NL200 TT i 3bettet pot

#1| 0

Hej PN..

Villain har spillet tight og været anonym ved bordet, og jeg har ikke lagt mærke til at han har været out of line eller andet spas.. Jeg har spillet std TAG spil, og har ikke rigtig haft nogle bemærkelsesværdige oplevelser.

Villain har spillet 17/12/2 og 3bettet 5% over 250 hands..

Jeg kalder preflop fordi jeg har en solid handske og samtidig har jeg position.. Da villain checker regner jeg med han har noget luft, eller noget lavet pp, derfor better jeg fordi jeg mener jeg har den bedste hånd.. Men efter hans c/r på floppet må jeg indrømme jeg bliver meget i tvivl om, hvordan vi spiller hånden herefter.. Og jeg bliver i tvivl om mandens virkelige styrke..

Seat 1: Villain4($278.90)
Seat 2: Villain5 ($194.00)
Seat 3: Hero ($219.95)
Seat 4: Villain($37.90)
Seat 5: Villain2($206.55)
Seat 6: Villain3($26.00)
Villain3posts the small blind of $1.00
Villain4posts the big blind of $2.00
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [T T]
Villain5 folds
Hero raises to $7.00
Villainfolds
Villain2folds
Villain3folds
Villain4raises to $17.00
Hero calls $10.00
*** FLOP *** [5 5 3] - 34
Villain4checks
Hero bets $20.00
Villain4raises to $47.00
Hero calls $27.00
*** TURN *** [2] - 128
Villain4bets $58.00
Hero xxx

05-02-2010 04:37 #2| 0

Når 17/12-spillere 3-better semilavt mod en UTG/MP, så bør man altid fortsætte med forsigtighed.

Jeg checker af og til floppet, da disse typer ofte check/raiser lavt med nuts. Vi får alligevel næppe 3 streets betaling af AK, og han har "aldrig" 99-77.

Bet turn hvis han ikke skyder et pot-bet af sted (fordi han nu er bange for ikke at få penge ud af det).

Som spillet folder jeg turn.

/Ludo

05-02-2010 10:27 #3| 0

Nu er jeg ikke så god til det med stats, og ved derfor ikke præcist hvor stor en range 5% 3-betning betyder. Men jeg synes at TT bliver overvurderet her.

Som Ludomaniac er inde på åbner du fra en relativt tidlig position, og det er en tigth spiller der 3-better dig selvom han er ude af position. Nu er TT ikke en "solid handske", men et medium par som måske lige akkurat er spilbar - men kun pga din position på villain. Uden reads på villain som en spiller der kan lide at squeeze kreativt kunne jeg godt finde på at folde preflop. Jeg er enig med ludo i at du ikke ser lavere par hos villain.

Tilsvarende checker jeg også flop bagved, da du egentligt ikke better for value - men kun for handprotection. Da en tør villain sandsynligvis har AK/AQ hvis du er foran, så vil du relativt nemt kunne vurdere om du er foran på turn anyway.

Som spillet fold.

(Ja, jeg kunne vel egentligt bare have skrevet Ludomaniac+1.)

05-02-2010 11:37 #4| 0

@doktoren:
pokerstove er din ven!

@OP
Preflop er self std, vi må stort set aldrig folde TT her. 4bet skal obv være en mulighed, da hans 3bet range formentlig indeholder en stor del AK, men omvendt er det self trist at ramme ind i hans KK, så intet problem i at calle og navigere postflop. Så skal vi dog være i stand til at calle højere pp end TT mod denne villain (hvis han kan adjuste) så han ikke hver gang kan tage os af vores lavere PP.

Flop er ikke ret heldigt imo. Enten har villain 6 outs og en super mulighed for at bluffe os, eller også er vi langt bagud. Jeg checker altid bag her og spiller så lille en pot som muligt, til jeg ved om han laver overs om til bluffs. Det er korrekt at vi er foran mod lavere pp og AK, men vi får ikke ret meget value imod de hænder, sammenlignet med den value vi giver mod TT+, som er en stor del af hans range obv. Men i et spot som dette, vil det være super sweet at komme til SD med vores hånd, så vi kan se om han kan finde ud af at udnytte sit tighte image, eller han bare er en tvebak der sidder og krummer foran skærmen

Turn er bare et fold.

05-02-2010 13:34 #5| 0

@ pow
"4bet skal obv være en mulighed, da hans 3bet range formentlig indeholder en stor del AK"

Du mener at der kan 4-bettes, da villain kan have AQ eller JJ eller rags, som han sandsynligvis folder? De gange villain har AK bliver det jo flip for stacks eller fold af bedste hånd preflop hvis vi 4-better, hvorimod vi med position har mulighed for at lave en smule positiv EV postflop i stedet for blot neutral preflop EV i flip.

Call > fold >>> 4-bet

faktisk mener jeg, afhængigt af reads, at fold kan være korrekt i nogle tilfælde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar