NL2000 AK 4-bettet pot flop decision

#1| 0

Villain spiller 25/20/3.5 og 3better 10 %. Har ikke specielt meget med villain, men han er umiddelbart god.


$10/$20 Blinds No Limit Holdem

Seat 7 is the button

Total number of players : 5
Seat 4: v1 ( $551 )
Seat 5:v2 ( $1,970 )
Seat 7: Hero ( $2,030 )
Seat 8: v3 ( $2,479 )
Seat 10: Villain ( $3,249.50 )
v3 posts small blind [$10]
Villain posts big blind [$20]

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A, K ]

v1 folds
v2 folds
Hero raises [$60]
v3 folds
Villain raises [$200]
Hero raises [$490]
Villain calls [$290]

** Dealing flop ** [ 6, Q, 8 ] 990 $

Villain bets [$360]
Hero har 1540 $ bag og er semi lost?

01-05-2010 04:10 #2| 0

Umiddelbart ville jeg skyde på Villain sidder med et af de 3 høje par og kunne meget vel være den frygtelige QQ i denne situation. Men KK eller AA er bestemt også en mulighed i mine øjne!

01-05-2010 15:02 #3| 0

Bump, jeg er ret pas på det spot der. Er der ik nogen der har noget klogt?

01-05-2010 17:05 #4| 0

Vi har to overkort og backdoor flushdraw/straightdraw han byder lavt call og se hvad turn byder imo.

Mvh Simon

01-05-2010 19:26 #5| 0

Over mit niveau, men det må blive et muck i min bog. Jeg har svært ved at se hvad vi er foran mod en formentlig god villain der nok ikke flatter alt muligt crap til et 4bet oop.

01-05-2010 19:52 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg shipper her. 2 overkort, backdoor flush, backdoor straight og der er mange penge i potten.
Det er super svært at sætte en range op her, men jeg tror ikke han kan forvente du shipper bluffs indover her, så hvorfor skal han bette hvis du shipper de samme hænder som du selv better? Og samtidigt misser han value fra dine 4bet bluffs der formentligt better ret ofte.

01-05-2010 20:10 #7| 0

hvem fanden foreslår call :D?

fold eller ind, synes ikke det giver så meget mening at spørge herinde, da du godt selv kan se grundende til at AK skal ind her, og ikke har lyst til at fortælle noget som helst om skurken, lad os tale om hvad vi så tilgengæld ved...

du mener umiddelbart at han er dygtig, og synes hans linje her illustrere dette ret godt, tror du skal forvente at han kalder dig relativt ofte her, og han laver nok ikke de store folds....

det positive er selvfølgelig at der ikke kan komme flere draws derude end der er på dette bord....og dem er du omend det er snært, dog foran, jeg shipper

01-05-2010 20:17 #8| 0

Som Walth. Vi skal have 37,5% for at breake even. Vi er sjældent crushed i dette spots (QQ er vel noget nær det eneste, og måske ikke super sandsynlig), samt mod en AQ hånd hvor vi har 18% (og ingen fold equity). Mod andre hænder får vi ofte et fold (JJ som smider et feeler bet), ligesom vi mod draws flipper.

Synes dog bettet er noget spøjst. En draw som Villain vil til midten med burde ikke spilles sådan, da han netop mister foldequity når vi kommer over toppen (og han alligevel er ok med at committe, hvorfor et større bet burde være på sin plads).

03-05-2010 17:32 #9| 0

Jeg kommer over toppen her. Vi har vist stor styrke preflop og tror vi kan få ham af mange hænder her. Og hvis han caller har vi stadig nogle bagdørstræk som walth skriver.

03-05-2010 17:44 #10| 0

Jeg synes det ligner et induce bet rimelig meget. Jeg kan ikke se hvorfor han skulle gøre det med et draw og jeg tror hans range er rigtig stærk her indtil jeg har fået vist andet.

03-05-2010 19:18 #11| 0

Øhm... tænker det samme som Xizor... Vi har her noget, der ligner bunden af vores value-range, og alligevel vil vi ind. Det lugter vel af, at villain inducer med noget virkelig stærkt.

Hvis Villain sidder med QQ, KK eller AA, får han jo max value på dette play, sådan som folk reagerer med AK (AQ, QQ, KK, og AA spiller sig selv med alle linjer)

03-05-2010 19:26 #12| 0

4better du forresten ikke lige lavt nok?

03-05-2010 23:02 #13| 0

synes hans 4-betsizing er std nok. Især IP

03-05-2010 23:29 #14| 0

Ja fair nok, var mig der regnede forkert ang 4-bet-size, ser fin ud.

04-05-2010 02:04 #15| 0
OP

Tak for comments. Er enige med de fleste, hvilket jeg dog ikke formåede helt at se i spottet. Aktuelt sender jeg stakken ind, og føler mig taget hårdt i røven, da han viser AQ op :)

04-05-2010 02:16 #16| 0
Pokernets ME vinder !

good lord hvor er det et ringe preflop call med AQ.

04-05-2010 05:45 #17| 0

@Walth

Kort summary over hvorfor du synes det er ringe?
Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men det faktisk en spændende diskussion, som er super essentiel disse dage, da 4-betting er så std. et våben og folk spiller meget forskelligt mod det.
Generelt er det nok et spot hvor der blir lavet sick mange fodfejl, så hvis man mestrer lige dette aspekt er der sick mange penge at hente.

04-05-2010 12:10 #18| 0

Well det at han viser AQ op gør et shove bedre end hvis han viste QQ fx. Hvis han har AQ i sin range har han sikkert også nogle andre lidt mere spekulative hænder og derfor er vi ikke altid drawing mere eller mindre dead.

Med det sagt giver han nok sin hånd lidt væk med betstørrelsen. Selvom det unægteligt er et ret interessant bluffspot da man kan slippe afsted med at bette meget lidt i forhold til potten.

04-05-2010 16:42 #19| 0
Pokernets ME vinder !

@Turbo
Jeg synes bare det er fesent fordi man intet initiativ har. Man kommer jo til at C/F like 2/3 gange.

Og jeg er super enig i dit statement. Jeg synes folk er begyndt at flatte 4bets oftere og oftere these days, og der kommer så mange akavede situationer som den OP ender i her. Jeg har svært ved at sætte en fornuftig flat-4bet range op også, så derfor plejer jeg bare at smide skillingerne ind i de her spots hvor vi altid har somewhat equity (I guess for at undgå at blive udspillet?), men om det er super saftigt $-wise ved jeg sgu ikke helt når jeg tænker over det.

05-05-2010 16:36 #20| 0

1) Jeg caller flop, er enig med xizor i at det ligner rigtigt meget et induce bet. Men prisen er simpelthen for god til at folde + vi har position(naturligvis discounted givet den lave spr.)... Shove er vel heller ikke sååå skidt, men villain skal være noget af en chef for at b/f her.

2)Det gør klart hånden nemmere at spille at flyve AQ ind preflop her, og det er højst sandsynligt også positiv forventet værdi. Vil langt hellere flatte end at folde f.eks :-)
That being said, så er AQ en udmærket hånd at have i sin 4bet flatting range givet hånden er equity dynamisk, og vi har 6 outs der skyrocketer vores eq, men det kan aldrig være så meget bedre at shove end at flatte, medmindre villain sidder og 4bet caller KQ+/AT, men så har han sikkert også 77+, og vi kan muligvis få ham af hans lavere pps postflop.

Det eneste shove gør er at fjerne de hænder fra hans range som vi er foran :-)

3) Initiativ... tager vi jo tilbage ved at donke flop :-)
Jeg har aldrig forstået hvorfor folk er så optaget af at have initiativ. Jeg satser btw. ikke på at c/f flop 2/3 gange med AQ her.


OP jeg tror ikke du slår ikke 10/20 med den opmærksomhed du ligger for dagen iforhold til dine modspillere(jeg kiggede også dine andre posts igennem). Men flot du er kommet så langt som 19årig gym elev, gl.

06-05-2010 15:57 #21| 0

@micki
Så du mener at 'fejlen' hos Hero, ligger i at han ikke har noget solid read på villain?

06-05-2010 17:50 #22| 0

Sure...Eller også ville jeg redegøre for hvad min 4bet range, for derefter at opstille en gto løsning...

08-05-2010 00:34 #23| 0

Hvilken non-nut hånd er ikke equity-dynamisk?
I øvrigt er det nok ret gto-aligned at shove AK, hvilket udfaldet af hånden inkl villains b/c bekræfter..

..derudover er jeg enig med micki.

08-05-2010 02:34 #24| 0

God damn, der er mange fejl spredt ud over tråden.. Et godt råd - pas på hvilke anvisninger i vægter højt - når i spørger her på PN. Jeg kan sagtens se den røde tråd i micki' post, og vel sagtens den eneste som virkelig giver mening. :)

08-05-2010 13:21 #25| 0

par 5 f.eks eller k2o

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar