NL200 Light vb bliver c/r på river

#1| 0

Jeg flatter pre fordi BB er kæmpe calling station fisk (60/32 som dog spiller aggressivt i nogle spots, specielt hvis han har ramt en stærk hånd for hans standarder (TP god kicker-ish)) som jeg gerne vil beholde i potten, og fordi UTG folder 88% (7 af 8) til 3bets.

UTG spiller 26/18/6 med cbet på 75%.

BB: $106.81
UTG: $254.20
CO: $191.51
Hero (BTN): $189.00
SB: $111.30

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with Q Q
UTG raises to $6, 1 fold, Hero calls $6, 1 fold, BB calls $4

Flop: ($19.00) 2 6 A (3 players)
BB checks, UTG checks, Hero checks

Turn: ($19.00) 4 (3 players)
BB checks, UTG bets $12.00, Hero calls $12, BB folds

River: ($43.00) 7 (2 players)
UTG checks, Hero bets $30.00, UTG raises to $92, Hero wtf?

EDIT: vb'er I river? Hero spiller 21/18/3.
EDIT 2: hh så fucked ud.

28-04-2010 15:25 #2| 0

hmm Han repper sgu godt nok tyndt..... Kan næsten kun sætte ham på 44, 77 og 67 syntes ikke rigtig andet gir menning, måske evt en A7.

Tror ikke på han spiller et lonely A sådan her eller busted FD, da hans CB er på 75% så skyder han nok sine FD floppet.

Men VB ikke personligt river, checker bare bag da jeg har fin SD value.

Mucker sgu nok i ovenstående, syntes det er rare man ser air ved CR river på NL200.

Sugeren

28-04-2010 15:52 #3| 0

Vil også checke river at du langt de fleste gange value towner dig selv. På river folder han alligevel alle lave 1 par/PP/draws han stikker ud med på turn til et river udstik.

Du er + 95% slået river. Ser meget sjældent et sådan play med et missed draw, da han må forvente at du sidder med Ax+.

28-04-2010 16:04 #4| 0

Jeg synes, det er en fejl at flatte preflop, fordi du gerne vil holde BB i potten. Uanset hvor donket han er, så mener jeg ikke, det kan være i din interesse at spille QQ trevejs.

Derudover checker jeg river bag, da du har en hånd med fin showdown value. Hvilke hænder forventer du betaler et riverbet af, som du slår?

Som spillet autofolder jeg river. Du repper tyndt og har i villains øjne næppe noget, som betaler et riverbet af. Derfor spiller han fint ved at checke sine stærke hænder for at inducere bluffs.

01-05-2010 09:43 #5| 0

Jeg synes sgu, det er fejl ikke at vbette river. Altså villain checker aldrig Ax til dig, hvis han nu i første omgang skulle have undladt at cbette den, og du får et call fra 78s, 88-JJ.

01-05-2010 11:51 #6| 0

Hvad er det du mener vores linje skal ligne hvis villain skal calle dårligere raskEn?

01-05-2010 12:12 #7| 0

Jeg er ikke vild med at flatte preflop...byg en pot og spil QQ HU i pos

Som spillet checker jeg bare bag på river, da jeg tror, at alle hænder, som du slår, vil folde... og villian vil ret ofte check calle et es her (vil faktisk mene, at det er ret skidt at bette for value på river her)

01-05-2010 13:49 #8| 0

Jeg kan godt se pointen i at holde fisken med i potten, men den kommer jo tre vejs, og den anden modstander er ikke lige så nem at få pengene ud af.

Når potten er multi way, så spiller de fleste meget mere ærligt. Det vil sige at det bliver svært at få et c-bet ud af UTG når han misser.

Hvis UTG flatter hænder som TT-QQ, AKo og AQs og 4-better AA, KK og AKs, så har du jo god mulighed for at spille noget nær perfekt post flop, og folde tæt på perfekt til et 4-bet. Desuden så er der jo også værdi i at få en hånd med equity til at folde og tage den hjem nu og her.

Men altså. Jeg synes trods alt ikke at det kan sættes så sort/hvidt op at man kan sige at 3-bet er klart bedre end flat. Man bliver jo nødt til at mixe sit spil lidt op. Jeg vil tro at det må være en ok balancering at flatte 20% af tiden og ellers 3-bette. Måske kan man sige at situationen med BB og UTG's tendenser gør at man kan flatte lidt oftere end man ellers ville have gjort.

Jeg checker også bare river. Det kan godt være at du får et kald fra TT eller JJ, men de fleste andre hænder som kan kalde det bet er altså bedre end din, og desuden så giver du bare modstanderen en ny mulighed for at bluffe eller value raise A7, 77 og andre slow spillede monstre. Med andre ord så inviterer du modstanderen til at spille perfekt i de fleste situationer.

Som spillet folder jeg ligesom de andre.

01-05-2010 14:09 #9| 0
Preflop:
Jeg syntes, at det er pænt standard at flatte pre, især hvis UTG er en std nl200 TAG, som jeg ikke har nogen form for dynamik med.
Imod en JJ+, AK range har vi 47%. Imod en AQ+, TT+ range har vi 55% og den range vil jeg mene er pænt bred i forhold til std regs stak off range i UTG vs BTN. Og selvom villains stak off range var sidst nævnte, så vil jeg mene EV'en ved at holde donkish villain inde i potten er noget større.

River valuebet:
Jeg valuebetter helt klart!!! Villains hånd er helt ekstremt ofte noget 88-KK, og vi har toppen af vores non-A range, og villain bør sætte os på netop en non-A, par like range.

River call/fold:
Da jeg så hånden første gang tænkte jeg call. Det eneste jeg kan se villain have er 77 og A7s, måske 44(men hvorfor så bette så småt på turn?).
MEN!!!...på floppet forventer jeg, at villain cbet bluffer, hvis han har air. Så hans mest sandsynlige range er 77-KK, svagt A på floppet. Dette giver også mening med et lavt turn bet, da villain nu ved, at ingen har et A, så han vælger at lave et lille value bet.

Når du så bliver CR'ed...ja...du skal vurdere om det er mest sandsynligt, at villain vælger at lave en hånd med masser af showdown value (88-KK) om til et CR bluf på river eller om han har ramt A7 eller 77...jeg tænker fold.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar