NL2K - K,Qs - 125bb Dyb - For weak?

#1| 0

Jeg spiller ca. 24/20 og har 3-bettet Villain en del. Han combatter dette ved at calle 3-bets lightere.

Villain spiller noget 26/22 og har tendenser til at være lidt for over aggro. Dermed mener jeg at han gerne vil bluffe i "dårlige spots" til tider. Dog har han ikke været "out of line" i denne session endnu.

PF: Jeg 3-better fordi han caller 3-bets forholdsvis light og jeg vurdere min hånd til at være foran hans calling Range.

Flop: Jeg overvejer at checke, men eftersom jeg oftest vil bette det flop, vil jeg gerne styrke min CBetting Range og han vil nok peeler med forskellige svagere hænder.

Turn: Det er den street jeg synes er mest spændende. Jeg overvejer at bette igen, men kan ikke se ret mange hænder der caller et bet mere som jeg slår. Hvis jeg skal bette skal det være for at styrke min 2.barrel range, men problemet er at jeg som jeg ser det nok vil blive nødt til at folde til et Raise, selvom han ikke repper meget med det (ved godt jeg modsiger mig selv her)
Derudover synes jeg faktisk det er interessant at han better præcis ½ Pot på Turn.

Er jeg for Weak på Turn?

River: Jeg overvejer at lave et Blockingbet, men vælger i stedet at checke, fordi jeg ikke ved hvordan han vil opfatte et sådan bet.

Seat 1:VILLAIN ( $6161.00 USD )
Seat 3: IKKE VIGTIG ( $3850.00 USD )
Seat 4: HERO ( $2606.00 USD )
Seat 10: IKKE VIGTIG ( $1658.00 USD )
IKKE VIGTIG posts small blind [$10.00 USD].
HERO posts big blind [$20.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q K ]
IKKE VIGTIG folds
VILLAIN raises [$50.00 USD]
IKKE VIGTIG folds
HERO raises [$160.00 USD] (Raise er til 180)
VILLAIN calls [$130.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K, Q, A ] (Pot 370)
HERO bets [$255.00 USD]
VILLAIN calls [$255.00 USD]
** Dealing Turn ** [K, Q, A 2 ] (Pot 880)
HERO checks
VILLAIN bets [$440.00 USD]
HERO calls [$440.00 USD]
** Dealing River ** [K, Q, A 2 6 ]
HERO checks
VILLAIN checks

15-02-2009 13:49 #2| 0

Hvis I har nogen form for dynamik vil jeg bette turn her eller gå efter et checkraise. Jeg forstår ikke hvad du er bange for? Et er sikkert og det er, at jeg aldrig nogensinde kommer væk her.

15-02-2009 14:39 #3| 0

Hey,

(Raise PF til 200)

Med din floplinje CRAI på turn.

15-02-2009 14:55 #4| 0

Turn: Bet-call for value for at beskytte mod combo-draws. Du er kun bagud til JsTs som er den eneste hånd der slår dig han kan tillade sig at flatte dit flop-bet med medmindre han er passiv og har kæmpe respekt for din 3-bet-range hvilket du siger han ikke har (for så kune han i teorien have AQ). alle bedre 2 par og sets skubber han formodentlig floppet med...

15-02-2009 15:11 #5| 0

Det er fint at du checker turn nogle gange. Der er en grund til han vælger den betsize på turn. Find ud af hvad den grund kunne være og spil som han ikke ønsker det.
Jeg tror han vil semi-beskytte/billigt til showdown mere ofte end han vil holde dig i potten, med de stacks. Det er nok heller ikke float/semibluff så ofte med den betsize så selvom call/call ofte ville være klart bedst mod ham, tror jeg du kan gå for value her.

Iøvrigt ville det være bedre hvis du ikke postede river.

15-02-2009 15:23 #6| 0

@Haarby

Mht. hvad jeg er bange for. Så synes jeg bare at hvis jeg better Turn og han shover, så kan jeg ikke se jeg er godt inde mod hans range. Eftersom han har A,Q i sin range og måske også A,Ko fordi han indtil nu har combattet mine 3-bets med calls og IKKE 4-bets.
Selvfølgelig kan han Raise Shove noget K,Js eller lignende, men det ville i mine øjne være Spew medmindre han regner med jeg vil folde fx. K,Q. Fordi hvis jeg better to gange på det bord i en 3-bet pot, så viser jeg efter min mening ret stor styrke og jeg vil ved et 3/4 bet på Turn give mig selv ret gode odds med de fleste hænder jeg better.

@Tinamus

Hvad vil du opnå med et C/R på Turn? Hvilke dårligere hænder end min skulle calle mig? (Btw. jeg siger ikke jeg er uenig med dig, vil bare gerne hører et mere grundigt svar)

@IWS

Jeg overvejede at lade være med at poste River, men ville gerne hører folks mening om et Blockingbet.

Men dvs. du synes at C/C er fint nogle gange, men hovedreglen må være Bet/Call, eller Bet Turn, Bet River? Eller?

15-02-2009 15:43 #7| 0

Jeg kommenterede forresten kun turn fordi det er den eneste der er tricky.
C-bet på flop selvfølgelig standard og check på river ligeså standard da der selvfølgelig ikke er mere value tilbage fra hænder du slår...
Turn er faktisk ved nærmere eftertanke en tæt beslutning på det board, og en check-call-linie med intention om at check-folde river er faktisk nok bedre når man lige får tænkt sig om, men kommer jo selvfølgelig også an på dynamikken. Nu siger du godt nok at han bluffer i dårlige spots nogle gange, men om han er ringe nok til at skubbe et busted flush draw på river på det board i en 3-bettet pot, og efter et check-call på turn fra din side på turn er jo ikke til at vide for udenforstående, men forekommer umiddelbart usandsynligt...

15-02-2009 16:35 #8| 0

Vil du ikke ind på floppet? Hvis nej, så undlad et cbet og så er turn c/c fint. Hvis ja, hvorfor c/c turn?

15-02-2009 19:04 #9| 0

3 barrels ftw

15-02-2009 20:58 #10| 0

@IWS

Men hvilke hænder er det, at han ønsker at beskytte med? AJ/AT? Ser ham ikke rigtig få value på 2 streets vs KT eller lignende, som hero skulle have have c/c turn med.

Jeg synes ikke rigtig hans turnbet giver specielt meget mening, men foretrækker også at bette turn.

16-02-2009 17:33 #11| 0

@Thorres156

Hvad er det lige du regner med at få value fra på tre streets?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar