NL200: TPTK vs flopraise

#1| 0

NL200@Ongame

Villain er semi-kendt over 1k hænder. Jeg har markeret ham som donk uden at være vildt spewish. Hans stats er 29/24/1.9, 3bet 11%, W$SD 54%. Der er lige to yderligere stats som jeg poppede frem da han raiser floppet:
WTSD when bet or raised flop: 36% (45/124)
W$SD when bet or raised flop: 17% (21/124)

Hero har spillet 27/17/4.5 over små 50 hænder ved bordet. Mine normale stats er noget mere i stil med 23/18/3.5.


Seat 3: TheKrawiec ($191 in chips)
Seat 4: kingg-41 ($81.15 in chips)
Seat 6: maxxll_1 ($656.60 in chips)
Seat 7: x sapp91 ($73.70 in chips)
Seat 9: Razga4 [ T,A ] ($325.95 in chips)


ANTES/BLINDS
maxxll_1 posts small blind ($1), x sapp91 posts big blind ($2),

PRE-FLOP
Razga4 raises to $8, TheKrawiec calls $8, kingg-41 folds, maxxll_1 folds, x sapp91 calls $8.

FLOP [board cards: 5,T,4 ] - $25
x sapp91 checks, Razga4 bets $19, TheKrawiec raises to $45, x sapp91 folds, Razga4 calls $45.

TURN [board cards: 5,T,4,5 ] - $109
Razga4 checks, TheKrawiec checks.

RIVER [board cards: 5,T,4,5,6 ] - $109
Razga4 bets $55

$138 effektivt på river.

Planen var at CRAI alle non- turns.

Men jeg er ikke helt tilfreds med min linje alligevel.

Comments please..

08-01-2010 03:30 #2| 0

Hvis han er donket, og har en tendens til at betale lidt for light af, kunne jeg sagtens shippe det ind på floppet. Hvis han er bluffish, og normalt plejer at følge op på sine semibluffs, synes jeg fint om ideén med at CRAI turn.

Som spillet tror jeg, at jeg better mere river. Alle draws misser, og hvis han som sagt er semidonket, kan et semistort bet sagtens få ham til at tyre med en marginal hånd. Har meget svært ved at se, hvordan vi nogensinde skulle kunne være bagud, så det er obv. også et forholdsvis let call, hvis han mod forventning skulle shove river.

08-01-2010 04:40 #3| 0

Jeg tror at han enten har air eller en svag 10'er på river, derfor vil jeg nok enten
1) Bette større på river, ca. 80, da donks normalt betaler med enhver 10'er eller
2) Checke for at induce et bluff (og nogle gange et misforstået light valuebet)
En yderligere fordel ved checket er at du ikke mister for meget value de (meget få) gange han faktisk har huset.

Sådan en donket villain ser jeg ikke så tit bluffraise all in til "block-bets" som dit halvpot bet på river godt kan ligne, men hvis han alligevel skulle have tendens til den slags fancy play, er det fint spillet, hvis du caller når han shover river.

EDIT: med hensyn til flop, er det både fint at calle eller raise lavt for at få ham til skubbe underlige hænder, men det kommer an på den aktuelle dynamik .

08-01-2010 07:52 #4| 0

Hey

En ting jeg ikke forstår i din post er du skriver at du har ham markeret som donk?? Syntes da slet ikke hans stats indikere at han er donket.

29/24 med 3bet på 11% og W$SD på 54% er ikke donket stats i min bog, specielt ikke på 5max eller har jeg misset noget? Lidt agro stats men da ikke donket.

Personligt tror jeg han sidder med weak 10'er, Busted FD eller par mellem 5 og 10 som ville teste vandet. Tvivler på du får den vilde value fra ham river ved selv at bette, manden har en W$SD på 54%, hvilket fortæller mig han altså ikke betaler super light af.

Ville nok hellere selv checke river for at induce, mainly fra busted FD som vil stjæle potten.

08-01-2010 08:59 #5| 0

Hans lille klikraise på floppet og check bagved på turn kunne godt indikere at han er på flush draw. Jeg tror du misser for meget value når han forsøger at bluffe sine bustede draws på river frem for den value du misser når han checker bag med en 4'er eller svagere 10'er. Derfor checkkalder jeg river, og en gang imellem checkshover jeg river hvis jeg tror villain ikke kan smide en random 10'er... :-)

08-01-2010 11:47 #6| 0
OP

@Sugeren

Hans donk-markering kan nok ikke direkte ses ud fra stats. Men hvis du kigger en gang mere så hænger de stats ikke sammen. Han er ret aggro (24% raise og 11% 3bet) preflop, men alligevel er han meget stram når han kommer i showdown. 54% i W$SD er ret højt. Det betyder at han nok folder en del hænder postflop som nok bør udnyttes.

@Alle

Da jeg diskuterede hånden over messenger så kom vi også frem til at det nok var bedst at check/calle for at induce fra misset draws.

08-01-2010 12:14 #7| 0

Jeg mener at have bemærket, at du i en tidligere tråd skrev, at specielt dit river-spil ikke havde fungeret på det seneste. Hvis du har en note, som siger, at villain er donk, men ikke spewtard, synes jeg egentlig, at du har besvaret tråden selv ganske fint... havde det derimod været en FPS-tard, kunne jeg godt se en vis merit i at induce, men C/C i billetten må klart være den bedste linie her.

En lille sidenote: jeg synes i øvrigt, at hans linie ser stærk ud (hvis han da er typen, der kan holde på kortene) primært pga. nedenstående:

- Flat UTG+1 mod UTG-raise
- Lavt flop-raise i 3-vejs pot (imod c-bet fra UTG)
- Check turn IP med et, kort som nærmest aldrig forbedrer hero's hånd

Af ovenstående årsager synes jeg at rådet fra TopperH om, at CRAI i billetten er den dårligste løsning som spillet.

Til sidst synes jeg, at nedenstående kommentar er ærgelig:

Planen var at CRAI alle non- turns.

Jeg ville gerne ændre den til:

Planen var at CRAI alle c] turns.

Ved godt at stacks er lidt skæve til det, men at C/C en turn OOP er i min bog mere forfærdeligt - dog marginalt overgået af C/F turn.

OBS! Det er sikkert unødvendigt at påpege, men for god ordens skyld bør det nævnes, at ændringen fra 23/18/3.5 til 27/17/4.5 (ved godt, at det kun er over få hænder, men bare inden det bliver et leak) sjældent har gavnet nogens spil med mindre, du i de fleste tilfælde kan udspille bordet post flop. Så hvis du er i gang med at justere for negativ varians, har du fat i den forkerte ende jf. dit eget udsagn om, at det er river-spillet, der volder problemer...

08-01-2010 18:33 #8| 0
OP

@CHJ

Jeg er ikke i gang med at ændre mine overall stats kun mine rivercalls/raises. Ellers tak for info :)

Og tak for kommentaren. Jeg vil nok c/f -turn. Kan ikke se hvorfor det er skidt.

08-01-2010 18:50 #9| 0

@Razga

Jep enig han er frisk preflop og virker som om han shutter down og mainly er stærk når han kommer til showdown.

Dette taler endnu mere for at vi skal checke river imo, netop fordi han ikke betaler light af.

Med hensyn til Turn, så C/F jeg også en

08-01-2010 19:28 #10| 0

@Razga - hvis du vil C/F alle -turn, går jeg ud fra, at du mener, at villain trækker til klørene utrolig ofte i dette spot... hvis det er korrekt antaget er worst case scenario, at villain har 67, som du aktuelt flipper imod (48%) på dette flop. I så fald mener jeg, at vi som oftest skal have stakittet ind, da vi ifølge dig shipper any other turn, og da vi er OOP i hånden, vil en dygtig villain køre os over i dette spot, da han via et lavt nakkedrag får muligheden for at se 2 kort gratis.

Hvilke hænder vil du gerne have pengene ind med på dette flop? Hvad gør du floppet i den aktuelle hånd med:

- AK
- 99
- 109
- 67
- 1010
- A4
- 67o
- Air ball

Desuden gør det faktum, at vi sidder med A for mig en væsentlig forskel ift., den valgte linie for hånden - dette er også årsagen til, at jeg bedre synes om CRAI på turn, hvis villain nogensinde B/F eller kalder med dårligere hænder end vores (muligt, at jeg fortænker situationen mht. sidstnævnte alternativ).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar