NL200: TPTK får rodet sig ud i noget gevaldigt juks

#1| 0

Ja det er en noget utraditionel spillet hånd, og det betaler jeg for.

Jeg tror jeg sad i noget succes-tilt-rod, da jeg lige havde vundet en stor pot på et andet bord.

Hånden er mod ongame reg. -HuxFlux-, der formentlig er en af de bedre regs. Spillet er NL200, vi er 142bb dybe og jeg sidder i BB.

HuxFlux er en 20/16/2 3bet 6.4 gut med en W$SD på 57.


nolimit973 ($665)
Hero ($484)
camisa_bob ($301)
b4dfish ($197)
-HuxFlux- ($285)

nolimit973 posts (SB) $1
Hero posts (BB) $2

Dealt to Hero A Q
camisa_bob raises to $6
fold,
-HuxFlux- calls $6
fold,
Hero calls $4

FLOP ($19) 2 6 Q

Hero checks
camisa_bob checks
-HuxFlux- bets $14

Hero raises to $49
camisa_bob folds
-HuxFlux- raises to $150

Hero ???

Af en eller anden grund for jeg bare overcallet i dette fine squeeze spot.

Anden fejl laver jeg på floppet, da jeg nok ville have donket ud, hvis jeg kunne gøre det om.

Trejde fejl laver jeg, da jeg reraiser Hux. Jeg ville formentlig aldrig lukke Camisa ude af potten, hvis jeg sad med et monster. Jeg ligner derfor rigtigt meget et flushdraw.

HuxFlux ligner derimod rigtigt meget et set med hans overcall og reraise.

Har jeg fejlspillet min hånd så meget, at jeg kan skubbe mod hans mellempar og svage dronninger, eller skal jeg bare folde min godt skjulte TPTK?

29-03-2010 20:26 #2| 0

Ship og fold er begge ok, jeg synes du spiller den fint her, så længe du shipper ind. Du ligner netop fd, og du har A som backdoor outs, hvis du er skidt inde, og fordi du kan ligne fd i dit spil, kan han gøre dette med Qx.

Preflop 3better jeg oftest, men kun fordi jeg er en lille 3bet abe, så skal vi 3bette AQ for value, når den er i toppen af vores range. Call er også helt fint, men så er jeg mere til at bare calle flop, og spiller lidt kort med villain på senere streets.

Som sagt, vigtigste pointe imo, når du raiser flop, skal du shippe ind, fordi Qx ikke ret ofte raiser i villains øjne

29-03-2010 20:35 #3| 0

Jeg er enig med dig i, at du langt fra spiller hånden optimalt. I mine øjne skal dine options listes sådan her: c/c > donklead > c/r > c/f > openfold. Der er ikke så mange dårlige kort for dig på turn, i og med du har A, hvorfor du imo roligt bare kan finde et call frem på floppet. Jeg caller formodentlig også turn. Alternativt kunne du donkleade med planen om at få det ind, da du så kan depolarisere din bet/3bet range (væk fra sets/nice FDs) og formodentlig have fin FE og equity mod specielt den range, med hvilken en af dem må formodes at raise dit donklead. De folder i hvert fald næppe begge.

Som spillet er det selvfølgelig fucked at raise/fold TPTK, men villain gør jo bare aldrig det der med KQ, så du kommer altid skidt ind. Jeg kan næsten kun se ham have 66 og 22 jvf. hans linje. Fold og græm dig over, du ikke 3bettede PF eller tog det mere stille og roligt postflop imo.

I øvrigt: hvor mange hænder har du på -HuxFlux-, og hvordan tror du, han ser dig?

29-03-2010 20:46 #4| 0

Okay jeg vil nu gerne se en range vi er foran hos en (20/16)-TAG-villain som vælger at calle pf.

Desuden blocker vi selv for det eneste fd(Ax) som jeg kan en tag ville spille sådan.

Jeg tror desværre at villains bredeste range er:

Board: 2 6 Q

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 65.167% 60.21% 04.95% 5961 490.50 { 66, 22, AcQs, AsQh, KdQc, KhQc, KhQd, KsQc }
Hand 1: 34.833% 29.88% 04.95% 2958 490.50 { AQ }

29-03-2010 23:26 #5| 0

Hvad med 54?

29-03-2010 23:48 #6| 0

Hvis han er decent, kan han også gøre det med QJ og Kx... Eller, bør han, er nok den rette måde at sige det på

30-03-2010 01:05 #7| 0
OP

Netop pga af hans stats ville jeg også gerne have et par mellempar ala 77,88,99 i hans range.

Jeg spiller selv noget 22/17/2,2-ish.

30-03-2010 01:31 #8| 0

Det giver ikke ret meget mening, at han skulle lave det spil m mellempar...

30-03-2010 01:36 #9| 0
OP

Jeg overtænker det muligvis lidt, men tror godt han kunne tænke:

"han-ved-jeg stjæler-tit-i-dette-spot-så-derfor-restjæler-han-mig-tit-så-derfor-reraiser-jeg-ham"-ish.

Anyway er de mest oplagte pf callinghands jo sc og par.

30-03-2010 02:02 #10| 0

Hvis han ikke kender dig ret godt, tænker han nok ikke på det niveau om dig endnu.

30-03-2010 09:30 #11| 0

Jeg folder, da jeg får opfattelsen af at han vil beskytte en hånd så meget, at han vil være committed hvis du kalder. Så hvad kan han have som han vil beskytte og straffe dyrt for at drawe? Et eller andet der ikke selv vil drawe, så jeg sætter ham på set og hopper glad videre til næste hånd.

30-03-2010 14:49 #12| 0

Det eneste, der kunne tale for et call (eller nærmere shove), ville imo være, hvis du opfatter villain som temmelig dygtig, hvormed han ville kunne spille netop hænder som QJ, KQ og 77-JJ sådan der, da han så ved, at han repper sindssygt stærk (og tyndt). Han vil dermed godt være klar over, at han vil kunne få dig af et hav af hænder, så han kan godt tillade sig at lave sin showdown-hånd om til et bluff, da du med dit raise ofte har enten air eller en bedre showdown-hånd end ham. Og begge disse ranges har han overodentlig sweet FE imod. For at kunne foretage denne anmodning begrundet er det imo nødvendigt med en temmelig stor samplesize på ham og meget mere (dybdegående) information om hans spil, end det du er i stand til at diske op med.

30-03-2010 15:49 #13| 0

pow9199 er fuldstændig spot on i sin allerførste post.

30-03-2010 16:05 #14| 0
OP

Takke for jeres kommentare - yderligere skal selvfølgelig være velkomne, hvis der er nye meninger.

Som spillet preflop er jeg nok mest til løsningen med at calle og se turn an.

Aktuelt foldede jeg hånden og kan derfor ikke kaste mere lys over den.

Dette pinte mig dog meget at folde, da jeg syntes det var et oplagt stealspot fra min side, men som pow9199 og poker prince nævner, så har jeg nok historik med villian til at antage, han kan lave sådan et move. :0)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar