NL200: Turnspot mod fisk med 70bb stack

#1| 0

Sup.

Synes tit jeg oplever de her spots og vil gerne høre hvad folks standard play er. Bordet er anonymt, så har ikke stats på villain. Men han virker ret fisket og flatter en del pre + han ikke spiller med fuld stack. Det samme gælder for BB.

Seat 1 is the button
Seat 1: Player 1 ( $141.83 USD )
Seat 2: Player 2 ( $228.55 USD )
Seat 3: Player 3 ( $112.60 USD )
Seat 4: Player 4 ( $361.60 USD )
Seat 5: Player 5 ( $72.00 USD )
Seat 6: HERO ( $251.00 USD )
Player 2 posts small blind [$1.00 USD].
Player 3 posts big blind [$2.00 USD].
Dealt to HERO [ A Q ]
Player 4 folds
Player 5 folds
HERO raises [$6.00 USD]
Player 1 calls [$6.00 USD]
Player 2 folds
Player 3 calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K, 8, 9 ] POT: 19$
Player 3 checks
HERO bets [$12.00 USD]
Player 1 calls [$12.00 USD]
Player 3 folds
** Dealing Turn ** [ J ] POT: 43$ (Villain har 123$ bag)
HERO?

Hvis i better, hvordan sizer i så og hvorfor?

Redigeret af Lasse N d. 27-03-2012 19:13
27-03-2012 19:24 #2| 0

Er det elendigt at overshove allin?

27-03-2012 19:28 #3| 0

Dertil har jeg ikke noget imod at check den til villain - som jeg os vil gøre med fx KxQ KxA - Kommer self an på hvor stabby villain er. Nu når jeg tænker over det.. Så disse tanker sgu nok bedre mod en der er 50bb og under :-)

27-03-2012 19:41 #5| 0

Mulighederne er flere imo.. Min første tanke var c/c turn nu når villian er lidt fisket, og når det er tildfældet, vil vi jo helst have en made hånd, når vi putter penge i potten..

Men på den anden side synes jeg os det er en anelse weak, da villian bestemt ikke ser super stærk ud, da han ikke raiser floppet.. Jeg tror sagtens vi kan bette ca. 24ish uden at få et raise i hovedet, specielt os fordi vi har en masse outs på river.. Hvis villian caller turn, hvilket er meget sandsynligt, kan der sagtens bettes ca. 60% pot på en blank river, hvor vi imo ofte tager den ned, da villian max repræsenterer Kx..

28-03-2012 02:00 #6| 0
OP

Jeg bryder mig ikke om at c/c fordi det bliver svært for os at få skillingerne ind på riverklonks, hvorfor vores turnplay hurtigt bliver -EV.

Bedste option er nok at bette 26$-ish, så vi har et potbetshove tilbage på river, dog er det bare meh de gange vi får et shove i hovedet, som vi vel gør når villain har fanget to par+?

Hvad med at CRAI? Ved ikke om det er søgt at kunne få en fisk til at b/f Kx her, men hvis han er i stand til det må det da være ret fedt..

28-03-2012 02:28 #7| 1

Interessant spot som jeg også selv tit oplever.

Hvad er din linie hvis det havde været et low card på turn, som ikke completer flushen?

Hvis Q kom på turn hvad er din plan så?

I selve hånden havde jeg skudt en 26-30 dollinger afsted for at få ham af random A8, 86, Q9 osv. og for at bygge potten op til river shove når vi rammer 10'er eller flush.

Better klart turn pga. vi har så meget equity og de gange vi ikke rammer flushen/str8 vil vi stadig være gode en god % af tiden.

- Kan ikke lide et CRAI mod en donk/semi donk og når vi ikke ved hvad han er i stand til at calle med.. For meget at forlange hvis de skal folde Kx på "blanke" turns imo :)

28-03-2012 03:20 #8| 0
OP

Jeg barreler et low card fordi han burde have mange straightdraws i hans range, samt det er lettere for ham at folde 8x/9x på et lowcard end på en Jx, fordi hans 8x/9x ofte har et kort på siden der gør at han samler en gutter eller openended op på J turn, samt den også kan give ham et par + draw med f.eks. QJ eller JT.

Q turn vil jeg c/c og c/f river unimproved, her kommer det dog an på sizing hvis han better river.

Men jeg er enig i at et bet på 26-28 stykker må være standard/fedest her, men så synes jeg at der skal shoves any river, fordi toppen af hans range burde være Kx, hvilket jeg tror man kan få til at folde på et relativt koordineret board som det her, selv hvis river skulle bricke af.

Redigeret af Lasse N d. 28-03-2012 04:42
28-03-2012 11:53 #9| 0

Jeg foretrækker helt klart at bette turn igen. 26 er for lavt da vi så sidder og skal pukefolde hvis han kommer ind over. better nok 30-35ish så vi også har odds til at kalde et shove.

Vi får bygget potten til de gange vi rammer og samtidig beholder vi initiativ til at kunne bluffe river. (Hvilket jeg dog ofte vil undlade mod den type spiller)

28-03-2012 12:13 #10| 0

Jeg vil bette turn 33$ for at skubbe de fleste rivers med 90$ ud i 109$. Selvom villain er fisket, så ved han godt, at et all-in ikke er for sjaw. Han har desuden en del hænder, som ofte kalder turn og folder river: QJ, Q9, JT, T9, 87 8X og måske også A9, A8 hænder. Villain kan næppe heller have det særlig sjovt med KT eller KQ, når vi skubber på dette board, selvom sidstnævnte formentlig ikke ryger i mucken, hvis vi antager, han er fisket i den nysgerrige forstand.

Check/call er selvfølgelig profitabelt, såfremt vi får pot odds til det, men vi har bare ikke mulighed for at få ham til at folde diverse hænder, som slår os.

Check/shove kan virke lokkende pga stacksizes og vores monsterdraw, men villain har formentlig ikke nogen særlig stor bet/f range på turn her, da han checker Jx, 9x osv bag. Desuden sizer han sikkert gayish, hvis han better.

28-03-2012 15:30 #11| 0

Synes stadigvæk stacks er til at give den lidt mere gas på flop, med planen om at byde de fleste turns + rivers. 15'ish. Vi committer mere til de gange, hvor vi spiker turn og samtidig kan vi nemt styre potten på turn via vores sizing = Højt for value/lavere som valuebluff. Vi skal huske på hvis vi antager han folder lige meget på river om vi better X eller Y, og vi antager han folder nok, så vil vi gerne have flest penge ind muligt tidligere i hånden.

28-03-2012 17:19 #12| 0
OP

@Meincke

Jeg er af den overbevisning at det gør meget i mod fisk om de skal betale potbet eller halvpotbet river i spots, hvor de ikke er særligt stærke.

Men du har ret i at hvis vi sizer større flop + turn, så kan vi betale det af de gange han shover indover os. Dog bliver det bare sværere at bluffe river de gange han flatter.

Redigeret af Lasse N d. 28-03-2012 17:21
28-03-2012 18:47 #13| 0

eftersom vi er oop, så better jeg også bare videre på turn, IP så så checker jeg klart den turn dog eftersom det er svært at se hvilken handske villain kan have som ikke lige er blevet helveds meget bedre efter den knægt danser ind..

28-03-2012 20:17 #14| 0
raskEn skrev:
Jeg vil bette turn 33$ for at skubbe de fleste rivers med 90$ ud i 109$. Selvom villain er fisket, så ved han godt, at et all-in ikke er for sjaw. Han har desuden en del hænder, som ofte kalder turn og folder river: QJ, Q9, JT, T9, 87 8X og måske også A9, A8 hænder. Villain kan næppe heller have det særlig sjovt med KT eller KQ, når vi skubber på dette board, selvom sidstnævnte formentlig ikke ryger i mucken, hvis vi antager, han er fisket i den nysgerrige forstand.


Hvilke rivers tænker du at skubbe på? Hvis bordet bricker totalt af fx et off suit low card er donken mere likely til at betale os af med Kx. Også hvis bordet bliver parret?

Eller hvis river er et connectet card til bordet og donken rammer 2pair, klamt?
29-03-2012 09:09 #15| 0

Jeg tænker alle rivers undtagen K, J, 9, Q, T og 7.

Dumper der et es ind på river, better jeg nok bøssoidt ~34$

29-03-2012 09:14 #16| 0
Lollebabz skrev:
raskEn skrev:
Jeg vil bette turn 33$ for at skubbe de fleste rivers med 90$ ud i 109$. Selvom villain er fisket, så ved han godt, at et all-in ikke er for sjaw. Han har desuden en del hænder, som ofte kalder turn og folder river: QJ, Q9, JT, T9, 87 8X og måske også A9, A8 hænder. Villain kan næppe heller have det særlig sjovt med KT eller KQ, når vi skubber på dette board, selvom sidstnævnte formentlig ikke ryger i mucken, hvis vi antager, han er fisket i den nysgerrige forstand.


Hvis bordet bricker totalt af fx et off suit low card er donken mere likely til at betale os af med Kx.


Kig på det her board og kig på KT (og KQ). Hvad skal han forvente at slå ved et riverkald?
Jeg har fået at vide i OP, at villain er fisket, men det betyder ikke nødvendigvis, at han kalder 3 streets tyndt. Hvis man lægger mærke til fisks stats og foldtendenser, så er der faktisk mange fisk, som har høj VPIP, lav PFR, limper ofte, kalder mange raises preflop, ser bare generelt mange flops. Men mange af dem har en lav WTSD og er altså ganske vist i stand til at folde postflop.

Vigtigt er dog også, at der er en del andre hænder end Kx, som kalder turn og folder river.
29-03-2012 10:30 #17| 0

@Lasse N
Jeg er ikke uenig i at donks ændrer deres calling-frekvens når vi siger pot kontra ½pot på river. Men det var ikke min pointe.

Aktuelt byder du noget ala ½-2/3 pot, og i hvert fald ikke mindre på turn.

Jeg vil hellere byde 3/4 pot, 1/2. Det giver samme resultat, men synes der er større fordele ved sidst nævnte. Vi kommer ca. til at have potsizebet til på river med denne løsning også

raskEn skrev:
Jeg tænker alle rivers undtagen K, J, 9, Q, T og 7.

Dumper der et es ind på river, better jeg nok bøssoidt ~34$


Obv. better vi også T,men det ved du godt. Ellers enig.
29-03-2012 11:33 #19| 0
Meincke skrev:


raskEn skrev:
Jeg tænker alle rivers undtagen K, J, 9, Q, T og 7.

Dumper der et es ind på river, better jeg nok bøssoidt ~34$


Obv. better vi også T,men det ved du godt. Ellers enig.


Obv ja ;)
29-03-2012 12:20 #20| 0

De gange vi får ham til at folde svagere hænder på river som lige caller turn taler igen klart for et turn bet. Kæmpe equity vi har i hånden og vi kan shove river selvom vi ikke rammer da vi nok hører fra 2 pairs/str8 på turn oftest fra en fisk/semi donk på sådan et vådt board.

Hvis man er i tvivl om man vil calle et shove på turn så sizer man bare i den større ende, ikk? Så man committer sig selv de gange han skulle shove. (som også er blevet nævnt)

Gode pointer Rasken..

Fedt med gang i tråden og der er blevet diskuteret rundt i de fleste muligheder i dette spot. Skal til at være mere med i de her tråde hjælper meget lige at tænke en del ekstra selv + høre andres meninger :)

29-03-2012 14:20 #21| 0

@Lollebabz
Da vores fisk forventeligt er ret statisk i sin måde at spille på, så ser jeg best play som værende det play, der maksimerer FE på river. Dvs. at vores sizing skal vælges herefter. Såfremt bliver vores beslutning til et evt. turnraiseAI også dikteret heraf. Dvs. alt efter måden hvorpå vi sizer og de pot odds vi hermed får må vi træffe vores valg. Mod en gut der moser ind stramt vil dette nok blive et fold, uden at have regnet på det.

29-03-2012 19:59 #22| 0
OP

Aight, den ser ud til at være lukket og vi alle er enige om at vi skal bette turn. Tak for alle inputs :)

Aktuelt bettede jeg 26$, fisken raisede til 72$, jeg betalte og c/f blank river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar