NL200 turned TTP action

#1| 0

Godmorgen PN

Villain spiller 20/17/3 - over 650 hænder.. Jeg ved manden er reg.. Jeg har endnu ikke set at manden har været out of line og jeg synes han virker rimlig str8 forward..

Ud fra min egen perspektiv har villain og jeg ingen dynamik..

Jeg har noter på ham der fortæller:

1. Set check set 4vejs,
2. Fastplay floppede flush fra sb
3. Call par 44 til et 3b og stack af på 356 flop
4. Kalder gerne 2 barrels med str8 draw.

Jeg vælger at leade her for value, samt for at beskytte og finde information, hvordan jeg står stillet i hånden.. Da turn kommer synes jeg faktisk det er fint at barrel videre, og for at få value fra Kx hands og FD..
Efter hans turn raise og mine reads på manden synes jeg faktisk ikke min hånd ser så stærk ud længere, og derfor vil jeg have svar på, hvad folk foretrækker at gøre her?

Seat 1: Villain 1 ($578.60)
Seat 2: Villain 2 ($138.00)
Seat 3: Villain 3 ($267.55)
Seat 4: Villain 4 ($149.00)
Seat 5: Hero ($280.45)
Seat 6: Villain 6 ($219.20)
Villain4 posts the small blind of $1.00
Hero posts the big blind of $2.00
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K Q]
Villain 6 folds
Villain 1 folds
Villain 2 folds
Villain 3 raises to $6.00
Villain 4 folds
Hero calls $4.00
*** FLOP *** [9 5 K] - 12
Hero bets $9.00
Villain3calls $9.00
*** TURN *** [Q] - 30
Hero bets $22.00
Villain3raises to $76.00

Hero

06-02-2010 17:41 #2| 0

Så du sætter ham simpelthen på JT? Ikke Q9, K9, KQ, tilfældige floats og så videre?

Dit flop lead virker bare så utroligt provokerende, når det er et flop som han jo skulle have haft lov til at c-bette, så du beder ham jo nærmest om at floate dig og prøve at tage potten fra dig på turn. Nu rammer du så drømmekortet på turn, og han gør præcis det som du bør forvente at han vil gøre ofte, når han floater floppet. Hvordan kan du overveje at folde nu?

Jeg kalder bare, og lader ham hænge sig på river, når flushen misser ;-)

06-02-2010 18:28 #3| 0

jeg reraiser og kalder hans all in - også vil han ramme med hans AJ

06-02-2010 18:44 #4| 0

@HejHep

Vi har altså top to her, hvilke hænder ser du villain stacke af med her udover dit guddommelige setup draw du sætter ham på? Vi blocker alt af hænder vi er godt inde mod.

06-02-2010 22:06 #5| 0
OP

@Steel

Hero calls $54.00
*** RIVER *** [A] - 182
Hero checks
Villain 3 bets $176.55, and is all-in

Hero ?

07-02-2010 00:13 #6| 0

Ind med stacken på turn!

07-02-2010 00:44 #7| 0

Hvor meget åbner han fra btn? Og hvor meget 3better du ud af blinds?

Som spillet er jeg nok AI på turn, men jeg er aldrig i det her spot selv.

07-02-2010 00:52 #8| 0
OP

@Mr_Hit

Vil du uddybe hvorfor du ikke selv kommer i sådan et spot her?

Jamen jeg 3better ca 5-6% i blinds og han åbner 16%

07-02-2010 03:15 #9| 0

Flop:

Hvis villain er nogenlunde std, så vil jeg aldrig leade ind i ham her, det c-better han alt for ofte til. Så er det meget bedre at lade ham bette hele sin range, så kan vi calle/raise, alt afhængigt af hvilken type vi mener han er. 3bet-comitter han sig m draws, så vi shover for value, er han passiv m draws med raiser kun AK+ mod vores evt cr i dette spot. Jeg vil kun leade, hvis jeg ved han checker for mange hænder bag, og potcontroller ofte. Så går jeg obv efter 3 streets value...

Turn:

Med din linje caller jeg stort set altid her, han repper ikke det helt store og han skal have mulighed for at bluffe hele stakken væk eller i det mindste valuecutte sig selv med en dårligere Kx hånd end vores. Igen, raise afhænger af hvad type han er. Såfremt han virklig er staight forward, så er det måske ikke dumt at raise tilbage og få skillingerne til midten her, fordi han aldrig bluffer og vi er laaaangt foran hans v-range. Jeg tror dog langt de fleste af de 'straight forward' hænder han har, bare caller turn og evaluerer river.

River:

River er obv grim, men pga din turn action, føler jeg vi skal calle her. Vi ser Ax og to par en del, obv. Vi er foran langt de fleste gange, og jeg tror helt sikkert villain v-better alle 2p her, i håb om vi er på Ax og caller hans bet (hvad iø også matcher vores linje ganske godt imo)

07-02-2010 04:59 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Betal turn og betal de fleste rivers.

08-02-2010 09:11 #11| 0

shover 10/10 gange turn, kan ikke se det er så svær en beslutning?? har han JT så er der kun at skrive wp retard til ham...

08-02-2010 10:10 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@krypto

Kan du uddybe hvorfor du vil shove turn?

Du folder alt hans air, og hvilke værre hænder skal han calle udover like Q9s? Regner du med villain bare tænker "hallelujah" og stacker af med KJ etc?

08-02-2010 11:26 #13| 0

Det kan godt være et turn reraise folder hans air, men jeg tror ikke det betyder det store - det er i hvertflad ikke hver gang han skyder med luft på river efter hans turn reraise er blevet callet.

Derudover er der så mange actionkillers og scarecards, der kan falde på river, som koster os kassen, når vi bliver suget og lukker kassen i, de gange vi er foran. (J,T, )


Jeg vælger altså at raise turn og være glad for det halve buyin, han har lagt - AK og AA kan også sagtens betale her.



08-02-2010 12:21 #14| 0
"AK og AA kan også sagtens betale her."

Jeg vil nærmere sige at AK og AA også sagtens kan folde her, og vi kan heller ikke rigtig sætte ham på nogle af de hænder, fordi det ville have været et standard raise på floppet, hvis han havde en af dem, så hvis vi bliver kaldt på turn, er den mindste hånd vi kommer til at se Q9, og den kommer vi ind imod på river alligevel. Til gengæld mister vi et ton af value fra alle hans bluffs.

Som spillet caller jeg river, fordi jeg forventer at han følger op på et hvert bluff, især på esset, og hvis han kan slå KQ, så tillykke til ham. Vi kan ikke vinde dem allesammen.
08-02-2010 12:27 #15| 0
"og vi kan heller ikke rigtig sætte ham på nogle af de hænder, fordi det ville have været et standard raise på floppet"

Når villian er i positon og han tidligere er set checke et set 4vejs, så tror jeg ikke han standard reraiser flop.

Og hvis villian har AA syntes jeg faktisk ikke det er så skidt spillet, at calle flop og rr en blank turn.
08-02-2010 12:43 #16| 0

Det er vist blevet ret standard at raise donk bets, så hvis man har TPTK bliver man næsten nødt til at gøre det for at balancere sine bluffs, og også for at charge flush draws.

Det betyder selvfølgelig ikke at denne specifikke villain tænker sådan, men jeg tror at flertallet gør, så vi kan om ikke andet fjerne en god portion AK og AA fra hans range. Det vil sige at i de fleste tilfælde er esset et sikkert kort i vores øjne, og muligvis et godt bluff kort i villains øjne.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar