NL200: marginal SD-value 3-vejs IP

#1| 0

Seat 3: JUANOVICH ( $195.00 USD )
Seat 9: vanke ( $274.50 USD )
Seat 10: Damniel01 ( $200.00 USD )
Seat 1: HERO ( $220.00 USD )
Seat 2: meowmeow99 ( $298.65 USD )
JUANOVICH posts small blind [$1.00 USD].
vanke posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6 7 ]
Damniel01 raises [$7.00 USD]
HERO calls [$7.00 USD]
meowmeow99 folds
JUANOVICH folds
vanke calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ J, K, 6 ] POT: 22$
vanke checks
Damniel01 checks
HERO?

vanke er fisk 62/16 og fisk.

Damniel01 er en fast NL200 ongame regular med LAG stats:
35/28/4.9 over 525 hænder
Han åbner 32% UTG
Han cbetter 71%

Han har vel HERO på noget 28/23/3.6 med 3bet% på 9

Jeg har snakket om det her spot med nogle gutter, og da vi er uenige, vil jeg gerne lige høre PN.

Jeg er godt klar over, det er et uinteressant spot, men til gengæld kommer det ret hyppigt.

22-10-2010 19:45 #2| 0

Jeg skyder.. Reggen har aldrig noget, så vi skal kun forbi én mand.. Der ligger 11xbb derude, og vi har equity de gange vi bliver kaldt plus, at vi har position. Vores hånd er slet slet ikke stærk nok til at vi kan forvente at checke den ned her, og være god en stor del af gangene.

22-10-2010 21:06 #3| 0

bet, reg folder altid, og du skal beskytte din hånd. reggen folder iø 77-TT, så klart bet.

22-10-2010 21:21 #4| 0

Hvad med fold preflop, og ellers checker jeg den nok, hvilket er grunden til jeg ikke flatter 76s.

Jeg er med på, at vi kan skyde reggen af her, og af og til fisken og samle nogle dejlige døde penge op, men fisken folder aldrig Kx, og formentligt kun Jx til 3 barrels. Overvej scenariet hvor fisken floater med AT, AQ eller lignende hånd - turn går check-check og han donker sit bustede draw på river. Så må vi folde. Hans range er obviously milevidt bredere end den nævnte range jeg har opstillet. Reggen har jo altså også stadig nogle Jx i sin range.

22-10-2010 21:46 #5| 0
Pokernets ME vinder !

har ikke noget imod at checke.. Hvis reggen forstår bare lidt så checker han Jx og QQ her relativt ofte. Derudover får vi lidt mere info om deres hænder, altså, de hænder I vil have dem til at check folde får I dem jo også til at checkfolde på turn, no?

Preflop må aldrig foldes pga fisken bag ved.. Eneste tidspunkt jeg vil gøre andet end at calle er, hvis der er regs bag ved jeg forventer kan aflæse ranges her. Reggen burde åbne bredt pga fisken, og du burde flatte bredt af samme grund, derfor kan man squeeze light bag ved.

24-10-2010 16:47 #6| 0
OP

Here we go. Er der andre, som har lyst til at byde ind?

Mit syn på sagen er dette:
Jeg tror damniel folder 95% af gangene til mit bet, fordi han ville cbette alle sine valuehænder mod fisken. Derudover forventer jeg han folder 77-TT, eftersom det er let for os at barrele ham, når fisken folder.

Samtidig kan jeg bette for tynd value mod fisken, hvis jeg ikke better for stort. Ved ~12/22 forventer jeg, han caller AT/AQ/T9/QT.

Endelig er jeg selvfølgelig pænt glad for bare at samle potten op med det samme.
Hvis jeg checker bag, giver jeg de andre free cards og jeg bliver nødt til at folde til any action på turn og river med mindre jeg improver til to par/trips. + Jeg har heller ikke længere muligheden for at bluffe i det videre forløb i hånden, selvom det dog er en lille gevinst.

24-10-2010 16:53 #7| 0

Fine tanker, jeg better også. Dog better jeg nok mere end 12 hvis jeg har planer om at barrelle reg'en af Jx senere i hånden.

24-10-2010 18:24 #8| 0
OP

Checker i AJ i damniels spot? QJ? QQ? (sådan som walth nævner). Personligt ville jeg nok altid bette AJ+, fordi der er en del value at hente fra fiskens draws. Denne value får vi kun på flop og turn.

@Steen

Ja, jeg er nemlig lidt splittet mht betsizing. På den ene side vil jeg gerne sikre mig at fisken kalder med T9o, men på den anden side, så bliver det også klart for reg'en, at jeg ikke har en stærk hånd med en gayish sizing.

24-10-2010 18:54 #9| 0

@walth

Hvorfor skal vi have give dem gratis turn kort der kan improve til gutters, draws etc med med en så skrøbelig hånd? Der må da være stort incitament for bare at tage den ned, hvilket vi må antages at gøre lige spidsen mere end de 33% ish et halvt pot bet giver os :)

24-10-2010 22:39 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er bare dybt i uenig i hvor tit folk mener at vi får 2 mand til at folde i det spot her, og så har jeg ikke lyst til at bette bare for at protecte.

Begge villains calling ranges har sindssygt høj equity mod vores hånd, og de hænder vi prøver at få til at folde (dem med meget lav equity) kan vi 100 % få til at folde på turn også, plus vi får mere info om deres holdings. Det her gælder især reggen, eftersom jeg er overbevist om at en 32/25 havde budt samtlige straight draws og value hænder, mens han check-caller de marginale for value mod reggen, som er bag ham, der i øvrigt åbenlyst better med høj frekvens jf. folks kommentarer i denne tråd, og til dels vel også for at kontrollere pottens størrelse lidt. De hænder han check-folder (missede pocketpairs og hænder som A8s, 89s etc etc), check-folder han også på stort set alle turns.
Et andet argument for ikke at bette er, at der stort set ikke er nogle turns vi kan barelle.

Jeg better kun hvis jeg er overbevist om at reggen folder tæt på altid, og hvis fisken er ret weak.

25-10-2010 01:04 #11| 0

@walth

Ikke uenig i de fleste af dine argumenter. Lidt ting der trækker den anden vej er, at vi kan blive bluffet på turn samt at med to modstandere er der nok i snit 8-10 overkort vi taber hele puljen på. Og caller en af dem har vi nok 20-25% i snit + position til at styre potten.

I øvrigt uenig i at vi ikke kan barrelle nogle turns. Hvis jeg har en value-range har jeg en bluff-range.

@rasken

Fisken skal nok kalde med T9 :-) Det er dog ikke nødvendigvis en god ting, hvis han kan bluffe river en passende mængder når han misser.

25-10-2010 11:48 #12| 0
OP

Cool. Er der andre end walth, som vil checke i IR's spot med QQ og Jx?

I øvrigt så var grunden til, at hånden i første omgang overhovedet blev diskuteret, følgende action:

** Dealing Flop ** [ J, K, 6 ] POT: 22$
vanke checks
Damniel01 checks
HERO bets [$12.00 USD]
vanke folds
Damniel01 raises [$48.00 USD]
HERO

Hvad sætter i villain på? Kan vi nogensinde tyre ned her?

25-10-2010 13:08 #13| 0

Std call pre.

Bet flop!

De to villains kombineret equity imod os er meget høj, men der er god sandsynlighed for at de individuelt folder...hvis ikke på flop, så senere.

Hvis reggy guy ch/c, så kan vi MEGET ofte få ham til at smide senere! Som walth skriver, så har reg villain Jx og QQ meget ofte, hvis han check/caller!

Hvis fisk caller, så er der en masse gutter/draw shit i hans range, så vi kan lave nogle semi hero calls på river, når turn og riv blanker.

Hvis begge folder, så er det bare bonus!

Hvis begge caller, så er det mere advanced...

25-10-2010 17:50 #14| 0
Pokernets ME vinder !

@rask
Jeg checker dem kun hvis du kan exploite reggen bag ved..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar