NL200: OOP TPTK bliver raised på flop.

#1| 0

Villian er 37/10/1.7 over 442 hands. Han 3better kun 3,7 %. Hans river aggression er dog 2,5. Fold to cbet er 38% og raise cbet er hele 21%.

Hero har spillet 22/17/3,3.


Players in round: 5
Seat 5: Hero ($296.95)
Seat 7: Torm3ntor x ($334.05)
Seat 8: xSK90x ($194.55)
Seat 2: kasandric1 ($206.60)
Seat 4: two_outer ($201.45)
Hero posts small blind ($1)
Torm3ntor x posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [J, A]
xSK90x folds
kasandric1 folds
two_outer folds
Hero raises $5 to $6
Torm3ntor x calls $4
--- Dealing flop [2, J, 8] Pot: 12$
Hero bets $8
Torm3ntor x raises $16 to $16
Hero calls $8
--- Dealing turn [8] Pot: 44$
Hero checks
Torm3ntor x bets $30
Hero calls $30
--- Dealing river [5] Pot: 104$
Hero checks
Torm3ntor x bets $78
Hero calls

Hero får 30% potodds på sit call.

Jeg er rets så meget i tvivl om, hvordan hånden (og lignende situationer spilles bedst)

Jeg venter lige lidt med at skrive mine egne tanker i hånden.

02-12-2010 12:42 #2| 0

Hvis han raiser cbet 21%, nu ved jeg ikke hvor stor en sample det er, kan det tyde på han endte bluff/semi-bluff raiser meget, eller raiser TPish hænder meget. Det burde du vel have noteret?

Men ellers ser det standard nok ud

02-12-2010 12:47 #3| 0
OP
Det der gør mig i tvivl i hånden er villians lave aggression faktor blandet sammen med hans høje raise cbet %.

Da han raiser mig på floppet sætter jeg ham på noget fd med vægt på AX, 9T, J9, JT, JQ, 22, 88, 99, TT, JJ og måske også A8s.

Jeg er her meget i tvivl, om jeg bør raise floppet eller se turn an?

Når han better turn, tror jeg dog hans range kan koges en del ned, idet han er relativ passiv.

Hans turn range vil jeg derfor tro indeholder fd + gut og enkelte A høj fd.

Lad os sætte hans fd range til: A8-AT, QTs, Q9s, 9Ts

Derudover har han vel stadig 22, 88, JJ og A8s i hans range.

Mod denne range har jeg 33 %. - Jeg får 29 % på mit call.

River blanker total, men vores passive modstander better alligevel ud.

Beholder vi hans turn range har jeg 41,7 % og derved rigeligt med odds.

Men hvilken range er reel på river?


Ja det går ad helvedes til for tiden, hvilket får mig til at gruble over disse hverdags spots :)
02-12-2010 12:53 #5| 0
02-12-2010 12:53 #4| 0

Puuuh, det er en forvirrende måde du skriver på.

Jeg spørger igen: Du har slet ikke noteret nogle reads på villains postflop tendenser? For det afhænger meget af dem, hvad der er bedst

02-12-2010 13:28 #6| 0

Når du har callet turn, er det så blot for at se hans river action?
Men du siger det selv meget godt, hans range bliver skåret maks ned med hans aggressivitet på river.

Smider den sku på river, han sidder med A8o, tror ikke en passiv bandit blagger sit missed fd på den måde.
z

02-12-2010 13:29 #7| 0

Call call og call, nogengange er det sku bedst ikke at overtænke :)

02-12-2010 13:49 #8| 0

Jeg tror 3b er bedre på floppet. Hans stats kunne godt tyde på at han raiser KJ,QJ,JT agtige hænder på floppet. Og halvtyre kommer sjældent væk fra toppar i blindbattle når der FD's og SD's derude. Men caller du kun risikerer du at han sløver ned senere i hånden når der kommer scarecards, givet at han ellers er relativt passiv.

Som spillet caller jeg turn og river.

02-12-2010 13:50 #9| 0

Kan heller ikke rigtig se hvordan vi det ikke er et snapcall det her, hvis eneste argument for at folde er hans lave agg factor på river i hvert fald. Det tal kan vi vel ikke regne med så meget når sample kun er 400ish hænder.

02-12-2010 13:56 #10| 0

Det interessante i hånden er jo næppe turn og river, da det åbenlyst er et call - vi slår alle hans bluffs og en del af hans VBs.

Flop er mere interessant, hvis han er typen der raiser TPish hænder(som hans raise cbet stats godt kunne indikere), og sløver ned på scarecard på turns med disse, er det nok bedre bare at stikke det ind, men hvis han ikke er typen der gør det, men raiser air/draws og barreler videre med disse, er call nok bedre.

02-12-2010 13:59 #11| 0

Som spillet caller jeg river.
Pas på ikke at overfortolke de stats. Din sample er meget lille for de mere specifikke aktioner postflop.
Range er meget mere vigtig her. J8 og 22 slår dig, stort set alt andet er du foran. Der er massiv overvægt af kombinationer du slår.
I moderne termer kan man vel sige at du er opppe imod en depolariseret ubalanceret range.
Er du blevet trapped af AA, never mind.
Havde du sagt at villain spillede 15/12/3, så havde det været en anden sag.

Når nu vi alle ved at villains valuerange er så snæver, hvorfor så ikke leade igen på turn? En 37/10 spiller klikker floppet med alt muligt og han caller også turnbet med J9, JT etc.
Nej, jeg vil ikke bette for info, jeg better for value og samtidig for bedre at kunne bestemme pottens størrelse. Bliver vi raised, så er vi crushed og kan folde.

07-12-2010 18:29 #12| 0
OP

@sakii

Interessant linje på turnet. Jeg kan godt se ideen.



Glad for jeg ikke spillede den helt i hegnet.

Det går bare ad H til for tiden, så nok derfor jeg kom i tvivl.

Villian havde forresten en lækker A8

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar