NL300, TP+TK imod ukendt, møder CR.

#1| 0

Ikke så meget at sige. Jeg har sat ved bordet et par orbits og hverken villain eller mig har gjort specielt meget væsen af sig. Jeg har aldrig spillet imod ham før.

Hvad er standard her, imod en ukendt på et drawy board?

- Hero sitting in seat 1 with $288.40 [Dealer]
- XXX sitting in seat 2 with $291.00 [Sitting out]
- Villain sitting in seat 3 with $550.18
- XXX sitting in seat 4 with $346.75
- XXX sitting in seat 5 with $442.79
- XXX sitting in seat 6 with $48.08

Villain posted the small blind - $1.50
XXX posted the big blind - $3.00
** Dealing card to Hero: A Q
XXX folded
XXX folded
Hero raised - $12.00
Villain called - $12.00
XXX folded

** Dealing the flop: Q 6 7
Villain checked
Hero bet - $17.00
Villain called - $17.00

** Dealing the turn: 7
Villain checked
Hero bet - $44.00
Villain raised - $155.55
Hero?

07-06-2007 19:31 #2| 0

Hvis han ikke har været ude i noget snavs hidtil og virker forholdvis sane, synes jeg at et fold er på sin plads.

Ellers siger jeg 20 på et så draw-heavy flop. :)

07-06-2007 20:08 #3| 0

20-22 flop, 17 er for meget i underkanten. Mod en ukendt kan jeg tit bedre lide at checke bagved på turn. Et draw har mange outs mod din hånd, og det meste andet drawer tyndt, derfor kan jeg godt lide at holde potten lille her, velvidende vi nok mister en del value fra andre top par. Problemet på turn bliver at han kan lave et ret effektivt semi bluff med mange hænder, og du for tit mister din showdown value med TPTK. Samtidig får du valuebettet en masse middle par og dårligere damer, men må et par gange kigge ind i et draw der rammer og betale det af.

07-06-2007 20:25 #4| 0
OP

Tak for svarene.

Jeg er enig i jeres betragtninger. Men det var jeg desværre ikke da jeg spillede hånden :)

07-06-2007 20:56 #5| 0

Synes du spiller hånden fint. Når han så raiser, og har virket standard, så smider jeg.

Veksler imellem at bette løs og check/calle for at holde potten nede.

07-06-2007 21:12 #6| 0

Jeg synes det er skidt at checke bag på turn.

Vi mister meget value fra TP og andet sjov villain kan finde på at betale med - har villain noget TP betaler han f.eks. sjældent af på river såfremt der falder en eller et af de halvtreds andre scarecards der er i decket -, og vi får ikke charget div. draws ordenligt. Det er et dumt board at give et freecard på.

Jeg tror forøvrigt meget sjældent, vi ser villain check-calle flop for derefter at check-raise et draw på turn (derfor finder jeg også et fold frem aktuelt, selvom jeg ikke er glad for det) - han skal altså være ualmindeligt tricky for at lave sådan et nummer, eller også skal du have secondbarrelet rigtig meget og han er blevet træt af dig.

Det vil i øvrigt give mere credit til dine second barrels, hvis folk ser dig byde igen i spots som dette.

07-06-2007 21:48 #7| 0

Jeg better btw altid turn.

07-06-2007 21:56 #8| 0

@ Ahle

Med en fin dynamik passende valuebet størrelse, betaler top par af hver gang på river, lige meget hvilket draw der rammer. Jeg synes man bliver for nem at spille af ved at folde i de her spots, og kan derfor bedre lide at få en showdown uden at bygge for stor en pot.

07-06-2007 22:18 #9| 0

Om TP betaler af på river hver gang der falder et scarecard, tillader jeg mig nu at sætte spørgsmålstegn ved - måske hvis han har AQ og måske KQ. Men TP betaler i hvert fald meget oftere af på turn end på river.

Et bet passer bedre ind i min overordnede gameplan, og selv uden at have den slags i baghovedet, tror jeg stadig det klart er mest profitabelt at skyde igen

EDIT: lidt af hvert

07-06-2007 23:25 #10| 0

Som Nyblom

08-06-2007 01:04 #11| 0
OP

@Alle

Tak for svarene.

Jeg better næsten altid turn her, og hvis jeg ikke er semi-tiltet ligger jeg mig til det c-r. Ved bordet vurderede jeg dog, at han da "næsten altid semi bluffer i det spot her."

Det gjorde han ikke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar