NL200: raise af cbet i 3bettet pot

#1| 0

Jeg kender ikke rigtig villain. Han er 23/18 over 400 hænder.
Han raiser 25% first in fra CO.
Han folder 63% til 3bets, kalder 26% og 4better 11%

Jeg går ud fra, han har villain til noget 25/21 med 3bet% på 9

Hand Information
, 2 BB (5 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($297.18) Dealer
Seat 5: Player 5 ($201.7) Small Blind
Seat 6: Hero ($291.9) Big Blind
Seat 8: Player 8 ($197)
Seat 9: Player 9 ($197)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $3)
Player 8: FOLD
Player 9: RAISE $6
Player 3: FOLD
Player 5: FOLD
Hero: RAISE $20
Player 9: CALL $14

Flop(Pot: $43)


Hero: BET $21
Player 9: RAISE $60
Hero: ?
[replay]11946[/replay]

Jeg er interesseret i at høre, hvad I gør i heros spot, men nok mest af alt i at høre, hvilken range i spiller som villain (hvis nogen)?
Jeg er klar over, at det er ret modstanderafhængigt, men jeg vil gerne lige høre jeres tanker :)

29-08-2012 09:24 #2| 0

Jeg tror ikke, jeg raiser noget som helst i Villains spot. Det giver mere mening at flatte hele ens range, fordi der er så mange hænder, vi gerne vil kunne kalde med.

Jeg bliver også altid mistænksom, når folk raiser sådan et board, fordi det ikke giver skide meget mening imo.

I spottet kalder jeg hans raise, og check/folder turn. Jeg tror næppe han fortsætter sit bluff fordi det er så let for os at have et hav af stærke hænder, når vi kalder flop.

29-08-2012 09:39 #3| 0

Nu spiller jeg ikke holdem, så undskyld mig, men hvad gør vi hvis vi improver og villiam skyder igen? - hvis vi f.eks. improver på spar 7 eller spar 8.

29-08-2012 09:51 #4| 0

@SørenSnegl

Caller du med forventningen om villain ikke skyder igen på turn unimproved?

29-08-2012 10:03 #5| 0

MrBrown91:

Hvis vi improver turn, stacker jeg af.

Villain raiser 25% i CO og 4-better 11%, hvilket ca. svarer til AK og QQ+. Han kalder desuden 26%. Det vil sige, at han kalder med en range på 6.5%, hvilket svarer til top 9.25%, der ikke også er top 2.75%. Denne range er ca, selvfølgelig afhængig af, hvordan han har skruet den sammen:

JJ-77, AQs-ATs, KTs+, QJs, JTs, AQo og KQo.

Dvs. af flushes kan han kun have AQ, AJ, AT, QJ og JT (samt eventuelt T9s, 98s afhængig af, hvordan hans range er skruet sammen).

Mod dem klarer vi os selvfølgelig ikke pisse godt, hvis vi improver (vi har dog stadig like 23% på 8), men så er der sikkert også tilpas mange KQ hænder, bluffs der turner FD eventuelt slowplayede AK, AA etc.

Edit: i øvrigt skal det jo også tilføjes, at han måske ikke raiser sine FD's.

Malibuya:

Ja. Enig/uenig?

Redigeret af SørenSnegl d. 29-08-2012 10:05
29-08-2012 11:16 #6| 2

Problemet med call er at du oftes får et turn shove i hovedet.. på turn ligger der 160ish i potten og villian har 120ish tilbage. Jeg tror ret ofte den bliver shovet om det så er semibluff eller value.

@Rask3n

Vi kan ikke gøre noget, fold. Enten har vi et lille flip vs villian med hans FD+1-2overs, eller også er vi way fucked til AA, Kx, sets, 2pars whatever.

Han har imo en større valuerange end bluffing range vi slår. Han skal have complete air før vi synes det er godt at spille videre, og alligevel så kan vi forvente at villian stadig har 25-30% EQ med complete air. Call er aldrig en option for vi ved intet om hvad der er fedt at gøre på turn, med mindre vi klonker 7/8 og stadig kan vi være fucked.

I fold, og overvejer i fremtiden om jeg vil bette den slags hænder i 3b pot vs en der raiser en del flops hvis det er tilfældet.

29-08-2012 11:57 #7| 0

Zonki said it imo :)

29-08-2012 12:29 #8| 0

zonki:

Hvordan spiller du din Kx, sets, AA her som Hero? Det er altså imo ikke et særligt saftigt turnbluff spot for Villain, og jeg forventer, han lukker ned nærmest hver gang.

Jeg har for så vidt ikke noget imod at folde flop, men eftersom jeg forventer at vi kan spille noget nær perfekt på turn og hans linje stinker langt væk, synes bedre om flop call og check/fold turn.

29-08-2012 17:18 #9| 0

Jeg raiser dem som udgangspunkt oop.



30-08-2012 08:57 #10| 0
OP
SørenSnegl skrev:
I spottet kalder jeg hans raise, og check/folder turn. Jeg tror næppe han fortsætter sit bluff fordi det er så let for os at have et hav af stærke hænder, når vi kalder flop.


Det er sjovt, jeg tænkte pænt meget det samme. Hvis vi kalder her, repper vi Kx, AA, QQ og JJ - hænder som ihf mestendels ikke folder til et turnshove. Så hvis vi kalder floppet, kan vi komfortabelt folde turn, hvis han skulle bette... Det var sådan min tankegang gik i spottet.

Problemet med call er imidlertid, at villain får lov til at realisere sin equity og mod den aktuelle hånd her, kan han ikke gøre noget galt. Hvis han bluffshover, så folder vi. Hvis han giver op og checker bag, så trækker han gratis til outs. Og han har bare altid outs imod os her, når vi har 78. Derfor tror jeg at shove er bedre, men er ikke sikker.
30-08-2012 09:01 #11| 0
OP

@folders

Nu kendte jeg ikke rigtig villain, men det er det nye sort at bluffe på Kxx board textures - forståeligt nok egentlig, da de eneste Kx jeg har i mine 3betting range fra BB her er AK og nogle Kxs.

Og det giver simpelthen ikke mening at raise nogle valuehænder på det her flop...

30-08-2012 09:53 #12| 3

@ Zonki

2 par? Hvilke to par kombos mener du V kan have her? K8, K2 eller 82? Jeg er ret uenig i, at Vs range er vægtet mod value på det flop. Jeg vil antage V langt oftest 4better KK preflop, selvom det ingenlunde burde være standard at gøre det, men langt mere burde være modstander- og spotafhængigt. 100bb dyb burde der ikke setmines med 22 vs forholdsvis løs 3better. Det ville være lidt lettere, hvis vi havde de præcise stats for SB 3b% vs. steal. Hvis 9 er overall 3b%, så burde SB 3b% vs CO-raise være større for at bevare balancen i spillet kontra opening-ranges, og så der kan ikke set-mines profitabelt, med mindre hero er super weak. Vi blokker 88 rimelig godt med vores 87s og efterlader bare én kombo, som næsten ikke er værd at tage med.

En kort opsummering er, at V oftest ikke har TT-AA, AK, sjældent 22, meget sjældent 88, K2, K8 og 28. Det trækker langt det meste af Vs valuerange ud af den samlede range, vi kan sætte V på en mere snæver håndfuld hænder, indeholdende primært KQ, KJ, KTs og AQs, AJs, ATs, QJs, JTs, QTs, J9s, T9s osv.

Eftersom V folder 63% til 3bets, så tror de vi kan hugge yderligere nogle hænder af de sidstenævnte. Tror V folder alt andet end KQ, KQs og evt. KJs preflop af Kx komboer, som indkredser valuerangen yderligere. Floppet burde ikke ramme V særlig ofte, så hero cbetter noget nær 100% her. Hvis hero 3better meget vs. steal, så burde hero heller ikke connecte nok her til at forsvare sig imod et flopraise, som V kan have luret.

Problemet med at floate fremfor at raise dette board er primært stacksizes og den lave sandsynlighed for at hverken V eller hero har connected. Hero kan jamme mange turns, som giver god equity i hånd med den i forvejen relativt store fold equity. F.eks. en ruder eller et broadway kort.

Ved at raise det meste af sin range her kan man lade hero spille meget fit or fold. Hvis V har bluffraiset XXd, JT, QJ osv findes der stadig mange gode turns at jamme, hvis V tror hero er weak.

Hvad hero skal gøre, er meget afhængigt af Vs tendens til at raise flops i 3b i bluff og for value. Fakta er imidlertid bare, at Vs valuerange er stærkt capped, og hvis V bluffraiser bare en gang i mellem og er villig til at følge op med turn jam, så skal vi call flop og check-call turn AI.

Et svært spot uanset hvad.

30-08-2012 10:18 #13| 0
OP

@Dalle
God post.
Hvilken range raiser du selv i villains sko på det her flop?

Hero er btw BB og ikke SB, hvilket dog ikke ændrer såå meget andet end, at HERO flatter preflop med KQ, KJ, KTs, hvilket er hænder som typisk 3bettes fra SB vs et CO-open.

30-08-2012 12:30 #14| 0

My mistake med BB/SB, men ændrer nødvendigvis ikke ret meget, som du nævner. At KQ-KT flattes pre fra BB oftere end SB er nok rigtigt, men personligt ville jeg ikke gøre det oftere alene af den grund de fleste bedre spillere gennemskuer din range nemmere.

Hvilken range jeg ville raise kommer an på hero - bl.a. hvor ofte han (semi)bluffer på turn og om check-call turn/river er i heros arsenal og i så fald hvilken type hænder han gør det med.

AXs, KQ, JTd, QJd, T9x kunne godt være en raising-range, og den sjældne KK, 8X, mindre FDs kunne være i en flatting range. Men som sagt, så det en meget flydende range og hvordan de grænsende hænder placeres er op til heros tendenser og Vs read herpå.

30-08-2012 13:57 #15| 2

Som rasken skriver, så er det det nye sort at raise tørre boards i 3bet pots. Hvis villain er skrap, raiser han Kx for value, fordi så mange abeskubber Ax, 8x, FDs, PPs og alt muligt random shit, fordi man repper så tyndt v raise.

Hvis han er en du spiller meget imod, shipper jeg bare ind, og ser Kx og FDs en god portion af gangene, tager en note og justerer fremover. Oh btw, call flop-fold turn er horribad imo, med mindre du kender ham godt.

En sidenote, så synes jeg hans stats siger call fra BB oftere end 3bet, han lader til at være typen du kan v-bette ret tyndt mod pre, men din bluffing range, bør nok være absolut skrammel her. Synes heller ikke fold fra BB er dumt, selvom det gør mig trist

@Snegl

Det er altså imo ikke et særligt saftigt turnbluff spot for Villain, og jeg forventer, han lukker ned nærmest hver gang.


Hvis det er sandt, så skal vi shove, så hans JT-ish bluffs, ikke får sine 30%
30-08-2012 14:42 #16| 0

@Dalle

Gode points, føler mig lidt owned :).

2par er nok lidt langt ude. Men hvad kan vi gøre med vores aktuelle hånd? Vi er bagud til det meste af hans raise-range anyhow. FDs, Kx, en lille 88, KK/AA kan sagtens flattes i det her spot, dog bliver de fleste nok 4b, men ikke lige så høj frekvens som hvis det er BTN vs blinds.

Hvis villian raiser med , Kx value, AA/KK/88, /99-QQ. De fleste stacker af flop, shover vel turns og nogle mulige sd turns som dukker op. 99-QQ checker nok ned og vi taber stadig. Complete air range spiller vi heller ikke så fedt mod OOP og kan ofte blive bluffet af senere. AX kan også være i hans range, hvilket han så kan bruges til at bluffe os senere streets eller realisere sin overs EQ.

Pointen er nok mest som du selv også er inde på, det bliver svært at spille vores hånd fremover. Dog tror jeg også vi skal tage i mente at hans fold2 3b ikke er 63% i aktuelle spot IP mod Hero der 3b meget fra SB/BB.

Redigeret af zonki d. 30-08-2012 14:43
30-08-2012 15:03 #17| 0
OP
pow9199 skrev:
En sidenote, så synes jeg hans stats siger call fra BB oftere end 3bet, han lader til at være typen du kan v-bette ret tyndt mod pre, men din bluffing range, bør nok være absolut skrammel her. Synes heller ikke fold fra BB er dumt, selvom det gør mig trist


Hvad er det ved hans stats, som gør, at du vil vbette ham tyndt preflop? Den er jeg ikke med på.
78s er btw nok skrammel her - eller ihf toppen af min folding range. Jeg tror ikke helt den spiller godt nok til et kald, selvom det obv er close.

Og velkommen tilbage kan jeg vist godt tillade mig at sige, når det er så længe siden. Det er et glædeligt gensyn ;)
30-08-2012 15:59 #18| 0

Takker :) Prøver så småt at starte igen efter jeg var kørt død, cashede mine gryn ud og drak for meget champagne, men nu skal rusten bankes af... ;) Jeg spiller dog uden HUD for tiden, så det er muligt jeg er lidt skævt på den.... :P

Fordi jeg synes 26% calls er lidt for meget, og fordi han 4better kun TT+ og AKs (most likely QQ+ og alle AK). Så hvis vi piller dem ud af hans range, er hans calls noget henad det her: 88-JJ, ATs+, AJo+, KTs+ QJs og KQo. Det er ca hans 26%, måske med er den en smule bredere (aktuelt kan vi så se den er meget bredere, 75s, really?). Men når jeg ser hvad han caller dig med, må han enten lige have set dig lave noget rod, eller også chaser han losses. Med det i mente, vil jeg klart have det bedre med at 3bette KT+, AT+ og måske også QT+. Normalt synes jeg det er fjollet at 3bette for mange medium PP, men vi kan måske godt tilføje ned til 88 el 77 her. Den er jeg dog ikke helt 100 på...

30-08-2012 17:43 #19| 0
OP
pow9199 skrev:
Fordi jeg synes 26% calls er lidt for meget, og fordi han 4better kun TT+ og AKs (most likely QQ+ og alle AK). Så hvis vi piller dem ud af hans range, er hans calls noget henad det her: 88-JJ, ATs+, AJo+, KTs+ QJs og KQo. Det er ca hans 26%, måske med er den en smule bredere (aktuelt kan vi så se den er meget bredere, 75s, really?). Men når jeg ser hvad han caller dig med, må han enten lige have set dig lave noget rod, eller også chaser han losses. Med det i mente, vil jeg klart have det bedre med at 3bette KT+, AT+ og måske også QT+. Normalt synes jeg det er fjollet at 3bette for mange medium PP, men vi kan måske godt tilføje ned til 88 el 77 her. Den er jeg dog ikke helt 100 på...


Men hans 4betting range består jo også af bluffs, formentlig omkring 50:50 = bluffs:monsters, og der er således også plads til, at han flatter de gode hænder (QQ+, AK) i position her, hvad jeg bestemt også forventer at se en gang imellem.

Haha, det er grinern, du har set resultatet i replayeren. Det synes jeg ellers ikke, man plejer at kunne.
Men at han har 75s er en sjældenhed, tror jeg, så jeg tænker ikke, jeg vil ændrer mine preflop ranges alt for meget.
30-08-2012 17:46 #20| 0
OP

Resten af hånden går sådan her...

** Dealing Flop ** [ 2, K, 8 ]
Hero bets [$21.00 USD]
Player9 raises [$60.00 USD]
Hero calls [$39.00 USD]
** Dealing Turn ** [ T ]
Hero checks
Player9 checks
** Dealing River ** [ 6 ] POT: 161$
Hero checks
Player9 bets [$60.00 USD]
Hero skal bruge 21%

Kalder vi aktuelt?
Kalder vi, hvis han havde skubbet stakken for 117$?
Hvis HERO nu har AK i stedet og vi valgte at kalde flop. Better vi så river, efter turn går check/check? (Hvis ikke får villain vel et fint bluffspot på river..?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar