NL200 - Middle par, samt FD møder modstand

#1| 0

Endnu engang er spillet NL200, har ikke de vilde stats på villian som spiller 24/14/36 over 250 handsker!

Starting game 5658557251.

inyOurFace_ is at seat 0 with $284.
HERO is at seat 1 with $220.63.
laplume77 is at seat 2 with $241.35.
Marcel_S is at seat 3 with $203.
2cheap is at seat 4 with $32.
dr-gonzo is at seat 5 with $219.

The dealer is seat 3.

2cheap posts a blind of $1.
dr-gonzo posts a blind of $2.

(HERO is dealt J Q.)

Pre-flop:
inyOurFace_ folds.
HERO raises $6.
laplume77 folds.
Marcel_S calls for $8.
2cheap folds.
dr-gonzo calls for $6.

The flop comes
8 J A.

dr-gonzo checks.
HERO bets $15.
Marcel_S calls for $15.
dr-gonzo raises $40.

HERO ?????

17-03-2010 12:44 #2| 0

Push, eller raise til 120 og call all in obv.

Har han 3.6 i agg factor eller 36????

17-03-2010 13:04 #3| 0
OP

Min PT siger 36, den viser ikke tallene med decimaler altså som feks. 3,6 :D

Udløser "spændingen" da jeg er på vej ud af døren:

HERO reraiser til 115 og får et AI i nakken, som jeg kalder.

Villain vender 8 8

Turn: J

River: 5

Villain tager potten ned, med sit "grimme" hus :-/

Er det ikke insta-reraise på det flop og kald AI anytime, eller er jeg helt væk ?

17-03-2010 13:55 #4| 0

Han har like always AJ eller 88. Det er en sick snæver range at sætte ham på men ikke desto mindre så er det de hænder du ser hver gang.

Han raiser et board der rammer din range sick godt og som en anden spiller også har interesse i, så hans bluffing frekvens er noget nær 0.

KT og T9 er selvfølgelig også i hans range dog.

Jeg plejer bare at raise og så lukke øjnene.

17-03-2010 14:02 #5| 0

@ Djow

Du siger vi er bagefter hver gang, men alligevel skal vi have pengene ind?

17-03-2010 14:03 #6| 0

Det fordi det ikke er Agg factor med aggression frekvens..

17-03-2010 15:24 #7| 0

@Tassadar:

Yeah pga. døde penge får vi næsten odds til at komme ind mod den smalleste range (AJ, 88, JThh og KThh). Hvis der så er bare en lille chance for at han har fx AQ/AT han raiser for info eller et bluff i ny og næ bliver det +EV.
Det er ikke særlig tit det sker, men chancen er der.

17-03-2010 17:03 #8| 0

Det virker somom du har alt for lidt ide om dine villains, og følger for lidt med hvad der egentlig sker på dine borde. 250 hænder er immervæk en del.

Jeg tror hellere jeg flatter, da jeg har meget svært ved at se andre hænder CR sådan her end AJ/A8/88 som en ren valuerange der ryger AI, og ellers et par enkelte FDs, hvilket vil være nederen at få til at folde. Jeg ser en turn istedet, og folder muligvis på nogle turns afhængig af betsize, men jeg vil tro den type villain her checker et FD relativt tit på blank turn, ergo får vi en bedre situation end at få skidtet ind mod en range der har os i sækken.

17-03-2010 17:16 #9| 0

Meh.

En smule vammelt IMO. Der er 3 hands vi er foran, som han kan ha, og det er 97h og T9h KTh. jeg tror ikke han raiser et nøgent FD, eller dårligere end 2 par her, ud fra hans stats. Han har nok aldrig AA, og sjældent JJ, så vi har altså en range der hedder 97h T9h, 3X88 1Xjj 6XAJ og 3XA8s... Vi kan muligvis tage 12X AQ med, men den er jeg lidt i tvivl om han kan have. Man kan evt. tage ½ AQ og ½ JJ.

Da vi er 3-vejs og villain ikke umiddelbart virker bandittet, så tror jeg ca. aldrig han raiser med skrald her.

Mod den range ved jeg ikke helt hvor godt vi er inde, men vi kan i hvert fald aldrig folde. Især fordi vi må formode villain stacker os ca. hver gang vi rammer, med den range vi har opstillet. Med call inviterer vi også 3. mand ind, hvilket vi sagtens kan bruge.

Raise all-in er som udgangspunkt ikke dårligt, og jeg ville sikkert gøre det selv, med vores all-in er kun godt, så længe vi mener vi har FE, og det er jeg næsten sikker på vi ikke har her.

Call>raise>fold imo. (som standard raise>call>fold, men tror aldrig villain har skrald/marginal holding her)

Turn er et godt kort for os. Dels improver vi, og dels bliver der taget en masse AJ og JJ ud af villans range. Til gengæld slipper vi aldrig væk her.

MVH Skod

19-03-2010 00:31 #10| 0

Vi SKAL SKAL SKAL have skillingerne ind her. Selvom vi kan være marginalt bagud, skal vi gøre det her med vores FD, så vi kan begynde at få profit med AQ+ i senere spots her...

Ship det ind, og bare sørg for at ramme, så er den spillet godt.

19-03-2010 10:11 #11| 0

Call er skidt her, da vi med de givne stacksizes ikke rigtig har nogen options på turn udover fold hvis villian stikker ud og vi vil til tider folde den bedste hånd. Lidt dybere er call fint, men med 100bb er det auto ship og villians range er sgu langt bredere end nuts her.

19-03-2010 10:15 #12| 0

becks:

Hvilke hænder ser du så i Villains range da?

19-03-2010 18:27 #13| 0

@pow

Nej vi SKAL SKAL SKAL skuda ikke. Så din analyse er baseret på du vil have manden raiser AT i det her spot, og så lige stacker af til vores AQ fordi vi bare har en herre merged range? Virker som et helt tåbeligt spot at diskutere strømlining i. Vi blocker endda for combodraws, så manden kan næppe betale med de draws han nu raiser når vi vil have det ind.

19-03-2010 18:55 #14| 0

@jones

Så du vil calle vores draw og 'trappe' de hænder vi dominerer og calle any turn/river, hvis turn bliver checket bag? Jeg synes tanken er ok, men vi kommer i nogle svære spots... Og alle de hænder vi dominerer, har odds til at calle et shove på flop, så skillingz skal bare ind imo

Og hvis vi caller for at ramme turn, med tanken om vi altid er slået (hvad vi ikke altid er imo) skal vi folde enten den bedste hånd og/eller det bedste draw alt for ofte... Obv, hvis villain aldrig har andet end 888 og AJ, er flop et ok fold, fordi vi kun har turn til at improve, da river altid bliver for dyr, men han gør det med andre hænder. Hvis vi åbner hans range til alle 'sane' holdings, dvs JJ, 88, AJ, KT og T9 har vi 40% og han folder aldrig nogle af disse til et shove. Hvis vi åbner op, så bare AKo er en mulighed i hans range, er vores equity allerede 44%. Her har vi allerede et profitabelt shove, selv uden FE. Jeg har ikke lavet matematikken fordi jeg er for doven, men jeg kan forestille mig shove endda er ok mod hans 'sane-range' jeg satte op før. En lang smøre ift hvor std jeg egentlig ser spottet som, men prøv at tænk hvor stor profitten er, hvis han caller alle FD her.

Min ellers så mangelfulde analyse fra før, er baseret på at merge, ja. Og det er et fint spot at gøre det i, det er et fint spot at lægge pres på en tosse der ikke aner hvordan man skal spille A9o. Og imo er eneste draw han kan raise-folde der, naked str draw, alle FD er et call vs vores range

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar