn med nuts frem for et call. Derefter kan spillet jo balanceres...

Har spillet en smule smallstakes på stars siden D.1 her er et eksempel godt nok 3 handed og i positioner hvor ranges er bredere men det illustrere pointen

Hand Information
, 2 BB (3 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($283.5) Small Blind
Seat 2: Player 2 ($243.24) Big Blind
Seat 3: Hero ($311.24) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $3)
Hero: RAISE $4
Player 1: CALL $3
Player 2: FOLD

Flop(Pot: $10)


Player 1: BET $7.16
Hero: CALL $7.16

Turn(Pot: $24.32)


Player 1: BET $17.42
Hero: RAISE $42
Player 1: CALL $24.58

River(Pot: $108.32)


Player 1: CHECK
Hero: BET $76
Player 1: CALL $76

ShowDown:
Hero shows


Player 1 shows


Hero
[replay]8448[/replay]
10-02-2012 11:45 #10| 0

Jeg synes lidt vi glemmer lidt at sætte os ind i skurkens tanker. Hero repper ikke ret ikke meget, og hvis hero har "givet den gas ved bordet over en længere periode", er det en næsten obligatorisk barrel på turn, fordi skurken kan have valgt en passiv linje med 87x, KJx, KQx, QJx, eller have (33)44-88 i sin flattingrange på floppet. Ganske vist kan skurken have AA-TT i sin range, men man må formode en procentdel af disse hænder raises på floppet, og oftere end ikke.

Jeg tror ikke skurken har T-X i sin range på turn. T9s og 98s er de mest sandsynlige 9x hænder, og synes der er for få kombinationer af disse, til vi skal tage det helt alvorligt. Der er rigtig mange draw/air kombinationer i skurkens range, og forholdsvis få valuekombinationer til at balancere med. Hvis skurken har JJ-QQ(KK) burde floppet raises oftere end flattes, og ud fra den teori kommer turn-movet til at lugte polariseret.

Ydermere så rammer boardet ikke just heros CO-opening range og turn er rimelig blank. Det er ikke rocket-science for skurken at finde ud af det, og jeg tror oftest turn-raiset er bluff i form af små PPs og draws eller ren float som AJ, AQ.

Skurken repper for tyndt og jeg tror du profitabelt kan shove turn.

10-02-2012 11:53 #11| 0
Dalle skrev:
Ydermere så rammer boardet ikke just heros CO-opening range og turn er rimelig blank. Det er ikke rocket-science for skurken at finde ud af det, og jeg tror oftest turn-raiset er bluff


Men hvis man vil bluffe i villains spot, er det så ikke bedre at kalde turn (Hvadenten man har AQ eller bedre draws), for at skubbe indover et eventuelt riverbet eller bette river hvis checked to?

Som du selv siger, polariseres man jo ved et turnraise.
10-02-2012 15:18 #12| 3
Dalle skrev:
Hero repper ikke ret ikke meget, og hvis hero har "givet den gas ved bordet over en længere periode"


Repper ikke noget? Vi er noncapped, 2nd bareller en blank turn, vi burde være ret tæt på balanceret her, med en masse stærke combos, en del stærke draws og nærmest ingen pure air.
Nu afhænger det naturligvis af heros frekvenser. Hvis hero åbner 42% i CO og cbetter 80%, så ja, så har han på T92-9 board få stærke hænder. Hvis hero åbner 27% og cbetter 55%, er det anderledes. Så lidt en ikke-kvantificeret antagelse du lavede:)
Men heros range er interesandt nevertheless obv.
Jeg forstår ikke det med at han skulle bluffraise AQ eller små par. Din logik --> hero repper ikke noget (hvilket jeg er uenig i) --> villian raiser turn med AQ og små par?
AQ er en super lækker call down hånd. Små par fungerer som de dårligste turn bluff hænder overhovedet, så de antagelser er jeg uenige i.
Jeg tænker jeg helst ikke vil skubbe ind på turn, med noget af min range. Bavares, en EV(jam turn) ku nok give en indikation på at vi måske har et +10bb (random gæt) jam på turn isoleret set. Men deri indeholdes ikke værdien af at vi c/c en T river, A river, vores outs, check-down værdi med showdown value (som vi har en del af imo), jam ind m 0% Eq.

Jeg har intet problem med at blive schooled mod et random par 4, han brænder dollars på at raise 44 på turn mod din turn b/c range.
14-02-2012 13:59 #13| 0
OP

Jeg fik aldrig rigtig selv vendt tilbage i denne post.

SteenV kommer med nogle rigtig gode pointer, omkring at vi har en del showdown-value mod hans bluff-range.(Fik jeg ikke gennemtænkt i hånden) Det fremgår ikke tydeligt af Steen's post, hvor mange kombier af bluff han mener villain dukker op med, og det er heller ikke til at vide, men blot hvilke hænder han kunne dukke op med. Umiddelbart tror jeg dog ikke at han flatter specielt bredt. Eller dette er ikke nødvendigvis korrekt. Hvis han ved det så grundet hans 3B% fra knappen kombineret med regs i blinds, så ville det give fin mening at flatte stærke hænder. Så umiddelbart ville jeg nok vægte hans range mere mod OP's og broadways og ikke så meget mod SC's og one gappers.Enige?
Dette betyder selvfølgelig lidt for antallet af raise for value vs. bluffs, da det må betyde at ssh. for at han raiser for value immervæk bliver større,eller i hvert fald ikke mindre. Flere mulige valuekombis og mindre antal bluffkombis. Jeg tror dog ikke det ændrer noget væsentligt, da jeg ville forvente ham kalde ned med langt de fleste OP's. Måske kan vi tilføje et par valuekombier af AA,KK, men som Steen også er inde på er der ikke mange valuekombier i spil. Frekvensen hvorved han bluffer er også svær at spå om, for selvom jeg har åbnet bredt har jeg ved bordet bevist, at jeg ikke bare c-better for at c-bette. Som Hilb er inde på så better jeg ikke pure air i dette spot særlig ofte. En hurtig vurdering af min bluffinrange er nok:
(56c,76c,78s,QJ,KJc,KQc,Axc,86c,J8c)

Ang. mine play options virker call turn derfor som best play. Med plan om at c/f alle non-.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om folk lægger noget i villains sizing?

Aktuelt ender jeg med at folde i spottet, hvilket viser at alternative linjer hurtigt kan få folk til at lave pæne fejl.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar