NL200 - toppar med flushdraw møder modstand

#1| 0

Mit PT laver ged, så har ikke de konkrete stats på villain.

Men ved han er regular på NL200, samt at han multitabler.

Har lige vundet en 600$ pot med nut flush vs. hans second nutflush på et andet bord, og ved at villain ikke lader sig tilte at setups, da jeg "tit" har krydset klinger mod ham.

starting game 5702243993.

assecopp is at seat 0 with $145.83.
bifffeno is at seat 1 with $312.31.
PALKO is at seat 2 with $223.
weakass is at seat 3 with $200.
HERO is at seat 4 with $208.70.
dr-gonzo is at seat 5 with $201.

The dealer is seat 4.

dr-gonzo posts a blind of $1.
assecopp posts a blind of $2.

(HERO is dealt 8 Q.)

Pre-flop:
bifffeno folds.
PALKO folds.
weakass folds.
HERO raises $5.
dr-gonzo calls for $6.
assecopp folds.

The flop comes
7 Q 3.

dr-gonzo checks.
HERO bets $12.
dr-gonzo calls for $12.

The turn comes 6.

dr-gonzo checks.
HERO bets $21.
dr-gonzo raises $34.
HERO ?

Foretrækker i et reraise? eller kalder i ham, for så at smide til blank turn som ikke er hjerter hvis han better ?

Det skal lige siges at uden mine PT stats, forventer jeg at villian med det raise går AI på any river!

31-03-2010 18:03 #2| 0

flat 100%, raise du laver du din hånd om til et semibluff.

31-03-2010 19:38 #3| 0

Som Michael, du har bare en bluff catcher... Det var lidt noget andet, hvis vi havde 87 for så har vi bedre equity mod Qx, men dumt at bluffe med hvad der muligvis er den bedste hånd og det bedste draw

01-04-2010 17:09 #4| 0

Jeg har ofte checket et flop som dette bag da alle Qx har os slået, samt mellempar er svære at få mere end en streets value fra, og det kan man tit få senere. Vi undgår også det trælse c/r. Villain har meget få outs hvis han ikke har den bedste hånd, så det er ikke det store problem. Villain kan finde på at bluffe turn eller river eller begge.

Er turn-bettet for at få ham til at folde Qx? Bluffer du videre på river hvis du bliver kaldt?

Call hans c/r på turn. Tror du da at han c/r/f hænder som du ikke slår?

02-04-2010 00:10 #5| 0

Meget enig med Yarx her, forventer du 3 streets value fra noget som du slår?
checker nok turn bag for at undgå det spot du sidder i nu.

Eller som de andre så call hans raise og ram farven på river :)

02-04-2010 01:06 #6| 0

At checke flop behind synes jeg er underligt. Du har raiset på btn og han har callet dig i sb. Jeg går ud fra at raiser mange btns, når den bliver foldet til dig. Derfor må villain i sb sætte dig på en bred range når du c'better det meget dry flop (det er et godt flop at cbette) - Jeg mener da du kan blive forventet at blive callet af 2nd og 3nd pair, PPs, gutshots og måske nogle ace highs. Desuden kan dine modstandere læse dig meget let hvis du konsekvent checker TP behind (og også 2nd og 3nd pair) på dry flops. De vil vide at du altid enten har TPGK eller air.

Når du bliver c/r'et på turn burde du kunne sætte villain på nogle meget specifikke hænder. Gør han dette med AQ eller KQ? Dette ville jo egentlig være et lidt underligt spil. Ellers må vi forvente at han enten har air eller at han har 77, 66, 33 eller 67. Under alle omstændinger er din eneste mulighed at calle hans raise. Hvis du ikke rammer en Q, 8 eller på river, skal du gå med dit read. Jeg vil sige at en god modstander nok vil vælge et bedre spot til at bluffe i (da han repper en meget narrow range) og vil nok personligt være mere tilbøjelig til at folde til hans river shove unimproved.

Håber det giver mening :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar