NL400, +250BB, KK, kæmpe pf raise

#1| 0

Sidder ikke ved min poker computer, men da hånden plager mig bliver jeg nød til at poste den.

Villian sidder på et party nl400 bord, han er noget af en donk der spiller 48/18/2.5 over nogle hundrede hænder. Alligevel har han på bedste skrubvis samlet $1450 sammen. jeg har ham på min højre side og sidder med $1150 - så vi er begge rimelige dybe. selv om der er god value på bordet har jeg besluttet der er sidste orbit, og mine andre borde er allerede lukket ned.

Villian er ikke den store PF raiser, ofte raiser han kun gay til 8. Han har også en tendens til at byde alt for lavt ud i potten, undtagen på river når han har ramt sin gutshot straigth giver han den normalt gas - men i den pågældende hånd går han bananas.

Hånden:
alle folder frem til villian der er til venstre for knappen. villian byder $30 (???)

Hero sidder på kanppen med KK - hvat to do?

Call og se flop an?
tro på sin hånd og smide et ordentligt raise afsted?

Bemærk vi er lidt dybe

more to come...

09-09-2008 11:49 #2| 0

reray til $110 og spil for stacks. En spiller med de stats er en donk og har han AA er det bare ærgeligt. Potten skal bygges stor tidligt i hånden således at hans formode manglende postflopskills kan udnyttes.

09-09-2008 12:08 #3| 0
OP

Hver gang jeg har set ham bette - out of line - er når han har haft en monster!
godt nok har det været river bets, men noget siger mig han better sin hånd efter hvor god han betrageter den er...

voter alle/andre for reraise -> spil for stacks? også taget i betragtning af jeg har position på floppet?

09-09-2008 12:29 #4| 0

Det lyder susekt kun at sætte ham på AA, selv om han sikkert havde det denne ene gang. Men jeg repopper den helt sikkert.

09-09-2008 13:41 #5| 0
OP

Ok tak for svarende til nu.

Jeg opfattede mine Konger som gode i situationen og raisede til $120 - velvidende at jeg ville få et call med nærmest alt.

pot ca. $250
Flop A Q 7

Villian instant better $450 ud i de 250 (igen???), og jeg mucker Kongerne, inclusiv K. (standard?)

Jeg skrev efterfølgende i chatten at jeg havde KK, og han skrev QQ.


---------------------------------------

Det der plager mig er at jeg i situationen bliver stresset af hans maniac bets, da han ligner en der bare vil have stakken til midten i en fart.
Desuden overvejede jeg om der mod denne type spiller ville være mere værdi i at calle preflop med position.

nå men lidt mere ro i sjælen fik jeg da.

09-09-2008 13:59 #6| 0

jeg spiller den som dig 100% af tiden, og snapcaller også et skub preflop - når han har esserne føler man sig rigtig dum, men i langt de fleste tilfælde er han gået amok med AK eller QQ eller værre imo

09-09-2008 14:23 #7| 0

Jeg spiller den 100% som du gjorde. Som klaphat skriver må man bukke sig i støvet, de få gange han kunne risikere at have AA..

Wp imo..

Larsen

Typo..

09-09-2008 15:00 #8| 0
OP

Jeg takker.

er dog stadig dybt forvirret over hans betssizes.
Hvorfor better han mig eksempelvis ud af potten med et overbet, så hen reelt har $570 investeret - uden at have en reel viden om min hånd?
Vill han ikke få meget mere ud af at checke til mig som pf raiser, hvis han har AAA-QQQ-AQ-AK, og så reagere på mit cont.bet?

Han kan vel ikke være bange for noget decideret farvetræk, da jeg nok ikke ville lave et move med KJ eller andet.

__________________________________

Jeg nævner at det er mit sidste orbit for aftenen, da det reelt (måske lidt fishy) spiller en rolle for mig.

Min sidste orbit er jeg ALTID meget påpasselig med at lave alt for crazy moves, og tightner derfor lidt op. Dels fordi, jeg har (haft) en tendens til liige at ville prøve at fiske med en spekulativ hånd og dermed sætte for mange money overstyr. Men vigtigst af alt fordi jeg gerne vil slutte godt, da det har betydning for min næste session. så den der med at smide pilen til højre mod all in og brække sig hvis han har AA er jeg ekstra påpasselig med, mod slutningen af en session.

09-09-2008 16:33 #9| 0

Du spiller den helt fint, og jeg raiser floppet hvis det var Q-høj, så vær du glad for A-et :)

09-09-2008 16:44 #10| 0

Der skal ikke meget til at plage dig pokermæssigt hva? :)
Spiller den som dig, preflop reraise er klart den bedste løsning mod så dårlig en spiller.

09-09-2008 17:58 #11| 0

@Erode

Det er rimelig std. donk spil. Tror du kan være ret sikker på du folder den dårligste hånd her.. Hvad er dit nick på party?

09-09-2008 18:34 #12| 0

"Hvorfor better han mig eksempelvis ud af potten med et overbet, så hen reelt har $570 investeret - uden at have en reel viden om min hånd?"

Fordi han ikke tænker så meget over hvad du vil betale af med, men hvad han selv vil betale af med i det spot (en fejl som også mange dygtige spillere laver). Han ville sikkert gå broke med AQ og AK på det flop med de stacks, og spiller efter at du også ville det.

09-09-2008 21:48 #13| 0
OP

Ja ja måske skal der ikke så meget til at plage mig... måske får/kan jeg heller ikke sætte ord på hvad der præcist plager mig.

men jeg forsøger altid at tænke over nogle hænder/villians efter hver session, og efter en kort session var der ikke mange stand out situationer. denne vildand var dog noget for sig selv og blev nød til at prøve at forstå hånden/ham bedre - til næste gang.

@becks
Jeg prøver at holde mit party nick og PN nick adskilt, men du må gerne skrive dit... spiller du nl400 på party?

iøvrigt kan det godt være jeg folder den bedste hånd... men tager ikke chancen når villian har vist nuts ved overbets... iøvrigt er vi +250BB dybe

10-09-2008 00:30 #14| 0

Jeg tror ikke du folder den bedste hånd (hvad kan du slå som vildand spiller sådan preflop?) og ville spille hånden som dig.

Kan ikke se hvad du ville få ud af at flatcalle preflop, da du derved let mister value mod dårligere hænder, du har risiko for at folde den bedste hånd på floppet, du ved ikke hvor du står og du giver vildand mulighed for at ramme sit sæt.

Hvis du flatter, floppet kommer 5J10 rainbow, Axx rainbow, Qxx rainbow og vildand better 2 x pot, så kan det godt være du har position, men hvad ville du gøre?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar