nl200: valg af linje?

#1| 0

hey

Jeg føler jeg fik spillet hånden jævnt ringe, men er i tvivl om hvilken linje som er mest optimal.

Det er et 3 handed bord.
villan spiller 36/32/3 3 bet på 16% , 203 hænder. cbet-flop 60%(20 mulige), cbet-turn 80%(5 mulige)
note fra en anden session: er set 3 better 99 fra sb og ikke 3 bette AA på knappen
fisken er bare piv ringe, og giver nærmest sine penge væk.

jeg 3 better ikke da jeg gerne vil have fisken med.

Jeg skriver bare hele hånden, og så kan i kommenter på det hele.

Seat 8: Hero ($322.65)
Seat 3: fisk ($147.35)
Seat 4: villian ($201)
Hero posts small blind ($1)
fisk posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Q, A]
villian raises $6 to $6
Hero calls $5
fisk calls $4
--- Dealing flop [J, J, A] pot=18
Hero checks
fisk checks
villian bets $14
Hero calls $14
fisk folds
--- Dealing turn [3] pot=46
Hero checks
villian bets $37
Hero calls $37
--- Dealing river [5d] pot=120
Hero bets $45
villian raises $144 to $144 [all in]
Hero folds

/Poples

18-09-2010 15:08 #2| 0

Blok-bet river? Synes du skal c/c river...

18-09-2010 15:19 #3| 0

Han har givetvis noget.

Umiddelbart vil jeg sætte ham på samtlige Jacks, samtlige esser, muligvis 33. Hvis han bluffer er det vel noget K10, KQ, Q10 med farve-træk....

Som spillet ville jeg nok check-calle river.

Man kunne godt check-raise turn. Der er trods alt en del draws her, som han evt. selv har og som du kan repræsentere. Men ville nok spille den som dig, blot check-calle river i stedet.

18-09-2010 15:40 #4| 0

hvorfor fortæller du os om hans 3betting tendenser/stats når han ikke 3better i den givne hånd?

Mere relevante stats der kunne belyse hvordan vi skal spille vores hånd er i dette spot:
FoldTo3bet (AQo spiller ikke supergodt multiway, så måske er der mere value i at 3bette den?)
Villains aggr. frekvenser på Turn + River. (nogle spillere nitter den up postflop, og bliver nærmest hudløst ærlige på river).

18-09-2010 15:48 #5| 0

Jeg kan bedst lide at lead floppet pga vores relative position med fisken imellem dig og villain. Villain cbetter vel heller total ikke luft her?

Det er dog også ok at c/c.

Hva med at leade 80$ river? Villain vil med ret stor sikkerhed læse dig til polariseret mellem Jx og busted draw (som du alt sammen kun c/c floppet for holde fisken inde), og han vil dermed forhåbentlig ofte calle med Ax - og der er immervæk mange Ax kombination villain har.

18-09-2010 17:52 #6| 0
OP

@alle
skal siges jeg havde ret meget om ørene da hånden udspiller sig, så fik stort set ikke tænkt over hånden da den udspillede sig. Da jeg efterfølgende går mine hænder igennem pt3, bliver jeg bare i tvivl om hvilken linje var bedst.
Min tanke på river var, at jeg kunne få betaling af A med svag kicker, da jeg tror han ofte ville tjekke den bagved.
men kommer jeg til at ligne præcis det jeg har, og derved laver et godt bluff spot for vililan?


@TopperH
Jamen nævner disse oplysninger, da jeg synes det fortæller lidt om villians spil tendenser pre flop, og det var disse stats jeg selv lige havde lagt mest mærke til hos ham samt at de passer til den note jeg havde. En fejl jeg ikke fik nævnt hans cbets stats, de er sat ind nu.

@rasken
Har også tænkt på muligheden at leade floppet, men synes den er svær at spille videre på når villian bare caller floppet. Synes ofte jeg ender med at c-c for hele min stack på river, og derved giver ham fuld betaling på hans JX.

18-09-2010 18:44 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Klokkeklart 3bet og få det ind preflop.

Som spillet er river et check/decide, men hælder mest til et fold fordi vores range er face up til at være Ax mere eller mindre, og tror ikke på man kan forvente folk smider top par når draws bricker.

Jeg vil btw leade floppet for value mod fisken og fordi jeg forventer reggen spiller ret ærligt. Tror faktisk godt man kan lead-folde floppet fordi han aldrig ville raise Ax, og fordi vi sagtens kunne have Jx i vores leadrange burde det nedsætte hans blufffrekvens.

18-09-2010 20:06 #8| 0

Kæmpe fejl ikke at 3bette pre, fisken kan jo også kalde med ringe hænder stadig og så i en større pot. Det er ikke engang fedt at få fisken med her fordi du så spiller OOP med en hånd der ikke klare sig specielt godt i små multiway pots.

Fatter ikke hvad ideen er med dit riverspil. Jeg folder turn. Han behøver ikke nødvendigvis cbette særlig light når det er 3-way med en fisk. Du kan også sagtens have Jx i din range, da det er oplagt at calle for ikke at skræmme fisken væk (her er det i orden), så han kan ikke bare opfatte din range som super svag. Selvfølgelig kommer du til at folde den bedste hånd her nogle gange, men jeg tror ikke han bluffer nok her til at du kan calle profitabelt ned.

19-09-2010 11:30 #9| 0

@topper

Så har vi en bedre idé om hva range han flatter pre

19-09-2010 13:58 #10| 0

Pow,
Det er fisken der flatter, og villain der åbner.

20-09-2010 00:23 #11| 0

my bad

topper+1 så...

20-09-2010 03:29 #12| 0

River kan jeg ikke lide. Heller ikke det større donk som RaskEn foreslår. Mener ikke villain bør have særligt mange Ax'er i sin range efter flop og turn action eller at vi bør have særligt mange draws efter turn.

Jeg check-soulreader på river.

Og mht. donk vs c/c flop ville det være rart med mere info på fisken. (caller han 3 streets med A5o tit, caller han J6o preflop tit samt hvor præcist ved vi hvordan vi skal reagere mod kraftig action fra ham.

20-09-2010 03:32 #13| 0

Og i øvrigt mener jeg c/c turn, donk relativt blank river er ret uhensigtsmæssigt med alle hænder mht. overordnet strategi og spilteori

20-09-2010 08:36 #14| 0
OP

Altså som standard 3 better jeg også AQ.
MEN fisken spiller 90% af alle pots som ikke er 3 bettet og indtil videre kun spillet en 3 bettet pot hvor han havde KK. over ca. 70 hænder.
Post flop c-c caller han minimum 2 steets med alt som bare har snittet floppet ellers folder han bare flop.

Er helt enig i at river er super dårlig, men er i tvivl om hvilken linje jeg skulle have taget.

Indtil videre er der blevet forslået, flop donk bet, check-call 3 steets, c-r turn og fold turn.



20-09-2010 10:40 #15| 0

Hvad vil "leade floppet" sige?? tak.. :)

20-09-2010 14:07 #16| 0

Når du i stedet for at checke til ham som raisede preflop så better du.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar