NL200 live: Jacks i et tough spot

#1| 0
MESTERBLOGGER

Jeg kunne godt tænke mig lidt input for denne hånd. Er det katastrofalt ikke at 4-bette pre og skal man altid folde på turnet?

 

Der er kommet en kineser til bordet som har købt ind for $1000. Han ligner en af de her asiatiske typer som kan tabe $8K i Blackjack på 2 min i hvilepuls. Min stack er $396. Jeg åbner til $7 UTG med JJ. En $300 stack caller. Lad os kalde ham AK. Kineseren raiser til $21. Jeg raiser de fleste gange her men jeg beslutter mig for et call da jeg kun kan bedømme ham på hans udseende. AK caller. Pot: $66

Flop: Q2T. Check*3

Turn: 9. Jeg better $55. AK caller. Kineser skubber et giga højt tårn til midten. Hmm jeg går i boxen i lang tid. Havde jeg haft en  havde det været et no brain all in. Jeg ender med et all in af følgende grunde:

  • Der ligger allerede $231 i puljen.
  • Jeg skal lægge $170 for et call som ville efterade mig med $150
  • Toppar burde han havde protected med et bet på floppet efter der er checket til ham
  • Jeg bedømmer AK med en  er hans mest sandsynlige hånd
  • Jeg har mindst 8 outs hvis jeg er bagud

AK folder. Kineser caller uinteresseret.

River er en mirakel 8. Jeg viser min hånd og er klar til at indkassere. Naaah han har K8 og får skubbet $1000 puljen over til sin side.Ved ikke om jeg spillede den helt horribelt? Tough spot. Havde det været en OMC havde jeg insta folded. Hvis han kan 3-bette med K8 pre kan han vel også bully med et flush træk her eller???? AK havde mindre end mig.

Redigeret af morfarnissen d. 02-01-2021 16:44
02-01-2021 17:17 #2| 0

Hej morfar.

Med din beskrivelse af manden som en formodet gambler, så laver jeg et stort 4 bet pf og kaldet et evt 5bet ai. Du vil for det første gerne have ham til at lave dyre fejl, og du vil derudover have mr ak ud af hånden. Du har med garanti en bedre hånd end mr ak, og med det lave 3 bet til 21, får mr ak en god pris, hvis du kun kalder asiatens 3 bet. 


Jeg tænker et 4 bet til ca. 100 er et godt niveau. JJ er svære at spille postflop, så spillet postflop må blive på fornemmelsen, hvis han kalder dit 4 bet. Da du kun har et stack to pot ratio på 1,5 på floppet tænker jeg dog, at vi skal fortsætte på de fleste flops. Du kan også forvente betaling, hvis han bare snitter floppet, så afsted med enten et ai bet eller halv pot på flop og resten på turn altså 100 og 200.

02-01-2021 18:13 #3| 7

Call eller re-raise pre er fint.
Folder bare turn og tænker ikke så meget mere over det.
Som beskrevet synes jeg turn kaldet er ret skidt.

Redigeret af PokerHolmes d. 02-01-2021 18:14
02-01-2021 20:59 #4| 0

...

Redigeret af los_champ d. 02-01-2021 23:14
02-01-2021 23:09 #5| 1

4-bet er selvfølgelig vejen frem, specielt når du vælger den linje du gør. Jeg har utallige gange fundet mig selv i et tilsvarende spot i et livespil, hvor jeg er usikker på dynamikken. Men jeg ender ikke med, at komme ind i de spots... Når du vælger at flatte pre er det vel fordi, du ikke ønsker at gamble med JJ? Så virker det skørt ikke bare at slippe post i stedet for at tage et endnu større gamble. Der kommer bedre spots, hvis det er er saftigt game og hvis det er tørt, så er du håbløst bagefter... 

Redigeret af los_champ d. 02-01-2021 23:14
03-01-2021 04:51 #6| 0
PokerHolmes skrev:

Call eller re-raise pre er fint.
Folder bare turn og tænker ikke så meget mere over det.
Som beskrevet synes jeg turn kaldet er ret skidt.

 

 Er du tømmer? For på trods af mine mange timer i nattelivet med sømbukke, formår du alligevel at ramme hovedet noget bedre end mig. Skål 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar