NL25: QQ 200bb dybe

#1| 0

Jeg har været ved bordet i små 30-35 hænder. Da jeg først kom, blev der raiset godt til fra de andre, hvor ham her ikke gjorde meget væsen af sig.

Bordet er nu blevet mindre aggressivt, så det kunne lige så godt være en stime af gode kort. J

eg har spillet noget der ligner 25/20. Villains stats er 17/10 over 35 hænder.

Villain har 2 gange tidligere raiset på knappen, hvor der var foldet til ham, hvorefter jeg 3bettede ham og tog begge pots ned på floppet med et CB. Jeg hælder selv mest til et push, da jeg kunne forestille mig, at han er ved at være lidt træt af mig og mine 3bets/CBs. Dog viser hans raise ret stor interesse i potten, og jeg vil mene, at han potcommitter sig.

Dealt to HERO Q Q

HERO posts the small blind of $0.12
Dav-174 posts the big blind of $0.25
Claedeusbk folds.
benny1991 folds.
wantedX raises to $0.87. (han potter, som han plejer)
HERO raises to $2.86. (jeg potter også)
Dav-174 folds.
wantedX calls $1.99.

Dealing Flop 9 9 2 Pot: 6
HERO bets $4.50.
wantedX raises to $19.47. (Potten er nu på 30)
HERO ?? folde, kalde 15 eller pushe for yderligere 25?

14-10-2009 23:48 #2| 0

Push hver gang!

Det må formodes, at han 4-better AA og KK. Derfor er hænder som QQ, JJ, TT, AK og AQ meget sandsynlige!

Når han raiser floppet, så har han comittet sig! No way, han folder $25 yderligere når han har raiset til $19 på floppet. Så ind med lortet, inden vi ser en klam turn som f.eks. A, K eller X. Har han en 9'er, hvilket er højest usandsynligt, så instant note på ham og videre.

EDIT: 3-bet til lidt mere OOP. For det første er vi dybe, for det andet så har vi ikke position. Gør det til $3-$3,50

15-10-2009 10:23 #3| 0

Helt enig med foeller: mod midten!
Der er alt for mange turnkort vi ikke vil se, til at et call kan komme på tale. Selv hvis det ikke var tilfældet, så er vi OOP og vi skal alligevel acte først på turn.

15-10-2009 13:56 #4| 0
OP

Hvorfor må det formodes, at han 4better AA og KK? Hvis jeg havde position på en, der havde 3bettet 2 gange før og hver gang lavet et CB, så ville jeg nok tage samme linje som han gør. Det er måske et leak?

Ligner hans høje flopraise, at han er på et draw?

15-10-2009 16:03 #5| 0

Han behøve ikke nødvendigvis 4bette AA/KK i pos, nej. Men det ændrer ikke på, at der er flere hænder, hvor du er foran end hænder, hvor du er bagud, derfor skal vi mod midten.

15-10-2009 17:07 #7| 0

"Hvorfor må det formodes, at han 4better AA og KK? Hvis jeg havde position på en, der havde 3bettet 2 gange før og hver gang lavet et CB, så ville jeg nok tage samme linje som han gør."

Jeg er fuldstændig enig, men jeg tivler på, at en random NL20-spiller tænker sådan. Det må formodes, at han/hun 4-better AA/KK langt størstedelen af gangene preflop. Men til midten - det skal du. Han har oftere TT/JJ end han har AA/KK.

15-10-2009 18:17 #8| 0
OP

Jeg gik til midten, og han kaldte med 98s. Jeg ville bare bekræftiges i, at det jeg gjorde var korrekt.

Tak for svarene!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar