NL400 200BB 3bet pot 3vejs, flop plan?

#1| 0

Donken caller meget, og han better også meget, når der checkes til ham.

Hand Information
, 4 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Donk ($815.11)
Seat 2: Løs reg ($927.25)
Seat 4: ------ ($595) Dealer
Seat 6: Hero ($783.45) Small Blind
Seat 7: ------ ($396) Big Blind
Seat 9: ------ ($206)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $6)
------: FOLD
Donk: RAISE $8
Løs reg: CALL $8
------: FOLD
Hero: RAISE $40
------: FOLD
Donk: CALL $32
Løs reg: CALL $32

Flop(Pot: $126)


Hero: ?

Hvilken linje foretrækker du herfra?

04-09-2011 11:38 #2| 5

Forstår ikke hvorfor du ønsker at bygge en stor pot pre med KJo mod to gutter, OOP, 200bb dybe? Regner du med ofte at tage ned? Når først donken kalder pre følger reggen jo nærmest altid med... IP kunne jeg gå med til det, men OOP virker det spewish og planløst imho...

04-09-2011 12:09 #3| 1
OP

Donken folder aldrig, så nej - jeg regner ikke med at tage ned pre og håber bestemt heller ikke på det. Donken caller som sagt alt muligt crap og reggens range er også svag, så jeg reraiser ganske enkelt for at få flere penge i potten med den bedste hånd i håb om at vinde en så stor pot som muligt mod donkens skodhånd. Det er imo standard. Er det fordi det er 200bb dybt, at du mener, at sceneriet tipper over mod at være skidt pga reverse implied odds, eller er du også imod det for 100bb?

Redigeret af IstvaN d. 04-09-2011 12:10
04-09-2011 13:34 #4| 0

Du skriver at donken til better hvis checket til, jeg går ud fra at du tænker C/R. Jeg synes at stacks er lidt akavede til CR, da det efterlader den villain der leader med muligheden for et godt sized 3-bet-AI, og dig med grimme stacks OOP hvis du bliver called og ikke improver.

Så jeg hælder mere til at leade med et draw, som preflop aggressor. Om jeg så skubber eller caller hvis jeg bliver raiset afhænger af reads - nogle modspillere raiser nok kun med stærke holdings her, hvor det er bedre at ramme først. Andre er måske mere aggressive og raiser hænder de godt kan skydes af/hvor vores overkort kan være levende.

04-09-2011 14:51 #5| 1

Fordi du er marginalt foran deres range retfærdigører ikke at bygge en stor pulje pre med så svag en handske når du er ude af position og skal spille 3 vejs imho...

Altså, desto færre bb desto mindre gør position naturligvis når du repopper som her, så ja, de 200bb har en betydning men det handler imho primært om position og din ret svage handske.

04-09-2011 18:09 #6| 0
OP

Jungle:

Hvorfor er min hånd ret svag her?

Reggens range er svag, hvis han havde haft noget bedre end KJo havde han 3bettet pre, dvs hans range indeholder en del Kx og Jx som vi dominerer samt suited connectors, små suitede esser, små par og lignende, som vi er fint inde mod, hvis han kommer med.

Donken skal nok 4bette sine JJ-AA og AK langt de fleste gange (så ham min4bette 35s, så han kan godt finde knappen).
Derfor indeholder hans calling range for det meste mod 3bets kun AJ og KQ som jeg er skidt inde mod, mens jeg har potentiale til at vinde en kæmpe pot mod K2-KT og J2-JT.
Derudover indeholder hans range en masse masse skrammel, som vil ramme små parog draws, mens jeg rammer toppar =kaching.
Han har også nogle små par, men dem regner jeg kun at tabe stort mod, når han rammer set, og jeg rammer toppar - omvendt vinder jeg en mellemstor de 7/8 gange, hvor han ikke rammer set og han caller ned mod mit toppar/2ndpair.
Han har også Ax i sin range som er foran mig, men jeg regner kun med at tabe små pots mod disse.

Alt i alt vurderer jeg mig altså rigtig godt inde i en 3bettet pot her. Problemet med position bliver faktisk delvist mindre i en 3bettet pot pga lavere SPR. I det hele taget er jeg ikke så bekymret for at spille oop her af forskellige årsager.

04-09-2011 18:21 #7| 1

Synes det er en smule selvmodsigende til tider.

Hvilken range 4 better han tror du og hvad har du tænkt dig at gøre til et 4 bet? Hvis du har set ham 4 bette 35s er vi så enige om at hans 4 bet range er ganske bred? Har du tænkt dig at kalde 4 bet med KJo, OOP, uden en ide om hans range?

Men du regner simpelthen bare med at han bare kalder pre, du flopper dit TP, og så kan han så kalde ned med 66 unimproved?

Jf. deres range kan du vel kun fortsætte post når du rammer ordentligt? Du sætter begge til Ax hænder, begge til par, begge til sc - så hvilke flops er det du regner med at kunne bluffe på? 765? A72? Q65?

Og igen handler det for mig mest om position. Havde du været i pos, og sagt like 28 kan jeg meget bedre lide det. Så har du større råderum post, dit c-bet bluff koster mindre, du har flere streets at arbejd epå, og du har POS!

Virker som om du ikke giver særligt meget for pos, hvilket jeg ikke rigtig fatter, i har altså rigeligt bag her!

Du kan vel bare se på selve hånden. Hvad gør du når du better 84 på flop, donk kalder og turn blanker?





04-09-2011 18:22 #8| 0

Og mht til din hånds styrke, så ER det altså en ikke-made-hand - ikke suitet, K-høj - så er den heller ikke smukkere...

04-09-2011 18:32 #9| 0
OP
Jungleras skrev:
Og mht til din hånds styrke, så ER det altså en ikke-made-hand - ikke suitet, K-høj - så er den heller ikke smukkere...

Well - AKo er også bare en ikke-made-hand og A-høj...
04-09-2011 18:34 #10| 6

Gl med spillet , tror ikke vi når så meget længere her.

04-09-2011 18:35 #11| 0

hahahahahahah... ellers godt forsøgt Jungle.. :D:D

04-09-2011 18:42 #12| 0
OP
Jungleras skrev:
Hvilken range 4 better han tror du og hvad har du tænkt dig at gøre til et 4 bet? Hvis du har set ham 4 bette 35s er vi så enige om at hans 4 bet range er ganske bred? Har du tænkt dig at kalde 4 bet med KJo, OOP, uden en ide om hans range?

Planen er at folde til et 4bet medmindre hans sizing er retarded lille (igen). I så fald kan jeg godt calle, men det bliver selvfølgelig med stor forsigtighed post.


Men du regner simpelthen bare med at han bare kalder pre, du flopper dit TP, og så kan han så kalde ned med 66 unimproved?

Yeah, ofte to tunge streets.

Jf. deres range kan du vel kun fortsætte post når du rammer ordentligt? Du sætter begge til Ax hænder, begge til par, begge til sc - så hvilke flops er det du regner med at kunne bluffe på? 765? A72? Q65?

Regner ikke med at bluffe uden stor equity. Dvs ingen af de her flops.

Og igen handler det for mig mest om position. Havde du været i pos, og sagt like 28 kan jeg meget bedre lide det. Så har du større råderum post, dit c-bet bluff koster mindre, du har flere streets at arbejd epå, og du har POS!


Virker som om du ikke giver særligt meget for pos, hvilket jeg ikke rigtig fatter, i har altså rigeligt bag her!

Det er selvfølgelig bedre med position, men derfor behøver det ikke være dårligt oop.

Men som indikeret har jeg tænkt mig ikke at bluffe særlig meget og generelt bare spille min hånd ret faceup, og det samme gælder den anden reg, mens donken ikke fatter noget. Derfor er det ikke så vildt stort et problem her at være ude af pos (selvom de 200bb på den anden side selvfølgelig gør det mere relevant).
04-09-2011 18:45 #13| 0
OP
Jungleras skrev:
Gl med spillet , tror ikke vi når så meget længere her.

Lol, lad nu være med at blive fornærmet :)

Selvfølgelig er AKo bedre, fordi vi så også er super godt inde på Axx flops, men på Kxx og alle lave flops er de to hænder ret ens...
04-09-2011 18:54 #14| 0

Dejligt du svarer lidt tilbage på det jeg skrev - det eneste jeg savnede.

Ved du godt hvor ofte du rammer med en handske som KJo? Hvis du skal give hånden op like 70% af gangene, og samtidig trods alt har grimme implied en del af gangene på J62 med 66 f.eks. så skal du altså hive en ret god mønt hjem hver gang du rammer den her.

Reggen i baghånden får jo f.eks. langt oftere lov til at tage den ned som bluff/semibluff, da han netop kan se jeres action og udnytte sin pos.

Undrer mig bare over du neglicerer position så meget her... Men hver mand sin stil...

04-09-2011 19:06 #15| 0
OP
Jungleras skrev:
Dejligt du svarer lidt tilbage på det jeg skrev - det eneste jeg savnede.

Ved du godt hvor ofte du rammer med en handske som KJo? Hvis du skal give hånden op like 70% af gangene, og samtidig trods alt har grimme implied en del af gangene på J62 med 66 f.eks. så skal du altså hive en ret god mønt hjem hver gang du rammer den her.

Yeah jeg er helt enig. Og det tror jeg så, at jeg kan med solid margen. Hvis jeg skal være provokerende igen, så gælder mange af de ting, du skriver, i rimelig stor grad jo også for AKo.

At vi er 200bb dybe gør mig lidt mere usikker, fordi der, som du nævner, er større reverse implied odds i toppar vs set scenarier, men omvendt er der måske også mere at hente i de mange toppar vs low pair scenarier, så det ændrer ikke på min action i sidste ende.
04-09-2011 19:09 #16| 0
OP
Jungleras skrev:
Undrer mig bare over du neglicerer position så meget her... Men hver mand sin stil...

Position hjælper jo til at give os information, der skal hjælpe os til at læse modstandernes hænder (edit: så vi bl.a. kan bluffe modstanderen). Men hvis både vi og den anden reg har tænkt os at spille ærligt og donken kaster penge i potten randomly, så betyder position mindre her ift andre spots imo.
Redigeret af IstvaN d. 04-09-2011 19:11
04-09-2011 19:59 #17| 2

Jeg er med IstavN her.

Det kommer også lidt an på hvor fisket villain er. Er han en 39/14 fyr er det nok ikke verdens fedste squeeze, men er han derimod noget 65/20ish synes jeg sgu det er fedt nok, hvis han folder lidt til 3bet.

Reggens range her er super svag, da han burde 3bette 88-AA og alle højde broadways vs fisken for value, hvis fisken folder lidt til 3bet og åbner en del.
Så regfyrens range er for det meste små PPs, SCs og små AXs type hænder, så ham får vi ikke fandens mange problemer mod postflop, da han nok spiller ret ærligt når vi squeezer her og c-better ind i 3 mand, så vi kommer ikke i ret mange nasty spots mod ham.

Der er også en del tørre flop vi kan c-bette og tage den ned uden at ramme, fordi fiskens range er ekstremt bred og reggen floater langt fra floater 77 på T62r f.eks. Caller fisken på det her board har vi alligevel like 6 outs ofte til den bedste hånd og kan bluffe Q, A og 9. Sådan nogle type boards vil der komme mange af, hvor vi ikke rammer, men hvor det er et ret profitabelt c-bet bluff spot.

De gange vi så rammer TP+ mod fisken, knepper vi ham fuldstændig fordi han caller ned med dårligere TP, shittypar eller draw

Jeg er også helt enig med IstvaN i, at position her ikke er lige så væsentligt som i mange andre spots, netop fordi reggen spiller ærligt her og fisken kan vi owne fordi vi er foran hans range, og dominerer en masse af hands flathænder + det faktum at vi er langt bedre end ham.

Konklusion:

Reggens range er meget defineret, så vi kommer ikke i problemer mod ham og vi er foran fiskens callingrange, som vil lave tonsvis af fejl mod os postflop - samtidigt vil der opstå fine boards, hvor vi kan bluffe profitabelt

Redigeret af n1co18 d. 04-09-2011 20:07
04-09-2011 20:10 #18| 0
OP

Skulle måske have uddybet i op lidt mere omkring donken, men han er ret std rimelig aggro donk: Han er 47/18 og folder aldrig til 3bets (caller for det meste). Han caller meget postflop og better meget, når han bliver checket til (altid 3/4 på flop og pot på turn og kan give op river). (edit: over 100 hands)


Hvad med postflop? Det var egentlig det, som jeg ville diskutere.

Kan lægge ud med at sige, at jeg i spottet checkede, donken bettede, den anden reg callede, og her foretrækker jeg så at checkraise all in.

Redigeret af IstvaN d. 04-09-2011 20:23
04-09-2011 20:36 #19| 1

Synes det ser fint ud at c/r all in der. Fisken better en stor del af sin range her (udfra dit read) og jeg tror ca altid reggen raiser +2par på flop, så tror han folder tæt på hvergang.

Så med alle de døde penge og din forholdsvis store mængde equity, gør det nok fint.

04-09-2011 20:43 #20| 0
OP
n1co18 skrev:
Synes det ser fint ud at c/r all in der. Fisken better en stor del af sin range her (udfra dit read) og jeg tror ca altid reggen raiser +2par på flop, så tror han folder tæt på hvergang.

Så med alle de døde penge og din forholdsvis store mængde equity, gør det nok fint.

Enig. Selvom CRAI er et meget stort raise og lugter af draw, så kigger donken jo ret meget på beløbet og ikke handreading og reggen er oftest døde penge nu. Jeg er bange for at raise mindre, fordi donken kan finde på at calle med 2nd pair og føle sig priced in på turn.

Hvad med selv at bette? Det er vel ok, men omvendt tror jeg bare ikke, at der er så meget fold equity, og det er som Jungle er inde på ikke så fedt, når jeg ikke rammer turn...
04-09-2011 21:01 #21| 1

Interessant at det er Jungle som får alle plusserne i denne tråd, da jeg ikke kan se at det kan være meget anderledes end det både IstvaN og n1co18 skriver.

Hvis vi ikke 3-better KJ mod sådan en fætter her, så er vores value range så super snæver, at vi slet ikke får exploitet ham, hvilket selvfølgelig er skidt.

Mht floppet, så tror jeg også at c/r er fint. Umiddelbart er jeg ikke super glad for at rykke 200bb ind her, meeeen, reelt set, så bør vi have et ton af FE, da eneste bedre hænder er to par, set eller str8'en, og hvis han næsten better hele sin range her, så er det fint at give den gas.

04-09-2011 21:40 #22| 0

Jamen, vel bare mine manglende cashgame skills der så bliver vist her :)


Det kommer også lidt an på hvor fisket villain er. Er han en 39/14 fyr er det nok ikke verdens fedste squeeze, men er han derimod noget 65/20ish synes jeg sgu det er fedt nok, hvis han folder lidt til 3bet.


Og når han er en 47/18 der er set 4 bette 35s?

samtidigt vil der opstå fine boards, hvor vi kan bluffe profitabelt


Så for at retfærdigøre KJ OOP definerer vi fisken som mega bred og reggen som ret bred, men mener stadig vi lige kan bluffe ind i dem på 864 boards etc?

Kan sagtens være way off, men synes måske at Fisken bliver formet lidt rigeligt til at det hele skal passe...
04-09-2011 21:54 #23| 0
OP
Jungleras skrev:

Så for at retfærdigøre KJ OOP definerer vi fisken som mega bred og reggen som ret bred, men mener stadig vi lige kan bluffe ind i dem på 864 boards etc?


Som jeg har skrevet, er min plan ikke at bluffe boards som disse.

Nu nævnte Nico T62, og det er noget federe, da der er færre draws, tieren kan være overkort til donkens random par i 6ere, 2ere eller pocketpairs (som så nemmere kan blæses af), og der er bagdørstræk til straight, som vi kan barrelle videre efter på turn.

Men overordnet er det altså ikke cbets med air, som vi skal tjene penge på her imo. Det er de gange, hvor vi rammer tp, og hvor vi ved, at vi næsten altid er gode og kan få rigtig god value. Resten af spotsne handler det mest om at minimere tab, og i sidste ende er jeg ret overbevist om, at vores toppar situationer betaler alle de små tabte pots hjem igen med god profit.
Redigeret af IstvaN d. 04-09-2011 21:57
04-09-2011 23:27 #25| 1

@ vorbix

Er din database fra 2005?

05-09-2011 03:39 #27| 0

Jeg er også med OP her.

Mht. flop plan så virker det ret oplagt at bette og tage den derfra.

05-09-2011 03:59 #28| 3

Fint med KJ i sin squeeze range til et click + flat fra reg. Fisk folder aldrig men kalder op ret domineret og 4b ærligt. Reg er heavily capped, men flatter og får position, dog med lav SPR og en donk i hånden. Reg burde iøvrigt næsten ikke have en flat range, men iso´e en 30% range givet pos og stacks, så lad os ikke antage det er Phil Ivey bag.

Og reverse implied odds med KJo vs en donk der clickker og caller et 3bet er implied odds >>>>>>>>>>> reverse implied odds. Han kalder op med en masse dårligere konger og jøder og rammer meget oftere et draw / 2nd pair vs vores TP. Vores range er så stærk at vi kan cbet liberalt og 2nd barrel ret mange kort. KJ har fin equity og playability postflop.

Mht flop er der vel merits begge veje. SÅ mange nutted hænder har de trods alt ikke, vs hvor mange de folder / peeler once og folder blanke / scary turns. Det er muligt vi ikke vil have en balanceret cbet range, men KJo gør sig som en af de første bluff hænder. Hvis helvedet bryder løs, må vi realiserer vores 30-33% equity, og alligevel antage vi laver monies på vores cbet overall.

08-09-2011 23:52 #29| 0

Pre er meh, da jeg antager, at vi ret ofte kommer 3-vejs, da den løse reg lukker action og spiller resten af hånden IP.

Hvorvidt CR er korrekt her, afhænger i meget høj grad af, om donken kan finde ud af at smide til vores CR. Hvis dette ikke er tilfældet, foretrækker jeg B/C, hvilket også er min standard-linie, men kan donken finde ud af at B/F, er CR en fin plan.

14-09-2011 07:58 #30| 0
Pokernets ME vinder !

hilb er spot on.

Personligt bruger jeg ikke rigtigt C/R i de her spots, da jeg har nul idé om hvorvidt donks er gode til at folde hænder som J9, T6s etc etc til et C/R. Hvis de kan det så skal vi obv C/R, men det fedeste i min bog må klart være at cbette og se på sagerne.

16-09-2011 01:50 #31| 0

Jeg er enig i pre...
Status postflop er at vi har K høj, 4 nutsouts, 4 ret sikre outs og nogle gange er K og J outs, alt i alt lad os sige 10 outs, hvor villains vil have redraws. Det giver vel 35% EQ mod den range vi kommer AI mod. Vi er ret skidt kørende mod alle de 8x (paanær Q8 og K8), som er i begge villains ranges, derudover vil de ikke lægge to par eller sets. Fisken lægger måske ikke Tx.
Saa: Hvis vi cbetter kan vi ikke calle, og hvis called kan vi, hvis vi misser turn kan vi ikke spille videre...
Når vi chekker og fisken better og reggen caller er reggens range wide fra små hænder til stærke, for at lade fisken spewe videre paa turn. Vi repper ikke særlig meget ved at c/r, fordi vi med et overpar nok ville bombe floppet og evaluere hvis der spilles imod, med et set ville vi bombe løs, så FE har vi ikke meget af (sidder vi med KK chekker vi ikke dette flop...)
Så jeg synes flop er et c/f, med mindre vi får gode odds til at calle (næppe). Vi har bunden af vores range, floppet har ramt deres range og derfor kan vi trygt c/f. Alternativet er check/shove, men risikoen for at owne os selv mod 89, A8 og ligenende er bare for stor i dette line up.

17-09-2011 14:35 #32| 0

giver jungle ret.

Med bred calling range, kan jeg ikke se hvorfor bygge potten op. Du har ingen anelse om, hvad han har. og her i så dybe spots spiller POS en vigtig rolle.

Jeg er ikke selv skilled og spiller ikke så højt. Men jeg vil umiddelbart mene.

At et raise til 40 er en fejl, da han har bred range, det betyder at du skal bette 90ish hvis du skal bette. hvor hvis du havde gjort den til 26ish sku du nøjes med et continuebette 60ish whatever.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar