NL200HU, betzise for induce turnshove?

#1| 0

Modstander: $404.25
Jeg: $494.75

Blinds $1/$2

Modstander raiser til $6
Jeg 3-better til $20 med TT
Modstander kalder.

Flop T6Q Pot $40
Jeg better $28
Modstander kalder $28

Turn Q Pot $96 - effektiv stack size: $356
For bet turn og pot river allin skal der bettes $86 ud i $96.
Hvor meget better jeg her?

Hvor meget vil I bette på turn for at induce et turnshove hvis han har QX/bluff?

Dynamikken er heftig. Jeg vandt bl.a. et buyin ved at kalde et 3-bet med T3s hvor floppet kom T73r imod hans A7s. Vi har lige haft en pot hvor han kaldte mig ned på river med A6s, hvor jeg bettede $78, for en ramt 6'er for en pot på lige under $300. Derudover har jeg kaldt et af hans turnbet og tilhørende riverbet med K-høj som holdt hjem i en pot på ca. $110, så vi er ikke så tighte igen.

Efterbemærkning: Havde jeg bettet $32 på floppet skulle jeg bette $82 ud i $104 på turn for at potte allin river, hvilket havde været mere optimalt set i bagspejlet, synes jeg selv eller hvad?

07-10-2010 12:19 #2| 0

Er Qx ikk en meget lille del af hans range? hvad mener du hans range er?
Hvor meget er der blevet 4bettet? Vil du tro, han 4better AA-QQ + AK?

07-10-2010 12:41 #3| 0

Check.

07-10-2010 12:44 #4| 0
OP

Der er kun blevet 4-bettet 2 gange ud af ca. 50 hænder, begge gange af mig, hvor jeg 4-bettede til $60 og han foldede begge gange. Jeg havde 75o hhv. QQ som jeg ikke viste.

Range for call 3-bet: Any two cards T+, Any 2 suited , any connector 5+.
Range for call cbet: Any two cards T+, KJ, J9, QX, TX, 6X, any pocket pair.
Jeg vil tro han vil 4-bette TT, JJ, QQ men ikke AKs. Ingen anelse med KK/AA.

07-10-2010 13:23 #5| 0

Meget interessant hånd. Nu spørger du specifikt efter et turn shove, men du bør i mine øjne fokusere på

1) turn rasie med luft
2) at komme ind på river

Hvis villain har Qx, bør han nok stacke af anyways. Så det mener jeg essentielt du skal se bort fra når du byder turn.

For at induce et turn raise fra luft eller draws tror jeg bare du skal fyre en std. anden barrel. Dvs. byd hvad du ville byde fra Ax fx. Det store turn bet polariserer din range unødigt.

Hvis han flatter kan du evt. overbette river. Hvilke Q kan folde dér?

07-10-2010 13:56 #6| 0

MrDarcy +1

Jeg fyrer også en standard second barrel afsted, som jeg ville gøre med hele min air range. Hvis du fyrer et næsten potsize bet afsted, vil du polarisere din range betragteligt.

Så fyrer et standard second barrel afsted på turn og evt. overbet shove river.

07-10-2010 14:09 #7| 0

Hvordan er hans spillestil? Foretrækker han at kalde ned frem for eventuelt at tage potten på et bluff så fremt du checker?

Du får essentielt set ham kun til at kalde her med et PP af en art, en Q (som han sikkert ikke har) eller en straight draw som du meget gerne vil have at han rammer anyways og så fremt han går død på river, folder han til et skud igen.

Så fremt du vil have et bluff fra ham der kan koste ham hele hans stack skal han have air eller måske et PP for at få det til at se ud som om han har den ene Q - et check kan alt efter hans spillestil, faktisk være godt - selvom nogle måske ikke er enige her.

07-10-2010 16:04 #8| 0
OP

@Danovits.
Hans spillestil har hidtid været at han kun raiset på flop. Han er ikke set raise på turn eller river. Jeg har stjålet mange pots på river, hvor han har checket, ved at jeg byder ½ pot eller mindre. Det er derfor mit indtryk, at han giver op på mange rivers oop, dog kan han godt kalde med A-høj til et mindre bet. Så dermed tror jeg at han kalder mest ned i denne hånd.

@Alle
Jeg bettede standard i den høje ende: $68 og han kaldte.
River 5 Pot $232. Stacks: $288

Hvad er der mest EV i? Shove eller bet (i så fald hvor meget?)
Jeg har ikke tidligere overbettet river, da jeg plejer at byde 20%-60% af pot på river. Jeg har intet read på om han vil forsøge at bluffe sig til puljen med luft, hvis jeg checker, da jeg kun har registeret at han bluffer på river oop. Det er min fornemmelse at hvis han har en hånd med showdown value, at så checker han bagved.

07-10-2010 17:27 #9| 0

Fint på turn imo. Blockbetfake $79 river og snap, når (!) han shover.

08-10-2010 11:16 #10| 0
OP

Afslutning af hånd: Jeg bettede $188 ud i $232 (81% pot) hvilket efterlod ham med lige omkring $100. Min strategi var at få min hånd til at ligne et bluff ved at bette tungt på river, da jeg syntes at et overbet så for stærkt ud.
Han tankede halvvejs ned og kaldte med KQo.

Det der undrede mig ved denne hånd, er selvom jeg vidste han var primært caller frem for raiser postflop, er hvorfor han ikke raisede turn? Hvilket var grunden til at starte denne tråd for kunne jeg have fået ham til at raise turn hvis jeg havde budt et andet beløb?

08-10-2010 14:37 #11| 0

Hvorfor i alverden skulle han raise turn?

09-10-2010 18:52 #12| 0

nvm

12-10-2010 13:31 #13| 0

Hej Samuel,

jeg ser ham aldrig folde en Q på river med jeres dynamik. Jeg ville nok bare vælge overbettet - i tråd med hvad jeg skrev tidligere.

Grunden til at han ikke raiser turn er vel at få dig til at bluffe alt muligt på river. Altså må du hellere kvittere med et stort bet :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar