NL200 Rivered flush på parret board

#1| 0

Hej! Ingen HH da jeg sidder på arbejde

Stacks 200$

Hero is BTN with KQ

UTG calls 2$
MP raises to 9$
Hero calls
UTG calls

Potsize : ~30$

Flop A37

Check x3

Turn 8

UTG check
MP bets 15
Hero calls
UTG folds

Potsize : ~58$

River A

MP bets 58
Hero?

Har vi et nemt skub her? Eller kan et kald retfærdigøres? Fold er naturligvis ikke en mulighed.

Har ikke rigtigt nogle reads på Villain, Hero har spillet 22/17 ish

29-05-2008 12:18 #2| 0

Hvis du skubber, så kan jeg ikke se dig blive kaldt af en dårligere hånd. Det eneste der MÅSKE kunne betale var AK, måske AQ og AJ fra en lidt løs villian. Havde han haft en af de hænder, så havde han vel c-bettet floppet.

Han ligner luft eller hus, så jeg finder bare et call frem.

edit: Han kan selvf. også have en lavere flush, men den betaler han nok heller ikke et skub med på et parret bord.

29-05-2008 12:23 #3| 0

Jeg syns der er en god chance for at Villain ikke har et es i denne hånd.
1) Villain checker floppet.
2) Det andet es-kort falder på riveren, og formindsker es-kombinatiornene.
3) Der er færre AQ, AK kombinationer (pågrund af Hero's QK)
4) Nogle spillere ville checke (uden hus) når et tredie flushkort rammer på riveren. Især OOP.


Som Saigoth siger:
"Han ligner luft eller hus, så jeg finder bare et call frem."

Har Villain fuldthus vil han calle os
Har villain air/en svag holding vil han oftest folde
har villain AQ, AK vil han måske calle os på trods af flushen. Men med vores QK-holding har vi allerede pillet 2 kort fra de kombinator. Som sagt syns jeg også der var en go chance for at Villain IKKE havde et es...

Med ovenstående i mente, mener jeg callet er den bedre beslutning, mod en spiller vi ikke havde read på. Havde vi derimod et read, kunne det ofte ha været et shove, eller ligefrem et fold vi gik efter..


Hvis jeg skulle give et frækt gæt, tror jeg at Villain flopper et set af 7'ere..

/ Pharmazist

29-05-2008 14:40 #4| 0

Synes rivercall er langt bedre, især fordi han sender en ubehagelig fuld pot ud i os. Det farver hans range en del, og selvom jeg ikke er meget for at give NL200 villains for meget credit, kan de godt komme væk fra A'et oftere end man tror til et skub. Tror der er mere value i bare at betale river, velvidende vi fra tid til anden bare ser en kegle med AJ.

29-05-2008 15:07 #5| 0

Den eneste hånd der umiddelbart giver mening fra hans side af er 88, men det er lidt sværere uden reads, så jeg ender nok bare med at calle.

29-05-2008 15:18 #6| 0

Ender nok med et push og et håb om han har nok små flusheis til at gøre det profitabelt, men det er tæt imo. Hans river bet ligner en slags nuts/air, hvilket nok peger mod et call.

29-05-2008 15:35 #7| 0

@ Paula:

Hvis vi havde et read på Villian der antød at han var løs/donket, så kan jeg se en lille smule fornuft i et push, men readless, der kan jeg ikke se fordelen.

Er Villian bare nogenlunde sane, så smider han en mellem-flush på det bord når vi skubber.

29-05-2008 15:49 #8| 0

Seigoth,

Nah de fleste kigger på deres potodds og tænker "hmm". Så sætter de os på en hånd de kan slå (AQ) og caller med 76 imo.

edit: men det er tæt og jeg er måske for aggro her og/eller spiller for meget heads up.

30-05-2008 15:54 #9| 0

bare call, villain ligner noget 77/88...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar