NL2000£ mellemset

#1| 0

Villain er en rimelig solid regular, ilDuce_ hedder han, spiller noget 24/18 og spiller efter min mening udemærket
UTG1 er donken på bordet med 54/15 og jeg syns det er værd at notere sig hans tilstedeværelse på floppet.

Villain og jeg spiller er begge NL1K$ regulars, men vi har flere gange spillet med hinanden på NL2K$ dog altid kun i gode games så vidt jeg husker. Altså, 10/20£ er højere end vi begge to plejer at spille

Holdem £20(BB)

Villain (£4,446)
BB (£2,811)
UTG (£2,474)
UTG1 (£7,427)
Hero (£5,469)
BTN (£6,188)

Villain posts (SB) £10
BB posts (BB) £20

Dealt to Hero 9 9
fold, call,
Hero raises to £90
fold, call, fold, call,

FLOP (£290) A 2 9
Villain bets £220
UTG1 folds
Hero calls £220

TURN (£730) A 2 9 3
Villain bets £580
Hero calls £580

RIVER (£1,890) A 2 9 3 J
check, check

raise flop? turn? bet river?

02-12-2008 15:09 #2| 0

hvad er grunden til ikke mindst at raise turn her ???, raiser nok også floppet, da jeg ikke har lyst til at se den 4 spar.

hvis jeg ikke raiser floppet siger jeg vel 1300 - 1400 på turn.

02-12-2008 15:12 #3| 0

Altså... Den eneste hånd ift. linie som virker semi-sane for villain her er vel 22 eller en flopped (lav) flush.

At han leader 3 vejs flop med et solidt bet imod 2 relativt dybe stacks tyder jo på det sidste, men efter min mening kommer du lidt ud i noget snavs ved ikke at re-raise ham på floppet. Jeg tror fint du kan folde profitabelt, hvis han renakker igen - og så kan du potcontrolle blanke turn de gange han caller og pille et lille bet af på riveren... Og trækker du selv til huset kan du sikkert få fine value bets ind alligevel. Sådan ville jeg planlægge hånden i hvert fald.

Som spillet mister du jo value bets imod både 22 og blir sikkert called af 8 høj flush alligevel, så HVIS river skal skydes, så skal der skydes stort, hvis du mener du kan få ham til at folde de minder flushies...


damster

EDT: Staver

02-12-2008 15:18 #4| 0

Meget enig i det damster siger, specielt fordi i begge spiller lidt over jeres vante limits + i er dybe så man må gå udfra villain spiller mere ærligt end normalt, hvorfor jeg er enig i vi kan raise floppet her og folde hvis han b/3b floppet. Er dog ikke sikker på jeg selv kan folde den i det tilfælde, men der er jo nok en grund til jeg spiller noget lavere :)

02-12-2008 15:32 #5| 0
OP

Er det ikke lidt skidt at raise folde med 35% imod flush og en chance for totalt dominans imod 22?

02-12-2008 15:36 #7| 0

@ysk

Langt over mit niveau, men jeg er enig i dine tanker her. Jeg spiller den som dig da jeg ikke vil kunne lide at lægge settet til et re-re-nak på flop.

Checker også bag på river.

02-12-2008 15:36 #6| 0

Du kan da sagtens raise floppet uden at folde til et re-raise!?

02-12-2008 15:42 #8| 0
OP

@SS
Board: As 9s 2s
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 58.871% 58.61% 00.26% 45258 202.50 { 22, KsQs, KsJs, KsTs, Ks8s, Ks5s, QsJs, QsTs, Qs8s, JsTs, Js8s, Ts8s, 8s7s, 8s6s, 8s5s, 7s6s, 7s5s, 7s4s, 6s5s, 6s4s, 6s3s, 5s4s, 5s3s, 4s3s }
Hand 1: 41.129% 40.87% 00.26% 31557 202.50 { 99 }

tjo, men er det virkelig den bedste vej?

02-12-2008 15:43 #9| 0

Jo det er sq meget skidt :(

Men så er du jo aldrig rigtig skidt inde her, da villain ca. aldrig har AA så efter lige at kigge den igennem igen bør du raise floppet hver gang her imo. (og spille for stakken obv.) Netop fordi der jo er så mange turnkort der kan gøre at villain ikke vil spille for stakken med 22ish hænder.

Derimod synes jeg det er skidt at kalde floppet for at raise turn da du er langt fra ligeså godt inde mod en flush her (du er obv stadig rigtig godt inde mod 22) og din equity derfor vil være noget ringere på turn end floppet. (har ik lige pokerstovet den, men går jeg ud fra :P)

Dvs. Jeg synes du spiller turn og river perfekt efter du kun kalder floppet.

02-12-2008 15:51 #10| 0

Jeg synes du spiller hånden ganske fint, Il_Duce kan være tricky til tider, og jeg tror ikke han har luft her på noget tidspunkt, situationen taget i betragtning!

Jeg ser ingen grund til raises på noget tidspunkt - jeg tror ret ofte han har floppet en lav farve.

02-12-2008 16:39 #11| 0

Hvis jeg var Villian og havde ramt en flush på floppet, ville jeg spille den nøjagtig som han spiller den her.

siden i er så dybe synes jeg at dit spil er fint, jeg havde gjort det samme. Hvis i havde halvt så meget ville jeg raise flop.

02-12-2008 16:40 #12| 0

Jeg varierer lidt mellem at calle og raise floppet her. Men hvis jeg flatcaller floppet, og turn ikke er en , så re-raiser jeg til 2k på turn. Folder til et ai.

Nu kender jeg ikke Il_Duce, men ud fra ManCinis indlæg bliver jeg nu i tvivl om det er det rigtige play mod lige netop ham her. :)

02-12-2008 16:54 #13| 0

@ SoderberG

"Jeg varierer lidt mellem at calle og raise floppet her. Men hvis jeg flatcaller floppet, og turn ikke er en , så re-raiser jeg til 2k på turn. Folder til et ai."

Du vil altså lavet et floppet set om til et bluff her? I don't get it.

@ OP

Hans range indeholder da vel også masser af hænder med K, eller er jeg way off?

02-12-2008 20:33 #14| 0
OP

Jeg tvivler på han leader med dem, og jeg kan næsten garantere dig for at han ikke 3better/moser dem - du har set vi er 225 bbs dybe i et game der er højt for os begge?

02-12-2008 20:34 #15| 0
OP

Det er iøvrigt ikke for at lege at jeg har superreads og jeg er 100% på at den ikke kan spilles anderledes, argumenterer bare imod..

02-12-2008 21:41 #16| 0

@ Supersennels

Det er da muligt at han kan leade med nødde farvetrækket, men jeg tvivler på han moser indover, hvis vi raiser, faktisk er jeg en del i tvivl om, om han overhovedet spiller videre med den. Husk, at både hero og villain ikke spiller dette limit til daglig, og kun shotter fordi fisken er her.

Nu jeg tænker nærmere over det, så ved slet ikke om han nogensinde leader med K - hans range er i højere grad en floppet farve eller bundsettet.

Jeg synes du spiller hånden perfekt - mange af de folk der har postet, har vist ikke læst OP godt nok.

02-12-2008 21:45 #17| 0

Syntes du spiller den super. Og du bruger de argumenter jeg vil skyde med, så blot 1 stemme for :-)

Et flop raise ville ikke være forfærdeligt/ligeså fint som call
Turn raise ville være en katastrofe
Bet river. Tja. Som beskrevet her gør jeg det ikke.

03-12-2008 02:38 #18| 0

Sidder jeg på bord med en der raise-folder mellemset på floppet i en raised pot går jeg ud fra de har gang i noget hvisvaskning.

Hans leadingrange er meget solid og raiser du floppet kommer du ind mod sets og farve. More or less.

Jeg synes både call down og raise-call flop er fine linjer alt afhængig af dynamikken.

Hvis jeg raiser er det for: At udnytte det faktum, at han måske er lidt scared ved forvandle min stærke hånd til et semi bluff og få ham til at folde nogle af hans svagere flushes. Jeg tror faktisk han er more likely til at komme ind med 22 end en række flushes(jeg tror i hvert fald han i endnu lavere grad b/f dem end babyfarver), hvilket advokerer for et raise.

Jeg caller blot hvis jeg ikke tror på han b/f nogen farve mod initialraiser og jeg vurderer hans range kan vægtes kraftigt over imod netop farven.

Som spillet flatter jeg ligeledes turn og veksler lidt mellem at bluffe og checke ned for marginal show down value på floden.

03-12-2008 03:54 #19| 0

Uhm...
Raise flop her for det meste... du overrepræsenterer lidt hvis du caller flop/raiser turn med de stacks. Hvis du føler villian er meget ærlig her pga givne omstændigheder, så er din linie fin, men hvad med at bette ham af hans flushes på river? Det vil være meget troværdigt, men kræver jo at villian har en foldknap. Tror det virker næsten altid hvis du har respekt og villian er decent.

Jeg synes iøvrigt det Løpenthin siger med at raise floppet som et bluff er helt i hegnet. :-) Man bluffer sgu da ikke en af en floppet flush, ever.

IMO overvurderer man generelt "scared money". Dels bliver puljen hurtigt så stor for dem, at de ikke kan ikke slippe den, dels er de oftest mere bange for den øgede agression, og at blive bluffet, end for pengene.

03-12-2008 10:58 #20| 0

Jeg er enig med IWS i, at dette er et oplagt spot at bluffe villain af en floppet flush á la (suited connector) 8 høj. Hvis OP's read på villain er, at han er rimelig sane og I samtidigt begge tager shots, tror jeg bestemt, at hero kan bluffe villain af en 8 høj farve her.

Det store spørgsmål er bare, om du med troværdighed kan reppe AQ/AK med Q/K eller endda en floppet farve (mindre troværdigt, da det må forventes, at du gerne vil bygge potten større på tidligere streets) - dette spørgsmål besvares bedst ved at kigge på fælles historik.

Desuden er jeg enig i, at flop- og turnspillet er fint... hvis du raiser her og møder modstand, må man gå ud fra, at hero er færdig med hånden, og da vi jo har positionen, tror jeg ikke, det er +EV, som hånden er spillet.

Jeg er meget overbevist om, at vi har 10 vindende outs i billetten samt 8 bluff outs i position efter at have betalt på turn, hvor vi med den rigtige pris på vores riverbet får betaling, når vi fylder op og samtidigt får villain bluffet af den bedste hånd, når den 4. spar danser ind... som sagt, er dette kun et spørgsmål om troværdighed/historik, da hero nu SKAL reppe Q/K!

03-12-2008 10:59 #21| 0

@IWS

Jeg tror da heller ikke han b/f en floppet farve på floppet, men i nattens mulm og mørke læste jeg yskhyrs "Jeg caller blot hvis jeg ikke tror på han b/f nogen farve mod initialraiser og jeg vurderer hans range kan vægtes kraftigt over imod netop farven." som en kommentar til babyfarver og ikke K.
Altid godt at mudre debatten med fejllæsninger.

Men hvis vi accepterer præmissen om at han ikke leader med [Ks] særlig ofte og under ingen omstændigheder b/r dem, så kan jeg ikke se hvad formålet med at raise skulle være udover min noget underlige grund?










03-12-2008 17:54 #22| 0

Jeg tror ikke hans range er så snæver, på trods af OP's info, for at leade flop ind i 2 mand. Den bør være temmelig bred. Derfor raiser jeg flop ofte... Det er primært for value mod hans range, men giver også mulighed for at potcontrolle senere med position når vi har taget kontrollen. Hvis han skule vælge at 3bette floppet kan vi peele og muligvis hero-folde et tungt turn udstik.

04-12-2008 00:34 #23| 0

For 100x raiser jeg flop og får pengene ind mod langt de fleste her.

Uden at kende ham bedre kan han nemt leade Ax og 9x en pæn del. (hvilket han nok bør)

Dybere tror jeg godt jeg kan lide din linje mod en del. Jo bredere hans range er, desto hellere vil jeg raise floppet.

Kan ikke lide at raise som bluff. Dels kommer det til at komme til at koste kræfter at bluffe ham af. Dels ved du ikke om han kan bluffes af.

Og værdien af dit mellemset betyder ikke så meget længere hvis du bluffer. Han caller vel ikke død når du fylder op hvis du regner med han folder på uparret board mod kraftig action eller? Med en luft-hånd kan det dog være frækt mod den rigtige.

Overbetshove river er cool med en vis frekvens imo.

SteenV

04-12-2008 01:50 #24| 0

Som IWS hælder jeg til at bluffe river nu når han "giver op/owner dig ;)"

Raise flop og call hvis han 3better...

04-12-2008 01:54 #25| 0

Jeg tror jeg foretraekker raise flop/ck turn (afhaengig af callingtell) >> din linje >> raise flop/bet turn.

Som spillet laver jeg et trovaerdigt udstik og repper min K/Q/Js

K

05-12-2008 14:00 #26| 0

result?

05-12-2008 14:06 #27| 0

Hey gutter.

Omend det unægtelig er en noget absurd tanke at skule semibluffe et mellemset(kan med ærlighed sige det ikke er noget jeg har praktiseret), hvilken range regner I så med vi trækker value fra med et raise?

05-12-2008 14:42 #28| 0

@ Løp

Hvis du mener på floppet, kan villain da sagtens tage et kort af med AJ-AK whatever, set i 2'ere, KJ/KQ whatever med en spar.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg vitterligt ikke kan se ideen i at calle floppet + turn.

@ jer, der caller floppet

er det for bare at folde til en spar på turn? Ser I spøgelser, hvis endnu et A rammer turn, og soulreader ham til at have præcis A9 og folder? :-)

05-12-2008 15:34 #29| 0

@ SS

Endnu et A, er deckets absolut bedste kort, ved ikke lige hvor du får den comment fra? Vi caller, da vi gerne ser boardet pairrer sig, da der er en del farver i villain range. Desuden er A'et også godt for villains action, da vores hånd er godt skjult, jf vores flop flatcall, og vi repper mere en Ax end et set.


Altså .... Du har læst OP, right? Hvis ikke, så gør det, hvis du har .. Så gør det lige igen.

07-12-2008 19:56 #30| 0
OP

"@ jer, der caller floppet

er det for bare at folde til en spar på turn? Ser I spøgelser, hvis endnu et A rammer turn, og soulreader ham til at have præcis A9 og folder? :-)"

ligemeget hvor meget jeg tænker over det fatter jeg simpelthen ikke hvad du mener med det her?
Du opstiller to grimme scenarier og antager at vi spiller dårligt? eller hvad? dvs mit modsvar skulle være noget i stil med;

@jer der raiser floppet

er det bare for at time ud hvis I taber kaffen ned i skødet? folder I så hvis det ringer på døren eller i har en tandlægeaftale?

07-12-2008 19:59 #31| 0
OP

Jeg checker bag han viser A9s, har stadig svært ved at se hvorfor flopraise er bedre - kan være jeg gennemskuer det lige pludselig =)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar