NL200 runner str8

#1| 0

Jeg har spillet 22/16/3 og villain spiller 22/17/3, 3b 8%..

Jeg kalder preflop:

1. Fordi villain 3b light fra blinds
2. Fordi villain ofte giver op på turn, hvis han ikke har en handske

Floppet synes jeg faktisk passer fint til et float, da jeg mener mange af hans hænder misser og vælger jeg at se et turn kort.. På turn er jeg rimlig sikker på, at jeg har den bedste hånd, men jeg checker for pot control og showdown value ( Er dette en fejl?)

River.
Da han better river er mine tanker, at villain måske har glippet et c/r på turn og så prøve at få et VB ind med sit pair, overpair og derfor shover jeg for value fra overpair/pair

Like/dislike?


Seat 1: Villain( $189.65 USD )
Seat 3: Hero ( $244.50 USD )
Seat 4: Villain2( $198.00 USD )
Seat 5: Villain3( $173.00 USD )
Seat 6: Villain4r ( $200.00 USD )
Villain2posts small blind [$1.00 USD].
Villain3posts big blind [$2.00 USD].

Dealt to Hero [ 7 7 ]
** Dealing down cards **
Villainfolds
Hero raises [$5.00 USD]
Villain2folds
Villain3raises [$14.00 USD]
Hero calls [$11.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J, 9, 5 ] - 33
Villain3bets [$23.00 USD]
Hero calls [$23.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 6 ] - 79
Villain3checks
Hero checks
** Dealing River ** [ 8 ] - 79
Villain3bets [$62.00 USD]
Hero raises [$205.50 USD]
Villain har 72$ left

11-02-2010 19:04 #2| 0

Jeg flatter river uden større dynamik, der completer en milliard random draws, og at tro han nogensinde kan betcalle værre er helt sikkert at stramme den hernede, medmindre man har clashet helt sygt over mange hænder. Virker relativt spew at shove river imo.

Preflop er lidt soso, tror næsten hellere jeg folder eller 4better, specielt hvis han er en aggro møgtyr og er god til at handreade.

11-02-2010 19:27 #3| 0

Preflop er jeg på joonas vognen.

River kan jeg egentlig godt lide shovet pga:

"1. Fordi villain 3b light fra blinds
2. Fordi villain ofte giver op på turn, hvis han ikke har en handske"

Hvilket jeg går udfra, at du har udnyttet ved en del floats? Ergo må vi forvente (udfra hans sane stats), at han efterhånden adjuster somewhat til dine floats, og dermed kunne turn checket meget nemt være med henblik på CRAI med diverse sets/topar combos og evt. overpairs, hvilket understøttes af hans river lead.

11-02-2010 19:41 #4| 0
OP

Som jeg kan forstå så vil i 4b/fold her, eftersom mit image ikke er til at vi kan fist pump call...

@Keysor

"
Hvilket jeg går udfra, ............. osv"

Netop derfor jeg vil høre om vi kan shove for value.. For at får value fra de hands som han har slowplayet..
Men hvor Jonas foretrækker at kalde..

11-02-2010 19:50 #5| 0

Synes du spiller den perfekt og river er rimelig standard i min bog, synes ikke det er for tyndt at all.

11-02-2010 20:54 #6| 0

Som joonas.

11-02-2010 22:23 #7| 0

Den er gal her imo, dine tanker for hånden hænger ikke sammen.

Hvis villain 3better light preflop, og der kommer så vådt et flop som her, så hænger det ikke sammen at calle, selv når villain giver op ofte, checker han også Tx og lign ned, og du taber stadig. Imo er flop ret std fold her, hvis du er uenig, skal vi calle alle flops, uanset tekstur, fordi han er så vild preflop og på flop...

Jeg er dog klart på 4bet-få$indpre vognen, fordi 7ere netop kommer i et spot som her, på langt de fleste flops.

Mht river er raise ok, jeg tror villain er dårlig nok til at calle værre

11-02-2010 22:39 #8| 0
OP

@pow9199

Har lige gang i et par tours så lige et meget kortfattet svar..

Altså hvis jeg forstår dig ret, så er det et leak at jeg vælger denne form for strategi mod regs med mine pp som fx i overstående situation ?

11-02-2010 22:46 #9| 0

Preflop, flop og turn er std.. River er et leak på den her type board. Han checker forhåbentlig aldrig nogensinde turn for at C/R, med overpar - men derimod med combo draws. Dit turn check giver dig ligeledes nogle flere muligheder, da du samtidig kan lave din hånd om til en bluffcatcher, forudsat du mener han er istand til at bette river.

11-02-2010 23:16 #10| 0

Altså, det er ikke et leak at calle preflop, men jeg synes dine tanker bag dit call på flop er forkerte. For hans 3bet range (uden at jeg kender hans 3bet %) kan jeg garantere dig, har langt bedre equity mod din hånd end du lige giver udtryk for. Obv, når han giver op ofte, bliver hånden lettere at spille, men 1/2 af decket er scarecards for din hånd, og der skal meget lidt til, før du bare bløder $ her. Og som sagt, hvis dit read er at han giver op og checker ned så ofte, skal du i teorien calle TJQ (det er dog ret teoretisk og lige for at sætte situationen på en spids)

Hvis vi caller preflop for at setmine, er det obv ok, har vi ca odds til her, og jeg udelukker ikke det kan være ok at calle det her flop, men det synes jeg strider lidt mod hva type spiller han er. Så vil jeg hellere calle på K84ss, der er langt færre draws og færre made han kan fortsætte med...

12-02-2010 11:22 #11| 0

Hvis vi 4Bet/caller preflop i spottet, ødelægger det så ikke lidt pointen med kun at raise med 2.5BB fra knap?

Det er vel netop for at give os muligheden for at forsvare os defensivt mod light 3Bets, ved at give os selv muligheden for at kalde flere 3bets i position bl.a. for at setmine

12-02-2010 18:43 #12| 0

@Mazter

Jamen man raiser jo ikke nødvendigvis 77 for at calle et 3bet og setmine. Man raiser for value, og når vi kun får et call fra blinds, bliver hånden lettere at spille pga den lavere stacksize.

Når man 2.5xer preflop, gør man det med hele sin range fra den pos, for at balancere. Når man rent faktisk har en hånd, er det obv stadig en god idé at 4bette for value, som vi imo bør gøre her.

12-02-2010 19:05 #13| 0
Når man 2.5xer preflop, gør man det med hele sin range fra den pos, for at balancere. Når man rent faktisk har en hånd, er det obv stadig en god idé at 4bette for value, som vi imo bør gøre her.

Som du selv siger, pænt obvious, men det er nu overhovedet ikke rigtigt det hverken jeg hentyder til.

Min pointe er at når du raiser 2.5BB fra B, må der være en grund til det. Min er f.eks. at det tvinger villain i sværere spots fordi:
1) Han skal enten nedsætte sin 3bet-sizing (som så giver os bedre odds og markant bedre implied odds til at kalde i position med pp's, drawhænder osv) eller have en markant større risk/reward-ratio på hans resteal da han tjener mindre per attempt og vi kan adapte og 4bette lightere.
2) Det giver mig en bedre risk-reward-ratio på steals fra knappen da blinds callingrange ikke ændrer sig ret meget + jeg får endnu mere ud af min position hvis villain blot kalder fra blinds pga vi er relativt dybere

Min pointe er egentlig at jeg formoder at det er mere EV+ at flatte 77 i position end at 4Bet/calle hvor vi relativt ofte kalder og er dominerede og stort set aldrig omvendt

Men det kan selvfølgelig være du raiser 2.5BB af en anden årsag som jeg ikke ser, og føl dig endelig fra til at uddybe det (eller påpege en fejl i min logik)

Jamen man raiser jo ikke nødvendigvis 77 for at calle et 3bet og setmine. Man raiser for value, og når vi kun får et call fra blinds, bliver hånden lettere at spille pga den lavere stacksize.

Det her forstår jeg ikke. specifikt den lavere stacksize som gør det lettere at spille
det første er jeg helt enig i, omend jeg, som beskrevet ovenfor, mener at det må være mere EV+ at setmine i position når vi får tilbudt så gode implied odds end at ophæve positionen med et 4Bet/c

EDIT: Det er selvfølgelig ikke fordi jeg vil påstå jeg er klogere end dig som spiller på NL1K og jeg spiller heller ikke selv NL200, og hvis der er et eller andet som lyder lidt harsk i min ordstilling er det ikke tilsigtet :)
12-02-2010 19:16 #14| 0

Jeg kan obv ikke sige om det ene el det andet er mest +ev. 77 spiller obv også godt i pos til et 3bet. Jeg føler dog, mod en der 3better light, at vi skal justere, det kan vi gøre på flere måder obv:

Calle for at trappe med stort set hele vores range af gode TP-hænder (dvs QT+) og overpar.

Udvide vores v-range preflop, altså 4bette flere hænder af medium styrke. Ofte er det AJ+, KQ+ og 55+. Når vi 4better disse, er det obv altid for at calle.

Og jeg 2.5xer iø ikke selv fra knappen, med mindre folk begynder at 3bette for meget, men så er det for at have mulighed for at calle de hænder i min range, som jeg ikke kan 4bette med profit, dvs SC, 87o+, T8o+, J8o+ og de fleste Axs og Kxs. Det kan man så balancere med aldrig at 4bette for value, så din calling range bliver sværere at regne ud

Og jeg tror egentlig vi er lidt enige her i teorien, men bare har talt ved siden af hinanden. Jeg skal ikke kunne sige hvordan nl100 spiller, det er sikkert lidt tightere end hva jeg er vandt til, men min pointe er, at det meget sjældent er en fejl at 4bette for value m 77 fra knappen, mod en der ofte 3better fra blinds.

12-02-2010 20:31 #15| 0

Jeg synes at pre er fint. Jeg folder dog floppet, da det rammer villains range godt. Hvis han fx har KT, så har han fin equity selvom du har den bedste hånd.

Jeg synes river shove er marginalt. Han kan sagtens have ramt flush eller bedre straight, og hvis han er lidt nittet så er det ikke sikkert at han vb'er overpar på det board + det er mere oplagt for ham at bette dem igen på turn.

Men call obv.

12-02-2010 21:01 #16| 0

PF fint. Flop er lidt tyndt, men w/e.. Det bliver en "i spottet"-ting. River er imo 100% standard.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar