NL200: Squeeze flopper 2nd pair

#1| 0

Villain er helt unknown, han har siddet 4 hænder ved bordet og ikke spillet noget. Han INSTA caller mit reraise efter initial folder. Hvad er planen Egon?

Ayaya poster efter at have været sit out, derfor det ser steneren ud.


Seat 5 is the button
Seat 1: tcmoreira ( $254.10 USD )
Seat 2: Serafina Pe ( $182.10 USD )
Seat 3: FunDjohn ( $200.00 USD )
Seat 4: Ayaya ( $224.25 USD )
Seat 5: bond 007007 ( $208.80 USD )
Seat 6: HERO ( $209.45 USD )
HERO posts small blind [$1.00 USD].
Ayaya posts small blind [$1.00 USD].
tcmoreira posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J T ]
Serafina Pe folds
Ayaya raises [$5.00 USD]
bond 007007 calls [$6.00 USD]
HERO raises [$23.00 USD]
tcmoreira folds
Ayaya folds
bond 007007 calls [$18.00 USD]
** Dealing Flop ** [ T 8 A ]
HERO?

11-04-2010 15:41 #2| 0

Synes helt afgjort vi skal cbette her! Sådan et snapcall pre er vel ret tit et PP, og better vi ikke bliver vores range lige pludselig meget smallere.

11-04-2010 16:30 #3| 0

Jeg er nok oftere på et check her... Vi får ham aldrig til at folde AQ, de gange han har den, og lavere par, kan vi måske få et enkelt bet ud af, hvis vi checker et street el to. Jeg vil helt sikkert spille passivt her, og komme til SD, uden for mange $ ryger til midten...

11-04-2010 16:54 #4| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg ved godt det er super fesent at være face up (well, relativt face up i hvert fald), men jeg tror check er fint. Hvis han er unknown aner du ikke om han kan have mange esser i rangen her, og vi får heller ikke value af dårligere hænder ved at bette, plus han tit shipper et draw indover og så har vi småsvært ved at betale.. Jeg C/C flop, og C/decider turn alt efter turn kortet, hans timing, betsize etc.

Det eneste problematiske i hånden er, at vi ikke aner om han forstår at aflæse hvad vi repper.. Nogen folk vil så snart man C/C A høj boards bare auto fyre 3 streets med air fordi vi vel altid har Tx eller JJ-KK, andre folk valuebetter 3 streets med Ax, mens andre folk er små fesne og checker floppet bag med toppair, fordi deres entire gameplan er bygget op omkring potkontrol.

Et eller andet sted, tror jeg faktisk vi ender i langt nemmere spots ved at bette, selv om det ikke opnår specielt meget andet end at vi collecter de døde penge. Well, tror den er close..

11-04-2010 17:08 #5| 0
OP

MichaelS:

Hvad gør du til et call eller raise? Der er nødt til at være lidt mere tanke bag ens actions at vi bare skal bette.

11-04-2010 17:21 #6| 0

Til et raise folder jeg rimelig tit da jeg ikke ser den linje særlig være et bluff.

Kalder han kommer det lidt an på turn, men det bliver self lidt tricky, men checker nok de fleste turns tror jeg.

11-04-2010 17:28 #7| 0

Haha jeg så godt hånden. Han er lidt af en spazz hva?

Iøvrigt er han 27/7 over nogle flere hænder hvis du gerne vil vide det.

Jeg checker også floppet og spiller den nok som walth.

11-04-2010 18:15 #8| 0
OP

Yea fandt ud af han var helt væk Kid, hvem er du btw? :)
Vidste ikke du vidste hvem jeg var derinde.

Underligt med 27/7 som han spillede, spøjs type.

11-04-2010 20:08 #9| 0

Jeg er med pow9199 her, caller nok kun et enkelt street.
Skyder villain turn igen er den pænt klam (folder), da han så nok ikke har et dårligere par, mens hans bluffs kan have en del equity samt at der er stor risiko for en 3rd barrel.

11-04-2010 22:43 #10| 0

Jeg er med på check/evaluer.

12-04-2010 01:09 #11| 0

Er det kun mig der synes at JTo er en smule fesen at squeeze? Jeg foretrækker nok et kald eller fold preflop.

Grunden til jeg ikke kan lide at squeeze JT er, at vi har svært ved at lave et TP vi rigtigt kan valuebette medmindre de er mongos, og i dette tilfælde kender vi ikke engang villains. Jeg vil meget hellere squeeze en hånd som K8s eller lignende.

Prøver lige at stable en diskussion på benene her.. Kan være jeg er off :)

Som spillet vælger jeg nok at cbette floppet, fordi vores linie ser skræmmende stærke ud, og villains oftest folder på de her boards medmindre de har et A. Folder hvis han skubber, og gir op på turns der ikke er J / T.

12-04-2010 01:30 #12| 0

@Ace

Jeg er helt enig mht 3bet m JTo, syns det er at ødelægge en god hånd, så hellere noget helt uden SD value, 52s, 43s. Hænder der ikke kan spilles ret let OOP, Q2s, K5s, K9o. Rent skrald: 32o, og så obv for value...

12-04-2010 01:48 #13| 0

Jeg c-better, fordi hvis jeg checker så bliver jeg reelt nødt til at opgive hånden, og jeg tror at jeg har gode chancer for bare at tage hånden ned nu. Det bliver ren gætteleg hvis han begynder at skyde barrels afsted, og jeg har ingen plan for hvor mange bluffs jeg vil prøve at fange, og der er en del turn og river kort som er dårlige for min hånd. Så c-bet > check/fold > check/call.

Hvis vi havde kendt hans stats som vi efterfølgende har fået oplyst, så kunne vi måske have sat hans pre flop range rimelig snævert til 77-TT, hvorfor vi ikke kan regne med at han kalder med meget andet end sets på dette flop. Derfor kan vi nemt checke og pille bluffs af ham, fordi vi ikke er bange for esset, men han kan tro at vi er det.

12-04-2010 08:53 #14| 0
OP

@Ace

Jeg synes JTo er fin til det, og mener ikke som pow er call er nogen god løsning overhovedet. Flopper jeg any top pair vil jeg være rigtig glad for det. Det gode ved JTo er at den kan floppe rigtig fint, har en masse blocker effekter til 4bet og call hænder. Bryder mig slet ikke om at gøre det med sådan noget K9o, heller ikke ren trash. Mixer gerne nogle 67o osv ind til det istedet.

12-04-2010 10:46 #15| 0

@dem som hellere vil 3 bette skrald end JTo.

har aldrig forstået denne tankegang. TJ er da langt bedre da den har mulighed for at floppe langt bedre en jeres 32o. Det må vel være toppen af vores folding range som er det første vi 3better (samt monster hænder for value).

Jeg bryder mig ikke om at kalde med JT, så derfor synes jeg den er fin at 3 bette med.

vil I ikke forklare jeres tanker omkring det.
/Poples

12-04-2010 11:27 #16| 0

J10o oop mod 2 unknown villans kan vi ikke calle for value, det kræver som absolut min. vi har et godt read på villans. Altså må det PF blive fold eller raise.

Jeg argumenterer normalt imod det der med at 3bette toppen af vores fold-range, da det ofte indeholder hænder der spiller ret skidt i 3b pots (enten er de let domineret eller også får vi sjældent god value ud af dem når vi rammer mod en std. villans callingrange). Men J10o syntes jeg faktisk er ok, for vi må forvente det er meget begrænset hvilke Jx og 10x hænder villan har i sin callingrange.

POSTFLOP:
Ret enig med Walth, selvom jeg heller ikke har noget imod et halv pot CB.



12-04-2010 11:56 #17| 0
OP

Folder folk så til raise, dem der cbetter?

12-04-2010 13:40 #18| 0

jeg bet folder 9 ud af 10 her. men har selv tænkt om det er et leak i mit spil. Synes ofte at man møder et raise som nærmest er et klikraise. Og synes det er et meget svært spot.

så følger opmærksomt med i tråden, da jeg synes den er ret spændende.

12-04-2010 14:20 #19| 0

Som Poples.

Men måske, hvis man har villain som über passiv, er check/evaluer let at spille. Fordi han så ikke bluffer med mellempar på flop, og lettere kan have flattet med AQ eller lignende preflop. Men jeg hader virkeligt at skulle check/calle her, for at folde på blank turn.

@Ace
Jeg ved ikke hvor meget styrke vores linje udstråler so far. Vi har 3-bettet i et super oplagt spot. Initial raiser, der måske spiller hånden blot fordi han er kommet til at poste, og derfor er involveret. Og en flat-caller ind imellem.

I og med at det er et oplagt squeeze-spot, synes jeg at JT er en fin nok hånd at gøre det med.

12-04-2010 14:51 #20| 0

Jeg 3better/sq hellere fx K8s end TJo, fordi K8s rammer færre outkicked tp (da AK meget ofte og QK ofte selv 3better pre, mens dårligere Kx tit folder til 3bet/sq), og fordi jeg sjældnere går stuck på xx8 flop end xxT/xxJ flop.

Hånden er svær, fordi vi ikke andet noget om modstanderen. Det er close mellem cc/c? turn og bet/opgiv flop. To barrels er også en mulighed, hvis han ikke raiser flop, da der er 1 mil scarecards klar på turn, som er crap for de fleste af de hænder han kalder, men ikke raiser flop med. 2 x ca ½ pot er i så fald en mulighed.

12-04-2010 15:37 #21| 0

@ alle

Det folk glemmer er altså at PFR poster dead. I sådan en situation er det et autosqueeze med JTo mens hvis han ikke poster dead er jeg enig i fold nok er bedst. Jeg bryder mig ikke om call overhovedet.

12-04-2010 19:58 #22| 0

@poples

Og netop fordi JTo har mulighed for at floppe godt, er der ingen grund til at 3bette. Så er det bedre at 3bette en hånd rent som bluff, i stedet for JTo, som spiller rigtig godt mod stort set alt. Jeg synes dog 3bet af JTo kan være ok, 3bet af JTs er næsten en dødssynd i min bog...

Ydermere, er det fordi folk oftere og oftere er så dygtige til at spille tilbage mod 3bets, at de enten 4better eller folder... Og når vi 3better de hænder vi gerne vil spille et flop med, giver det ikke mening at komme i et spot hvor vi skal folde preflop. Så hellere bruge de hænder som er komplet uspilbare på det, som 92s, som dog har en hvis mængde equity, da den er suited.

Obv, mod en villain der er ringe og caller for mange 3bets og spiller fit or fold på flop, er alle hænder gode 3bet hænder, men dem er der færre og færre af, i poker i dag...

Iø, til de folk der mener det bare er et std v-bet, synes jeg folk bør begynde at tænke i balance i stedet. Check AK tilbage her nogle gange, og lad dem hænge sig selv, så kommer vi billigt til SD med JT her også

12-04-2010 20:40 #23| 0

@POW
kan til dels godt følge din tankegang.

Men tror sjældens jeg vil calle pre flop med JTo oop, så heller fold eller 3 bet. Men kan da være det skal tages til genovervejelse.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar