NL200: Wicked spot vs semi-nit

#1| 0

Villain spiller 19/15 over en relativt stor sample, og er generelt bare ikke særlig spændende at spille mod. Har aldrig rigtig clashet med ham, det er første gang jeg ser noget tilnærmelsesvis spændende mod ham. Han kan godt spille tilbage, men er ikke nogen bandit.

Overvejede at flatte for at CRAI turn eller noget, men valgte 3bet da jeg har A og vil give ham muligheden for at spasse nogle mindre FDs ud på floppet. Han tænker 6-8 sekunder inden han caller floppet, hvilket thrower mig helt off. Han er sikkert klog nok til at vide jeg er polariseret semi kraftigt til en masse draws når jeg spiller den sådan, men wtf?

***** Hand History for Game 3009332350 ***** (Prima)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 08, 04:19:43 ET 2009
Table Tyre (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: MEAND ( $242.70 USD )
Seat 2: Aragami-708 ( $190.00 USD )
Seat 3: Yxel- ( $209.00 USD )
Seat 4: doyle777_ ( $237.80 USD )
Seat 5: 2co0l4school ( $235.10 USD )
Seat 6: _Lars-Vegas_ ( $245.00 USD )
Yxel- posts small blind [$1.00 USD].
doyle777_ posts big blind [$2.00 USD].
Dealt to 2co0l4school [ A A ]
2co0l4school raises [$6.00 USD]
_Lars-Vegas_ calls [$6.00 USD]
MEAND folds
Aragami-708 folds
Yxel- folds
doyle777_ folds
** Dealing Flop ** [ 8 4 Q ] (Pot: 15)
2co0l4school bets [$11.00 USD]
_Lars-Vegas_ raises [$26.00 USD]
2co0l4school raises [$58.00 USD]
_Lars-Vegas_ calls [$43.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ] (Pot: 153)
2co0l4school? 160ish effektivt.

08-12-2009 17:13 #2| 0

husk potsizes

08-12-2009 17:31 #3| 0
OP

Ikke at nogen indlæg har det herinde, men yea, sætter dem lige på :)

08-12-2009 17:43 #5| 0

Husk potsize.. ;)

Dertil kan jeg ikke se, hvad problemet er i at b/c her? Netop fordi vi har A..
Vil hellere selv bette 75-88 stykker og kalde skub ind jeg bryder mig om at c/c /crai, da jeg hader at lade andre tage initiativ i sådan et spot her..

08-12-2009 17:43 #4| 0

Raise flop større så du sætter op til et shove på any turn. Du ligner iø ikke et draw, som spillet her

Beslut dig allerede inden villains action, hvad du vil gøre på de turns der evt v komme v et call eller om du folder/caller villains AI (og vi caller altid!)

Som spillet, ligner han enten KhQ el made flush. Made flush er obv klart største del af den range, og jeg kan ikke rigtig li at bluffe m vores hånd, med så akavet potsize. Jeg check-caller nok som spillet, jeg syns heller ikke AI er helt i skoven, men det er lidt underligt og vi får nada calls vi kan lide...

08-12-2009 17:51 #6| 0
OP

Jeg har skam tænkt, men det er obv ikke en situation der sker særlig tit at folk flatter dine flop 4bets på det her board. Ang at sætte turn op til et shove, synes jeg der er langt mere value i at kunne 3bet bluffe lavere (ikke at det sker tit), og samtidig give ham en endnu større formodning om FE skulle han shove. Jeg kan da godt raise endnu større og så lave et fint shove på turn, men er det nu også bedst?

Hvad mener du med at bluffe med vores hånd? At vi skal bluffe en made flush eller? Mener du han shover KQ når vi checker til ham?

08-12-2009 18:14 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Tror han nærmest altid har Qx her, men det er godt nok et sært spot.. Imo gør du intet forkert så længe du aldrig folder din hånd.. Tror det er SUPER sjældent vi ser en flush her, bl.a. fordi vi har A så vi spærrer for combos, men også fordi at de fleste draws enten vil shove eller folde flop, for at undgå sære turn spots.

Jeg kunne godt finde på et eller andet tricky gøgl med at skyde 45 eller sådan noget.

08-12-2009 18:37 #8| 0
OP

Jeg ved sku ikke helt, en semi dårlig tight regish, kan vel godt calle med et FD for at se en turn billigt (Hvorfor jeg måske skal revurdere min betsize?)

Givet han har Qx, hvad vil du så lave? Og putter han nogensinde flere penge i?

08-12-2009 18:47 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg vil aldrig checke mod Qx ihf.. den better aldrig selv, og så kan vi aldrig rigtigt bette river, fordi han sagtens kan se vi aldrig ville bluffe sådan.. Bet herfra.

Men altså har jo selv spillet ham der, og som jeg kender ham tror jeg ikke han betaler flushdraws her til flop3bet, kan dog godt se din pointe.

Altså som sagt tror jeg ikke du laver nogen deciderede fejl så længe du undgår at folde hånden :)

08-12-2009 18:48 #10| 0

@joonas
Tror han mener du laver din hånd om til et bluff ved at shove(?)

Synes også vi skal leade det her board. Vi slipper obv aldrig hånden, og jeg synes ikke at fordelen af at checke er særlig stor, da villain vel næppe shipper hænder som KQx når vi checker turn?

08-12-2009 18:49 #11| 0

Hvordan spiller du selv?

Umiddelbart et ret tricky spot, for sgu svært at sætte manden på en range for at raise et utg c-bet small på det board for derefter at kalde 3-bet!

- Set bør han 4-bette AI, men vil måske skyde sig selv i foden med en gang trickyness ved blot at kalde.
- Hvis han raiser godt FD på det board, vil han vel også 4-bet shove. Men ser jævnligt spillere spille FD sådan her også.
- Vil han spille AQ like this mod utg?
- Han kan evt. have flattet KK pf?

Som jeg ser det, er det way ahead or way behind.

Tror sgu næsten jeg vil Checke for at se action an. Er tit man kan se en del ud fra betsizes fra nit-regs på NL200!

Men klart, ikke ofte jeg lader AA gå på det board efter given action og kun et potbet tilbage..

08-12-2009 20:03 #12| 0

@joonas

Du kan aldrig balancere ordenligt i det her spot alligevel, og du vil alligevel aldrig bluffe småt på det her board mod en TAG der giver modstand, så raise nu bare flop ordenligt og få $ ind på turn. Det du gør her, er at give villain mulighed for at spille perfekt mod dig, fordi din beslutning på turn bliver så marginal og hans bliver relativt let. Ydermere bluffer han ALDRIG imod dig, semibluff måske, men han forventer at blive callet så, så han ved han aldrig har FE

Når du better turn, får du ingen calls af Qx (med mindre det specifikt er QKh) og alle andre hænder folder hvis de er bagud. Faktisk kan man sige det er surt i en del spots, vi har Ah, for vi kan ikke få action of AhQ nu, som også er i hans range. Derfor har jeg ikke ngt imod crai, selvom jeg oss syns det er lidt ghey. Det er fedt vi har equity mod alle hænder, men i virkligheden er det et sucky spot, fordi der bliver lavet en fejl på flop imo

09-12-2009 01:57 #13| 0
OP

Hvordan kan det nogensinde være en fejl på flop, baseret på at han flatter et 3bet?

09-12-2009 14:27 #14| 0

Syntes det er et fint våben at kunne 3 bette flop med made hands og bluffs. Turn er lidt crappy eftersom vi sjældent har et FD her hvilket villain godt kan derimod. Vælger enten c/c-crAI eller bet-kald $42 agtigt..

09-12-2009 15:00 #15| 0

Kender godt denne villain, og tror faktisk at et check-fold ikke er helt off. Han har IMO med stor sandsynlighed store drawhænder á la JTs, 56s, T9s, 45s, som hellere vil calle dit lave reraise end at shippe uden meget FE. Jeg er meget sikker på at villain vil shippe all in med sets på floppet. Toppar hænder som QJ, KQ, vil han folde ppå floppet som action er, AQ får du ikke mere value ud af imo på turn eller river. Ved at bette får du altså hænder som du har slået til at folde, og calls fra flush, som du max har 14% imod på river.

Om jeg ville spille den sådan i praksis er en helt anden sag.

09-12-2009 15:19 #16| 0

Ehhh bet/call eventuelt?

09-12-2009 15:41 #17| 0

Det faktum at du har Ahjerte, bør gøre dig mere tilbøjelig til at flatte flobbet

09-12-2009 15:52 #18| 0

Jeg check/caller eller check/raiser.

Vi er ikke bange for nogen riverkort udover Q og måske K. Han kommer ikke til at trække ud på river. Hvis han har dig slået ved showdown, har han dig slået på turn. Ergo check til ham og induce et bluff/bræk dig over hans ramte flush.

09-12-2009 16:55 #19| 0
OP

Hvorfor micki?

Folk er delte, og det virker somom det eneste folk tænker at jeg har jo Ah så jeg er aldrig skidt inde, jeg forstår bare ikke helt hvilken range vi sætter ham på så. Hvis jeg skal betcalle turn, skal vi altå sætte ham på Qx som shover indover turn? Og hvad hvis vi checker og han shover, så sætter vi ham på det samme? Jeg er igen helt stort pas på hvorfor han skulle bluffe turn her når jeg checker til ham, dvs vi mener han er i en eller anden 100% monkey skum?

09-12-2009 18:41 #20| 0

fejl flop=gal betsize! Du gør turn umulig at spille profitabelt her. Alle dårligere hænder folder, alle bedre stacker dig 80% af gangene og du suger 20%

09-12-2009 18:48 #21| 0

A) flere Axhh draws der kan skubbe flop, når du ikke selv har ah
b) Du kan tillade dig selv at calle en h turn, fordi din eq stadig er udmærket. Derimod ville du med AcAs, nok ville være nødt til at folde, hvilket er klam fordi, hvis han nogensinde raiser dit cbet på det flop med komplet luft, så better han også en hjerter turn.

Som spillet checker jeg nok turn... og dunno... håber han ikke better :-)

09-12-2009 19:31 #22| 0

Synes egentlig det er fint på floppet også selvom vi har A. Jeg ville checke turn nu, han har aldrig mange outs og jeg tror vi får svært ved at overbevise Qx om at betale hvis vi skubber pot på turn.

09-12-2009 19:38 #23| 0

Jeg har gået og tænkt lidt over den her hånd og jeg kan egentlig godt se det problematiske for hero - når det er så er sagt, så 3better jeg altså ikke floppet, medmindre jeg har en præcis plan for, hvad der skal foregå på en eventuel turn, om den så blanker, semiblanker eller completer diverse træk.

Jeg 3better af samme grunde som Micki ikke floppet. Jeg 3better generelt ikke en nittish spiller uden dynamik. I øvrigt fortæller du ikke om, hvordan han ser dig, hvilket imo også er ret vigtigt.

Turn er ikke fed at b/c, shove/getting called - turn er ikke fed at c/f - turn er ikke fed at CRAI/CCAI. Skal jeg dog vælge en af de muligheder må det blive bet selv/shove selv.

Af ovenstående årsager tror jeg bare jeg flatter flop.

09-12-2009 19:51 #24| 0

"fejl flop=gal betsize! Du gør turn umulig at spille profitabelt her. Alle dårligere hænder folder, alle bedre stacker dig 80% af gangene og du suger 20%"

Jeeez altså. I så fald har hero et ret så juicy flop re-raise med any two som std.

09-12-2009 20:34 #25| 0
OP

Hvordan spiller folk flop så? Jeg er helt lost på hvad du mener pow, hvordan spiller du den, hvordan spiller du dine draws, sets?

Jeg har tabt mig selv helt i den her hånd, mange mener simpelthen jeg laver en fejl på flop ved at 3bette?

11-12-2009 00:55 #26| 0

Det er ikke en fejl at 3bette flop, men så skal du 3bette større, så han bliver tvunget til at skubbe el folde, og ikke bare kan calle profitabelt, hvad han kan nu.

Som standard, vil jeg også 3bette her, for at få $ ind på flop/turn, men jeg folder måske 10% af gangene.

Hvordan jeg spiller draws/sets varierer obv af modstanderen, her vil jeg nok folde de fleste fl draws på flop, hvis en der svarer til villain viser styrke (A fl draw, par+fl draw og fl + gutterdraws stacker jeg så af på floppet med) og jeg vil raise alle mine sets 95% af gangene.

Hva skete der i hånden?

11-12-2009 04:16 #27| 0
OP

Hvad en hel del har været forargede over, checkfoldede jeg, og jeg er stadig vanvittigt meget i tvivl om hånden.

11-12-2009 12:12 #28| 0

Helt seriøst jeg 3 better all in på floppet stort set hver gang her.

Som spillet, shover jeg turn.

11-12-2009 13:40 #29| 0

Godt fold imo

11-12-2009 16:34 #30| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg ved godt der kan være merit i at 3bette floppet lavt for at få ham til at spasse ud eller noget. Jeg er udmærket godt klar over, at det sker super sjældent, at folk flatter flop 3bets, men jeg synes stadig at du sætter dig i det her nedturs spot, netop fordi din betsize er for lav. Imo skal vi give den lidt mere bare til 73-75 stykker, så villain vil have sværere ved bare at flatte.

Vi snakkede om hånden over skype, og jeg synes stadig at dit check-fold er det værste i det spot. Vi har puttet så mange penge i potten med toppen af rangen - sådan noget gør jeg ikke hvis jeg vil check-folde turn. Kan huske du sagde du check-foldede fordi du var overbevist om, at han havde en flush 95% af gangene, og det er selvf. fair nok at følge sin gutfeel engang i mellem, det skal man helt sikkert kunne gøre i poker - det her er bare ikke spottet at gøre det i imo.

11-12-2009 17:15 #32| 0
OP

Jeg mener sku shove turn bliver noget af det dårligeste jeg kan gøre efter den er gået sådan her.

Kan godt være den skal have mere på floppet, ihvertfald så turn bliver pot, det tror jeg er vigtigst omkring hånden. Jeg bør nok have mere grund til at villain skulle spazze ud før jeg spiller den sådan.

11-12-2009 17:15 #31| 0
OP

Jeg mener sku shove turn bliver noget af det dårligeste jeg kan gøre efter den er gået sådan her.

Kan godt være den skal have mere på floppet, ihvertfald så turn bliver pot, det tror jeg er vigtigst omkring hånden. Jeg bør nok have mere grund til at villain skulle spazze ud før jeg spiller den sådan.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar