NL200: nut-draw i multiway pot OOP

#1| 0

Jeg har siddet ved bordet et kvarters tid, og mit image er nok rimeligt fisket, da jeg 2 gange er blevet fanget i noget skæg. Den ene gang kostede det mig et buyin, og den anden gang vandt jeg en stor pulje, da jeg ramte en 2-outer i billetten :)
Ud over det, lader min table selction formentlig en del tilbage at ønske, da mine modstandere absolut ikke virker som om de er tabt bag en vogn. Men det er selvfølgeligt kun baseret på et kvarters spil.

Mine egne tanker er, at jeg nok skulle have givet den et nakkedrag preflop. På floppet var jeg i tvivl, og beslutningen om at stikke ud kom egentlig mest som en konsekvens af Theo Jørgensens kloge ord: "Hvis du er tvivl, så stik ud".

Er jeg altid fold til barabins raise på floppet? Gør min 10'er nogen forskel for hvordan jeg skal vurdere min egen hånds styrke?

Hvis alt dette lugter slemt af fisk, så fortvivl ej: Jeg er for længst rykket ned i limit!


Full Tilt Poker Game #2178442793: Table Cliffrose (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 8:37:46 ET - 2007/04/10
Seat 1: jleit13 ($510.05)
Seat 2: pokerhontas2k6 ($327.40)
Seat 3: reise_pre_flop ($196)
Seat 4: barabin ($161.15)
Seat 5: 0ooMisterBoboo0 ($210.80)
Seat 6: KaptajnKold ($311.15)

KaptajnKold posts the small blind of $1
jleit13 posts the big blind of $2

The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to KaptajnKold T A
pokerhontas2k6 folds
reise_pre_flop raises to $4
barabin calls $4
0ooMisterBoboo0 folds
KaptajnKold calls $3
jleit13 calls $2
*** FLOP *** 4 K T
KaptajnKold bets $12
jleit13 folds
reise_pre_flop folds
barabin raises to $40

10-04-2007 16:08 #2| 0

Preflop er udmærket - ingen grund at bygge potten stor med en så marginal hånd.

Flop lead er helt fint. Check raise bruger jeg også nogen gange. Som floppet er spillet re-raiser jeg og er klar til at gå hele vejen med hånden. Fordi du har et par + nut FD. I alt 14 outs, hvoraf 9 er sikre.

10-04-2007 19:38 #3| 0

Han raiser næsten helt sikkert floppet så stort fordi han sidder med enten KxQx eller evt. Qh, og helst vil ende hånden her, eller også har han AK uden hjerter(logisk nok). Typisk vil han nok smide den til et 3bet her, dog hvis han ser dig som en donket tyr, så kan det tænkes at han går hele vejen med hånden. Hvis du har hjerte nok til at sætte et buyin mere overstyr med en drawing hand, hvor din fold equity nok er noget mindre end normalt, så kan du skubbe(intet andet alternativ iht. hans stacksize), eller calle for at ramme turn.
Men hvordan den så skal håndteres på et misset turn, det ved jeg sku ikke helt, for hvis du checker forrest så skyder han sikkert igen, og så er i begge committed..
Tror der skal komme en bedre analyse end den jeg har udført her, for jeg er faktisk i tvivl om hvad den bedste linie er, hvis man tager i betragning at FE er rimelig lav. Her tænker jeg om man skal calle, eller om man skal skubbe.

11-04-2007 00:13 #4| 0

bump

11-04-2007 00:52 #5| 0

Du har aldrig et fold her, det er din hånd for god til.
Når du sidder OOP er du nød til at spille dine draws hårdt, det bliver umådligt svært at få action, hvis du caller og du rammer din på turn, rammer du ikke er turn også svær.
Reraise den her (push pga. stacks), har han AA, et enkelt par evt. med en , QxQ bliver den meget svær at calle for ham og de gange han caller vil du aldrig værrre helt skidt ude.

11-04-2007 00:59 #6| 0

fold preflop ~ shove flop

11-04-2007 02:32 #7| 0

@ Ysk

Jeg folder aldrig AT preflop i dette spot. Oftest raiser jeg.

Jeg gjorde som i anbefaler, og gav stakken på nakken. Desværre viste han en made flush op, og ingen kom mig til undsætning på turn eller river. Så måtte jeg sætte mig ned på NL100, hvor jeg kun er en lille smule underrolled.

11-04-2007 02:46 #8| 0

Enig med Yskhyr.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar