NL200 KTs connecter river.

#1| 0

Jeg ikke helt spillet denne hånd helt optimalt, uden at det bliver en katastrofe imo. Preflop er til den tynde side med squeezeglade regs efter mig. Floppet er også et bet som std. Jeg checker muligvis bagpå, da han so far han været meget barrelliderlig, og derfor vurderer han er svag, hvorfor jeg kan tage den ned senere i hånden. Skal ikke helt kunne sige hvorfor.

Villain åbner first-in 20% fra denne position og er efter min mening en af de svagere regs på niveauet.

Kommentarer er velkomne til alle streets. Hvad gør I på river?

Seat 1: Black.Belt ( $445.08 USD )
Seat 3: EatMySauce01 ( $214.00 USD )
Seat 4: Hero ( $204.85 USD )
Seat 5: BugiVugi ( $457.81 USD )
Seat 8: hoboLion ( $219.70 USD )
Seat 9: _Saori ( $200.00 USD )
hoboLion posts small blind [$1.00 USD].
_Saori posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K T ]
Black.Belt folds
EatMySauce01 raises [$6.00 USD]
Hero calls [$6.00 USD]
BugiVugi folds
hoboLion folds
_Saori folds
** Dealing Flop ** [ 8, 9, 8 ] Pot: 15
EatMySauce01 checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ 4 ] Pot: 15
EatMySauce01 bets [$10.00 USD]
Hero calls [$10.00 USD]
** Dealing River ** [ 7 ] Pot: 35
EatMySauce01 bets [$26.00 USD]
Hero ??

25-01-2012 01:33 #2| 1

Vs denne type modstander (svag reg): raise/fold
Vs god reg : call

Ps. Uddyber gerne hvis nogen er uenig :-)

Redigeret af Suffer Well d. 25-01-2012 01:36
25-01-2012 01:40 #3| 0

Hvorfor bare call vs god reg? :-)

25-01-2012 01:53 #4| 0

@Cyboman

Hvad er det for nogen bluffs vi skal have i vores range som en god reg caller for at slå?

25-01-2012 01:53 #5| 0

En god reg:

- Har aldrig AA/KK/QQ/JJ han ved det er nuts på flopppet og der er 0 procent chance
for han prøver en dårlig potkontrol/traplinje med denne type hænder.

- Han kalder aldrig for split pot med TJ, og har den ikke ofte da han c-better floppet
med den hver gang.

- God chance for han forstår at balancere sin check give up range, ved at check call
weak hænder som 44 og 77.

- Sikkert meget mere men jeg er træt, du skulle spørge right? :-)

Med en dårlig reg forholder det sig nogle gange modsat...




Redigeret af Suffer Well d. 25-01-2012 01:54
25-01-2012 01:54 #6| 0
Suffer Well skrev:
Vs god reg : call

Ps. Uddyber gerne hvis nogen er uenig :-)


Uddyb gerne. Tror du ikke han kan have en sjat gode 9x'ere og evt. TT-QQ nogle gange? Han har selvfølgelig også nogle A flushes og 44,77 nogle gange men tror tit de cbetter flop og stærke A flushes + 77 checker nok også turn en del hvis de vælger check flop. Vi behøver jo ikke raise stort :-)
25-01-2012 02:00 #7| 0

@ SteenV

Udover hvad jeg har skrevet, så har vil vel ikke mange riverbluffs vil skal balancere
for med tynde valuebets. (everting got there)

25-01-2012 02:05 #8| 2

Har Btw en cool under titel til din bog :

Steen med den ene ben- Never limps and allways balanced! :-)

25-01-2012 02:09 #9| 0

På den anden side har vi vel ret få flushes/straights da vi better floppet med dem ofte. Vi har vel 55,66,AQ,AJ en del så der er nok muligheder for bluffkombinationer at tage af såfremt villains range ikke er for stærk til at vi kan value raise KsTs.

Suffer Well skrev:
Har Btw en cool under titel til din bog :

Steen med den ene ben- Never limps and allways balanced! :-)


Wonder how to translate that to english :P
Redigeret af SteenV d. 25-01-2012 02:10
25-01-2012 02:11 #10| 2

Stone one bone-.... Det er ikke så svært

25-01-2012 02:19 #11| 0

Og sure vi better ofte flop med flushdraws/straightdraws, men det er ikke way out at
tage et frikort og bluff senere med draws her. Synes ikke det er et argument for at
vi ikke har dem i vores range.

Villain skal Hero call hvis han tror vi kan lave en made hand om til et bluff her, Og
tja...

25-01-2012 02:52 #12| 3

Ikke glad for preflop. (lidt mere info ku være feee) (er han 40/30 eller 15/12?, cbet %, river aggresion?)
Ik megen info på villain, men jeg synes du skal tænke over hvordan din flop range bør være, når en happy-barreller checkker et 898r board.
Hvis ikke KT blir et raise på river kan vi nærmest ikke bluffe. Med KTs som dårligste har jeg os med 20 valuecombos, så med et raise til 80, skal vi finde 4 bluff combos. Jeg kan se mig selv bluffe betydeligt mere end 4 combos (selvom villain nok ikke er særligt balanceret), så jeg vil raise KTs på river.
At vi pludselig vågner op med et river raise er jo mindre troværdigt end en luders smil, så han burde virkeligt calle en del, sådan er det bar´!

Redigeret af hilberado d. 25-01-2012 02:56
25-01-2012 03:08 #13| 0

LOLz happybarreller/svag reg Hvem spiller vi her....?

25-01-2012 03:21 #14| 0

Preflop er tyndt, men det siger du også selv. Flop better jeg hver gang, især mod en svag reg, hvad er planen de gange han skyder turn? Han gir op en del gange på det her flop og ellers er din hånd rigtig fin at barrel videre med på mange turns.

River mener jeg er et raise/fold mod langt de fleste spillere. Enig med hilb, vi har en god del hænder vi kan bluffe river med.

25-01-2012 03:53 #15| 0

Jeg folder eller 3better svinet preflop her. At overreppe sin hånd er imo meget undervurderet.

Og lige et spørgsmål til folket:

Er jeg den eneste, der raiser turn her?

25-01-2012 05:51 #16| 1

Jeg tænker også raise turn kan være en mulighed. Så jeg kunne godt tænke mig at høre tanker for hvorfor vi vælger at flatte, og hvad planen er på river, når vi misser. Dog spiller jeg selv hånden på samme måde.

River raise/fold.

Jeg kan godt lide flop checkback, da vi ofte har muligheden senere i hånden for at tage den ned.

25-01-2012 12:29 #17| 0
OP

Kan se der har været lidt forvirring pga. den måde jeg har beskrevet villain.

Villain har været ekstremt barrelliderlig so far. C-bet frekvenserne har indtil været på omkring 80% over alle 3 streets, og min sample på river lægger omkring 8. Overall spiller han noget 22/18. Når jeg siger jeg ser ham som en af de svagere regs så mener jeg, jeg ser ham som en af de dårligere regs. Han er set lave flere spewish ting og balance virker ikke som noget han tænker supermeget over. Et hurtigt opslag på PTR siger han er svagt tabende over 600k hænder.

@hilb
Jeg er helt enig i at hverken pre eller flop er optimalt. Jeg er glad for at du beder mig om at tænke over hvordan mine flopranges skal være når han checker et 889 bord. Jeg vil umiddelbart have svært ved præcist at sige, hvordan jeg bør strikke mine ranges sammen i spottet. Jeg føler dog at såfremt jeg vil have en betting-range for value, så er KTs de gange jeg skulle have flattet en af de hænder som jeg skal have med i min bluffing-range, da det må være en af de hænder som har flest implied odds mod sig og vi har fine barrel muligheder senere.

Min preflop range vil nok oftest være PP's alle inkl. dog skal de højeste discountes med en eller anden frekvens jeg ikke helt selv kender, og fine broadways (AJo+,ATs+,KJs+,KQ+). Når vi har 3 regs bagpå bliver det vel næsten en fejl at flatte alle PP's (vanesag)?
Jeg er ikke vant til at han checker floppet, men når han gør det vil jeg umiddelbart sætte ham på en range af mindre PP's og air hovedsagligt. Ud fra hans preflop range ville air være hænder som ikke har så mange barrel muligheder på turn og som har implied odds mod min floating range. Kunne være hånder som AJo,KQo.
Jeg kender intet til hans tendenser på senere streets når jeg checker bagpå. Det bør jeg egentlig tage højde for når jeg træffer action nu, men får jeg nok ikke gjort aktuelt siden jeg checker.
Ud fra denne range vil en typisk betting-range for mig blive, en vis frekvens af højere PP's,laveste PP's og de dårligste af mine broadways. Oftest ville jeg byde minimum 2 streets med hele rangen.

Jeg er dog i tvivl, og vil derfor meget gerne høre dit input Hilb/andre.

Specielt synes jeg det er svært at forholde til det faktum at han højst sandsynligt ikke selv er balanceret. Det gør nemlig at det nok er +EV med alt, hvis vi better flere streets. Samtidig giver det gode incitamenter til at checke vores valuehænder bagpå. Jeg tror selv jeg har tendenser til at gøre bruge af begge disse ting, hvilket gør mig selv yderst ubalanceret, omend jeg også tilpasser mig når de giver tegn til andet.

@Detroit og zonki
Jeg tror ikke vi opnår noget ved at raise turn, som vi ikke kan opnå ved at vente med at raise/bette på river.

Redigeret af Meincke d. 25-01-2012 12:58
25-01-2012 17:01 #18| 2

Sådan aktuelt mod den spiller du beskriver (flop cbet 80%), er han næppe remotely balanceret, og så hans flop check range er sikkert svag og du kan strikke en ubalanceret betting range sammen med den.
Nok lidt uenig i at KTs har reverse implied odds, hvis du checkker og turn slår K. Med 80% cbet, burde han have samtlige overkorts i hans cbetting range.
Havde han cbettet 55%, ville det være federe at kigge på hvor meget du skal bette på flop og hvilke hænder. Btw er 80% nok ikke true her, da det er MP vs CO med 3 regs bagå, ville være suicide at cbet 80% ind i din, lad os antage, ret stærke range.

I forhold til sidste antagelse, ku man forestille sig din call open range i CO måske er for svag. I hvert fald hvis du flatter samtlige par, så skal du flatte en masse stærke hænder også, uden at jeg lige talte hænder. Det er naturlivgis fedt at dobbeltcalle stærke hænder til brede squeeze ranges, men helt fedt blir det aldrig, folk squeezer Arag og fjerner gode call-comboer, potten er bloated osv.

Må løbe, nåede ikke det hele.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar