NL200 - Stort Combo Draw

#1| 0

NL200 6 max.

Undskyld den hjemmelavet hand history, men har ikke kunne finde den rigtige.

Vi er fuldtallige ved bordet.

Har ingen PT stats desværre

Stackseizes:
Hero: 395$ - Fået stacken ved et race.
Villian1: 200$
Villian2: 325$.

Reads:

Villian1: Første orbit ved bordet. Er en reg på NL100, men er begyndt at tage skud på NL200 dog har jeg fulgt ham før og han er ikke glad for den øget aggresivitet på dette niveau.

Villian2: LAG spiller, som 3 better og squezzer en del og er meget aggressiv preflop, men den aggressivitet falder på floppet, hvis han ikke rammer noget nævneværdigt.

Hero: TAG spiller. Semi spewish i de 75 hænder ved bordet so far. Callet 3 bet light i position. 4 bet bluffet en mand, hvor jeg viste 96s op i hovedet på ham. Dog fået sig stacken via et race mellem AA vs. QQ allin preflop.
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Hero Hånd: 10 9

Hero (BN): Raiser til 6$
Villian1 (SB): Call 6$
Villian2 (BB): 3bet 28$
Hero (BN) : Call 28
Villian1: Fold:

FLOP:

8 7 2 Pot: 62$

Villian2: Bet 35$
Hero: ?

Meningen:

Dette virker über standard for mig at komme all in med sådan et kæmpe draw mod denne Villian.
Men en, hvis mening jeg respektere meget ang. poker mener ikke det er en god ide at raise Villian2 c-bet på dette drawish board.


Vil gerne høre om folk ikke bar får skillingerne ind på dette flop og lader resten være op til kortene eller er der nogle som vil foretrække at se turn først og så komme all in der ?

I know den virker standard. Men min mate og jeg kunne bar ikke blive enige om den bedste linje.

Hvad er jeres mening ?

12-01-2009 13:12 #2| 0

"Vil gerne høre om folk ikke bar får skillingerne ind på dette flop og lader resten være op til kortene eller er der nogle som vil foretrække at se turn først og så komme all in der ?"

Mener du, om der skal skubbes på flop? Det synes jeg vil se underligt ud, ift. stacks.

12-01-2009 13:15 #3| 0

Jeg tænker det samme. Super mange outs. Det er vist easy raise IMO... Vores hånd mister super meget value, hvis turn blanker.
Hvis vi caller og rammer bliver det sværere at få pengene til midten, hvorfor jeg mener vi skal ind hvor vi har mest equity. Dog osse en hel del FE.
Jeg siger $100 to go og caller push

12-01-2009 13:17 #4| 0

Hand 0: 48.397% { 77+, AdKd, AdQd }

Hand 1: 51.603% { Td9d }

Der er ihvertfald ikke noget galt i at komme til midten.

Jeg tror vores værdi i hånden falder for meget, hvis vi venter til turn (uden at ramme turn selvf).

Hvis vi indsnæver hans callingrange ind til KK+, 77, 88 og AdKd har vi 49.968 % - hvilket stadig er langt mere end nødvendigt.

12-01-2009 13:24 #5| 0

@Creative.

Ja det er sku lidt misvisende skrevet.

Mener selvfølgelig et raise til ca 95ish og evt call et push..

@Knudsen.

Yeah. Det er også den range jeg har sat ham på. Dog måske flere kompinationer af AK og AQ.. Kunne sagtens se ham lave et c-bet med disse hænder på dette board og evt folde til at raise.

Men virker til at vi alle er enige..

12-01-2009 13:57 #6| 0

Vi har jo stadig villain1 bag os, som (most likely) har en drawinghand grundet PF spillet. Jeg tænker noget i retning af mellem par og SC's. Vi ville elske et overcall eller raise fra ham, da vi alligevel kun trækker til nuts (flush er nuts med 100 bbs) og vores equity derfor ikke falder væsentlig med en ekstra spiller i potten.

Det eneste vi reelt frygter, er et set fra villain1, da han så har ret god chance for fylde op.

Så jeg caller sgu nok og forsøger at ramme i en 3-way.

12-01-2009 14:01 #7| 0

@Razga

Villain1 folder PF.

12-01-2009 14:13 #8| 0
Men en, hvis mening jeg respektere meget ang. poker mener ikke det er en god ide at raise Villian2 c-bet på dette drawish board.


Hvad er argumenterne her for?

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skal raise her?
Det er vel også et spørgsmål om at strømline, og jeg går ud fra at du raiser sets/to par her?
Som tidligere nævnt er du højst sandsynligt matematisk favorit, hvorfor det vel er med at få nogle penge i potten mens din equity er høj + at du mere sandsynligt kan få en gratis river (hvis du er interesseret i det).
12-01-2009 14:48 #9| 0

Nu blev hånden diskuteret under en kæmpe mængde alkohol, men noget af det han sagde var at holde svagere draws inde og evt udnytte dette senere i hånden.

Dette var jeg ikke enige i. Da jeg mener at et raise på floppet altid vil være det bedste. Da jeg mener at vi er godt inde imod hans range.

Plus det du selv siger Djowgern. For at strømline de gange jeg sidder med 2par eller et set.

I værste fald sidder han med et set eller AQ-AK.

Men det er jo næsten stadig et flip..

12-01-2009 15:41 #10| 0

Det er et easy raise IMO. Vi mister så meget værdi når turn kommer blank. Om det er et raise til omkring 100 eller all in kan diskuteres. Jeg ville gå all in 80% af gangene i denne situation
Begrundelse:
- Vi har at gøre med en LAG som meget vel kan være istand til lave et simpelt continuation bet med en hånd som ikke har ramt noget (AK, AQ) Derfor vil vi miste stor værdi hvis vi blot caller og turner a,k eller q. Hvorimod vi tager potten ned med raise eller AI.
- Hvis han sidder med JJ+ har vi stadig en nogenlunde FE på et skub og caller han er vi stadig 50/50.
- caller vi og rammer flush på turn er vi ikke garanteret action, da det kan være et scarecard for ham, og muligvis nok til at han slipper den.


Derfor synes jeg det er AI. Sig endelig til hvis i er uenige med det.


12-01-2009 15:47 #11| 0

Easy, easy raise call, som der argumenteres fint for længere oppe.

Om du pusher eller raiser afhænger af dine generelle tendenser.

13-01-2009 11:03 #12| 0

TheMachine

vil du raise AI? altså skubbe $300 til midten til villains bet på $35?

Jeg synes det er bedre at raise til $100 og calle hvis han skubber, da dette giver mulighed for at vi kan komme til midten mod dårligere hænder.

13-01-2009 11:09 #13| 0

Her vel ingen hokus pokus mere i denne tråd.

- Folk deler sammen holdning som mig.

Resten af hånden forløb således..

Hero: rasier til 95$
Villian2: skubber stacken til midten
Hero: Hero SNAPCALLER!

Villian2 viser AQ

Turn 9

River 2

Shiip it!

13-01-2009 14:25 #14| 0

Kan du ikke høre din ven, hvilke svagere draws han gerne vil have skal blive i hånden?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar