NL200: std spot; AQ IP som 3bettor

#1| 0

Villain spiller 39/7/1.6 over 4.1k dataminede hænder. På trods af hans lave PFR, åbner han hele 39% fra SB og folder kun 28% til 3bets. Han kalder 69% til 3bets.

***** Hand History for Game 5107301253255 ***** (On Game)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, December 23, 01:58:39 ET 2010
Table Teheran (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 7: hheadford ( $218.35 USD )
Seat 8: HERO ( $212.00 USD )
Seat 9: hamorrrr ( $199.00 USD )
Seat 1: Huhula x ( $753.60 USD )
hheadford posts small blind [$1.00 USD].
HERO posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q A ]
hamorrrr folds
Huhula x folds
hheadford raises [$6.00 USD]
HERO raises [$22.00 USD]
hheadford calls [$17.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2, 6, 5 ] POT: 44$
hheadford checks
HERO?

Jeg føler meget at konsekvensen af et bet her er, at han folder alle dårligere hænder (random overkort) og caller alle bedre (any pair). Samtidig tror jeg det kræver 3 streets og dermed hele stakken at bluffe ham af 88-ish hænder med mindre bordet udvikler sig rigtig godt.

Jeg føler helt klart at alle better her som standard, er jeg helt væk, hvis jeg synes check er superior?

Jeg er ikke klar over, om ham her er typen, der ville bluffe turn, efter jeg checker bag, men timing og betsizing giver som regel en god idé derom. Hans bet vs missed cbet OOP er 51% (semihøj).

Hvordan synes i, det ændrer sig, hvis villain er en OK reg, lad os sige 25/20 og ikke de store reads, for i den situation har jeg ret meget samme holdning...

Super standard spot så jeg skal eddermanme straffes, hvis jeg er galt på den :)

29-12-2010 22:54 #2| 0

Han virker som en station, så jeg synes dine betragtninger er helt fine. Jeg checker også som standard her og realiserer min Ace high equity. Vi udnytter ham ved at vb'e tyndt når vi har noget marginalt... mindre marginalt end A-high.
Rammer vi A eller Q på turn går vi naturligvis efter begge streets.

30-12-2010 00:48 #3| 0

Du glemmer at fortælle os, hvor meget du selv 3-better. Rimelig vital info imo..

Check er vel fint en del af tiden her, men jeg er også tilhænger af at c-bette floppet for value/protection. Men det afhænger lidt af hvor løst villain tager kort af på floppet og om han vil bluffe en turn. Når jeg checker vil jeg som udgangspunkt kalde minimum turn-bet fra villain.

Mod regs afhænger det igen meget af history/villain. Synes ikke man kan sætte en std. line op.

30-12-2010 03:34 #4| 0

"Jeg checker også som standard her og realiserer min Ace high equity". Enten har jeg misforstået, hvad det vil sige at realisere equity - eller også har du ;-)

Either way, så er det jo også -EV at 3bette 76s fra BB - ikke desto mindre gør vi det engang imellem. Det er lidt det samme koncept, der kommer i spil her ;-)

30-12-2010 05:24 #5| 0

std check

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar