NL200 - super call / ren spew ?

#1| 0

det er en tricky hånd af kaliber 10 imo..

jeg kan ikke helt beslutte mig for.. om mine tanker er way off og det er ren spew jeg laver.. eller om jeg mener jeg kan se lige igennem ham..


Villain og jeg har ikke super meget historie.. men jeg ser ham som en rigtig dygtig spiller.. han spiller 24/22/5.8 over 500 hænder ca..

Han ser nok mig som noget 23/20/4.5 værk.. og vil tro han ser mig som en ret vindende spiller

BossMedia Game #1049281929: Table Table TH 870 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 17:22:50 - 2008/04/21
Seat 1: bawheid ($200.00)
Seat 2: rocco-r ($180.97)
Seat 3: VILLAIN ($286.73)
Seat 4: $SÃœSSE$ ($215.18)
Seat 5: HERO ($218.75)
VILLAIN posts the small blind of $1.00
$SÃœSSE$ posts the big blind of $2.00
rocco-r is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [Ah Jh]
HERO raises $8.00
bawheid folds
rocco-r folds
VILLAIN calls $8.00
$SÃœSSE$ calls $8.00
*** FLOP *** [7s Ac 4c]
VILLAIN checks
$SÃœSSE$ checks
HERO bets $18.00
VILLAIN calls $18.00
$SÃœSSE$ calls $18.00
*** TURN *** [7s Ac 4c] [5h]
VILLAIN checks
$SÃœSSE$ checks
HERO bets $38.00
VILLAIN goes all-in with $260.73
$SÃœSSE$ folds
HERO goes all-in with $192.75 ???

jeg caller ca 150 mere.. ind i en pot der bliver 460..



mine tanker om hånden:

Jeg har utrolig utrolig svært ved at sætte villain på en handske i den her hånd, hvor hans linje giver mening..

Han er tilpads aggressiv og tænktende til at han i hvertfald 3better AQ/AK pre langt langt størstedelen af gangene her..

turn er utrolig utrolig blank, i og med villain aldrig nogensinde sidder med 63 eller 68 her.. så turn hjælper ham altså ikke..

Hvad check/caller en ret aggro tænkende villain det her flop med 3way med en mand bag sig og OOP? Jeg tror bestemt han helt klart oftest vil spille sets/2par hårdede end at check/calle et udstik her. også fordi bordet ikke ligefrem er spejlblankt og han ved udemærket godt at der er en del actionkillers der kan falde turn.. AT+ kunne han godt finde på i guess.. men er ret overbevidst om at generelt spiller han floppet hårdede med en made hand..

turn:

turn er så blank som blank kan blive.. og så vælger han at check/raise (mit halv lille skud!) all in..
Jeg tror kun han gør det med 2 slags hænder... monsters.. eller noget skrald/semi draw værk..

Jeg tror villain helt klart lægger mærke til mit ret lave turn udstik og ser det som svaghed.. og laver derfor et stort semibluff/bluff da han regner med jeg oftest sidder med et lidt svagere A (som jeg gør) eller et stort A som han også mener jeg kan folde..

Villain kan bestemt også se mit lave turn udstik som et udstik hvor jeg har planer om at folde til raise..


DERFOR tænkte jeg i bund.. og det gav simpelthen ikke mening.. så jeg kaldte..

jeg tror jeg oftere ser air/semibluff her end jeg ser monster.. selvom jeg naturligvis nogle gange smidet et buyin til et sæt eller lignende..



er jeg way off her ?

og er det i bund og grund ren spew ?

eller har jeg fat i noget..



glæder mig MEGET til at høre jeres tanker! :)



/Zepp

21-04-2008 21:39 #2| 0

Villan skubber MENS villain 2 stadig er i hånden - det har afgjort noget at sige imo, og bør ses som tegn på styrke. Jeg synes det er spew.

21-04-2008 21:42 #3| 0
OP

hmm.. kan jeg godt digge på en måde..

men villain 2 har dog ikke ligefrem spillet hånden på en måde så jeg selv ville være særlig bange for ham som villain

21-04-2008 21:43 #4| 0

Svært - men kan ikke li' call uden videre historie.

Ved han, du kan ligge TP til turn C/R? Kan han lave CRAI på turn for 100BB i ren skæg på A høj board (det er immervæk sjældent på NL200)? VIGTIGST: Hvad cold caller han (24/22/5) OOP med?

Vil give dig ret i, at han nok sidder stærkt eller med luft. Jeg hælder dog mest til, at han er stærk.

Uden info giver jeg ham nok kredit denne gang og folder

Specielt det, at en 24/22 cold-caller et early raise OOP gør mig mistænksom?


21-04-2008 21:50 #5| 0

Tl:Dr

Men ligner Spew, men obv std Boss play at betale af med Tp...

21-04-2008 21:51 #6| 0
OP

Tak for et godt svar fodslag..

det var også de tanker jeg gjrode mig bagefter... at jeg havde sku ikke nok info til at lave det call!


jeg så en del hænder igennem fra ham i PT bagefter.. og han var sku ikke så voldsom tænkende som jeg gjorde ham til.. ændrer dog ikke på hvordan jeg så ham i situationen

21-04-2008 21:53 #7| 0

Nice read.

21-04-2008 21:57 #8| 0

Det bliver en kort version, synes du faktisk du har lavet en god beskrivelse af dine tanker.

Du kalder 150 ind i 308, svarende til 2:1. Vil du vinde mere end hver 3. hånd i lignende spots? Jeg tvivler medmindre du har solide reads/patterns på villain.

Jeg forstår din tankegang, men jeg vil mene at du simpelthen ikke har oplysninger nok omkring villan. Eftersom du ikke beskriver hvordan villain generelt spiller fra blinds, betyder det jo nok at du rent faktisk ikke ved det. At basere sin beslutning på antagelser som villain aldrig nogensinde kan sidde med eks. 6-8 anser jeg som lidt for risky i den aktuelle situation hvor du skal calle et meget stort AI med TPGK.

Villain ved jo også at small blind stadig er med i hånden og kan sidde med en monster. Det burde betyde at villain oftest har en bedre hånd end hvis i var HU.
Når du laver dit call ved du heller ikke hvor du står i forhold til small blind.

Jeg mucker TPGK i dette spot.

/sakii




21-04-2008 22:00 #9| 0
OP

@Sakii

"Når du laver dit call ved du heller ikke hvor du står i forhold til small blind."

han har mucket..


men kan 100% godt følge dine tanker.. og her bagefer mener jeg heller ikke jeg havde nok information til at præcisere villains hånd/spil nok.. til at lave det call her..


tak for nogle gode svar alle

21-04-2008 22:11 #10| 0

Spew. Han er ikke nit - du kan ikke udelukke to par med Ax. Og hvis han kan få dig til at calle med AJ i det her spot, så ville jeg også spille 77/55 sådan her.

21-04-2008 22:13 #11| 0
OP

@sørenmathias..

jeg tvivler på at han skubber 55/77/2par her FORDI at han ved at jeg laver de her tanker.. doubt it

ku self godt ske..

i feel leveled..

21-04-2008 22:56 #12| 0

Jeg caller AK, AQ, 55, 77, måske AA her i villains sted pf. Folder AJ ned, sikkert 67s. Så jeg har helt sikkert et monster ret ofte her.

Det sagt så er hans flop/turn lidt mærkeligt for en 25/22/aggro. Om han dukker op med 67, 56 ofte nok, tjah, idunno, tror det nok ikke.

21-04-2008 23:06 #13| 0

Easy muck, imo.

21-04-2008 23:09 #14| 0

Du raiser AJs 4BB UTG. Why? Du får 2 callere som caller på trods af dit UTG raise, og at de er ude af position. Desuden er en af dem en dygtig spiller siger du selv. Det er ikke en optimal situation. Jeg ville næsten begynde at betvivle et c-bet her medmindre floppet er ekstrem tørt.

De 2 checks på floppet kan betyde flere ting. Ingen hånd, Et slowplayed set, en straightdraw, 2 par, eller flushdraw blandt andet. At de ingen hånd/draw her ryger lidt i vasken med flopcallene (medmindre du spiller imod meget aggro bluffer fisk)

Ved turnkortet må du putte modstanderene på hænder. De har lige callet på et ace-board. Slowplayed sets, flushdraws, straightdraws er hvad der umiddelbart rammer mig som sandsynlige.

Her er den primære fejl. Du better turnet. Why??? Dine modstandere har allerede vist relativ styrke preflop, og ved floppet. kan et 38 dollar turnbet virkelig skræmme dem væk. Næppe...! Jeg ville være bange for både checkraise, samt calls. Her er hvorfor jeg er bange for calls...

Her er en ekstra grund til at turnbettet ikke er optimalt: Der er vildt mange kort der kan virke skræmmende på river.
11 hjerter, 3 3'ere (-1 hjerte), 3 6'ere (-1 hjerte), 3 8'ere (-1 hjerte), 2 7'ere (-1hjerte)
IALT = 22 kort (44%)

Disse kort kan enten give dine modstandere en god hånd, eller give din modstander en mulighed for at bluffe dig af din egen hånd.

Det virker som om du er alt for afhængig af dine spillerreads, og andre spekulationer istedet for egentligt at lægge mærke til håndens handling preflop og postflop.

Derefter går VILLAIN all in af grunde, jeg ikke præcist kan svare på. Måske har han et set og er bange for straight/flush draw, samt at han allerede har puttet dig på Ace-høj som han tror du caller med... Det ville ligne et fishy play, og kunne fremkalde et call. Eller så er han bare på et complete bluff (syns du selv det virker sandsynlig?)
Enten er han meget udspekuleret her, eller så er han en stor fisk...

Dit call er også wayy off.. Min intuition skriger at du er slået her. Du har tilsammen nu smidt $218 ind på midten med et par og en marginal kicker mod to modstandere som langt fra virker svage....


Håber jeg har kunnet bidrage lidt.... :)


22-04-2008 00:01 #15| 0

du har fat i noget... men du har IKKE denne 1 af 3 gange = i mucken!
Men ikke rent spew....

22-04-2008 00:04 #16| 0
OP

@pharmazist..

kan godt følge dig i nogle ting.. men tror du mangler lidt erfaring på NL200 for at kunne mene nogle af de ting du siger.. ?

AJs utg ? RIEMLIG std i 5handed game... no way den skal muckes..


"kan et 38 dollar turnbet virkelig skræmme dem væk. Næppe...!"

turn better jeg for value.. ikke for bluff..



"Her er en ekstra grund til at turnbettet ikke er optimalt: Der er vildt mange kort der kan virke skræmmende på river."

er lidt modsigende imo :/ ? du har lige givet et godt argument hvorfor et turnbet er godt her..



"Min intuition skriger at du er slået her."

tjaa.. det så din intuition.. jeg har skrevet min i OP :p



"Du har tilsammen nu smidt $218 ind på midten med et par og en marginal kicker mod to modstandere som langt fra virker svage...."

nogle gange smider jeg 218$ ind med noget der er langt svagere.. alt er jo relativt..



men tak for at konstruktivt og velformuleret svar :)

22-04-2008 00:08 #17| 0
OP

@alle


tak for nogle super svar og en god diskussion.. vil mene min konklussin må være at jeg helt bestemt IKKE havde nok info til at lave det her call :p


denne her gang gik den dog hjem :) og følte mig RET så godt tilpads bagefter! :D


VILLAIN goes all-in with $260.73
$SýSSE$ folds
HERO goes all-in with $192.75
*** RIVER *** [7s Ac 4c 5h] [Qd]
*** SUMMARY ***
Total pot $460.50 | Rake $3.00
Board: [7s Ac 4c 5h Qd]
bawheid won ($0.00), mucks
rocco-r won ($0.00), mucks
VILLAIN won ($0.00), showed [Kc Qc]
$SýSSE$ won ($0.00), mucks
HERO won ($460.50), showed [Ah Jh]

22-04-2008 00:23 #18| 0

@Zepp

Lige en note - for Pharma har fat i noget centralt mht. turnbettet.

Dette afhænger naturligvis af stil, men i en 3-way pot, hvor to caller initial raiser med A på brættet skriger altså, at nogen har noget.

Derfor vil jeg også checke turn. IMO overser du i din stil fuldstændig potcontrol. Noget som jeg synes man skal tænke over ved siden af ABC-poker på NL200 - især mod bedre spillere.


Du skriver at du better turn for value - altså du mener du er foran og forsvarer din hånd ... Men hvorfor så ikke bette mere? Og hvis det er for at bluffinduce AI fra fjenden (avanceret thinking!), hvorfor er du så i tvivl om du skal kalde. Det synes ikke helt gennemtænkt.

Jeg bryder mig ikke om turnbettet. Jeg vil holde puljen nede med en svag hånd på turn. Hvis du absolut VIL bette, så better jeg den hårdere - og som et stopbet - så jeg kan folde til et CRAI eller checke den ned på river.



22-04-2008 01:55 #19| 0

(Av den blev til en længere post end meningen, men synes dette er interessant).

Better også turn for value.

At dømme efter vilains stats mener jeg vi har et call her. Synes folk er meget nittet i deres tankegang i denne hånd.

Med de stats villain har, kan vi ikke gå ud fra han har et set og når vi ser ham som dygtig kan vi ikke tro på han har ramt en gutter, da denne foldes på flop.

Ergo kan jeg ikke se hvilken hånd villain skal have som vi kan se os slået af?

Synes folk har en tendens til at sige "Vi har kun xx og villain viser styrke, så vi skal væk" i forskellige tråde. Synes alt for tit at vi glemmer at tænke på om villains linie virkelig er troværdig og om han ikke bare kan være i sjov.

"Det eneste vi slår er luft, så fold" etc. er meget brugt herinde og får tit folk til bare at mucke løs i trådene her.

Hvad med alle de marginale calls osv? Er det ikke dem der skal gøre os vindende?

Hvad med analyse af om villain virkelig kan have en hånd istedet for bare at tage den weak løsning og folde i næsten hver tråd der er?

Hvad er det folk mener han skal have?

Med de agg stats han har er den eneste holding jeg kan sætte villain på, med de oplysninger vi har fået, A5 der klonker turn. Er det ikke en for snæver range for villain til at vi kan folde?

Turn gør ydermere at man altså nu kan have en del draws/multidraws, hvilket da bare gør et call endnu mere rigtigt?

Jeg smider næsten altid mit toppar i disse situationer og det er kun pga villains stats og linie at jeg ikke synes den skal muckes.

Tror vi er foran rigtig tit her og synes det er et lækkert call og ydermere synes jeg du har nogle rigtig, rigtig gode tanker omkring hvad villain kan have og om hvorfor vi caller denne.

Jeg caller.

22-04-2008 02:04 #20| 0

Da jeg multitabler og får mange kvalihænder, ser jeg aldrig nogle grund til at raise AJ utg, medmindre jeg har gode reads og spiller mod dårlige spillere...Men jo det kan forsvares 5-handed..

At du siger jeg mangler nl200 erfaring er ret irrelevant denne tråd. Jeg spiller nl50 og 100 for at bygge disciplin og bank roll op, på trods jeg sagtens kunne slå alle de donks der spiller på nl 200 og nl 400. Det er vigtigt for mig, at have selvdisciplin og tilt-control før jeg rykker op og spiller for flere penge... Jeg kan sagtens mose alle de donks, men hvad nytter det hvis jeg tilter efter de sucker ud på mig - mine leaks er mere af den art, end rent strategiske....

MEN HØR HER....Der er visse koncepter af ren logisk art der holder på alle niveauer. Og du forbryder dig mod flere end rimelig i den her hånd.

Turnbet kan aldrig være et valuebet, da du kun har et par, og har to spillere inde der nu har callet dig 2 gange, et flushdraw+tydeligtt straight draw board... Det er meget svagt spillet ... Med hensyn til de 22 outs, kan de også være farlige for dine modstandere ja, men der er en go chance for at nogle af dem rent faktisk giver en modstander en stærk hånd, hvis du da ikke allerede er slået på flop, eller turn i forvejen... hvis de er tænkende vil du putte dig på en es-høj kort, og se om de kan bluffe ved at repræsentere et flush eller en straight...


Mit råd.... Læs bøger af david sklansky for at forstå helt helt basale ting relevant for denne hånd. Tag en pause fra bordene, og prøv at re-evaluer dit spil....

22-04-2008 02:08 #21| 0

LOL

Nittet ? har du hørt om observans....?! Om logik?! om intuition?! om at følge fulstændige basale pokerkoncepter? Kig på hånden, kig på positioner, kig på modstanden, og kig på boardet.... Turn bettet er en strategisk katastrofe på størrelse med napoleons invasion af rusland i 1812



22-04-2008 02:32 #22| 0

Jeg vil godt lige give mit besyv med.

Angående hånd er den imo marginal, og det handler ret ofte om sessiondynamik. Altså, hvor langt henne i sessionen er vi, er det første gang han rører på sig. Det har en del at sige.

Kollers syn på hånden er ret simpel, og den er også rigtig - tildels. Jeg synes du undlader en del hænder, den med at han folder en gutter på floppet, det er altså ikke rigtigt, hvis han også har et FD ved siden af. Det er ikke unormalt (også for gode spillere), at flatbetale her, da boardet for det første er A højt, og for det andet er en mand bagved. Desuden kan også godt have AQ og AK, hvilket heller ikke bliver nævnt.

Med det sagt, mener jeg stadig den er meget close, men der skal lige lidt ekstra ordinært til at kalde villain, for han skubber altså med en mand bag sig. Han kan jo sagtens have noget?!

Og naturligvis kan villain godt have set her - det er helt sikkert ikke hans default play med floppet set, men det er muligt!

Men som resultatet også viser, så kan villain også godt have FD, og dem er der selvf også en god position af. Som sagt, den er close, meget close, men oftest vil jeg folde, hvis jeg ikke har videre historie med villain.

@ Pharma

Det er ufatteligt nittet at folde AJs UTG i et SH game - og det er langt fra en stratetisk katastrofe, at bette turn - det er nærmest std.

22-04-2008 02:33 #23| 0

Du snakker om intuitionen? Den kan du da ikke bruge, når du kun spiller kvalihænder og aldrig skal træffe marginale beslutninger? Er det ikke der man bruger intuitionen? Og er det ikke intuition der siger mig og OP at denne skal calles?

Observans, logik, boardtekstur, villains linie er også brugt i analysen, så hvad er det du ikke mener er brugt af det du nævner?

Mht. til basale pokerkoncepter, så indgår slim VBs og gode calls ikke der? Kan godt være der kun indgår VB med noget nær nuts og fold, hvis du ikke har nuts i de koncepter.. Men så er de også nittet.

Lyder ikke til du har læst hvad jeg har skrevet, lyder bare til du ikke kan lide at du måske ikke har ret, på trods af du kan skrive en roman om hvert argument du har.

Synes det er fedt du bruge så meget tid på dine kommentarer, men synes her, ligesom i andre tråde at du har tendens til at være for weak-foldish.

Tag ikke dette ilde op, men tænk over om der måske er noget i det.

Prøv igen at læs hvorfor jeg synes dette er et call, marginalt selvfølgelig og se om du ikke kan følge tankerne.

Og så prøv for guds skyld at se om du ikke kan droppe den der bedrevidende tone du kører med.

22-04-2008 03:11 #24| 0

SUPER STANDARD AT ÅBNE MED AJ suited fra UTG i 5 handed

22-04-2008 04:07 #25| 0

"De 2 checks på floppet kan betyde flere ting. Ingen hånd, Et slowplayed set, en straightdraw, 2 par, eller flushdraw blandt andet. At de ingen hånd/draw her ryger lidt i vasken med flopcallene (medmindre du spiller imod meget aggro bluffer fisk)"

Det er jo sandt! :-)

22-04-2008 08:34 #26| 0
OP

@pharma..

haha.. din post crackede mig lidt op..

ikke alle spiller 100% straight forward ABC poker TAGGISH..

kan godt ske turn ikke altid skal bydes for value.. men at sige det ER check der er rigtigt.. er for maks snæversynet..

hvis jeg ikke åbnede AJs UTG hvordan i helvede sku jeg så få 23/20 stats?

ats pille forholdsvis løst giver mig en kæmpe edge i mange situationer.. og udvikler utrolig mange marginale spændende situationer.. men det udvikler selvfølgelig også mange svære..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar