NL200 - KK deep i rr pot

#1| 0

Hejsa,

Er igang med at se mine hænder igennem, for at se om jeg caller for light på river eller bare er en tyr =)

Rimelig aktivt bord og har sppillet der en times tid. Var oppe på 650$ indtil for 15min siden hvor jeg bliver suget for et buyin.

Har været aktiv på bordet og spiller 24/21/3 i denne session med 3bet % på 7. Villian har vi haft en par clashes med men ingen til showdown. Han spiller ok men caller for meget imo preflop, men er en agro satan. Har kun 165 hænder på ham og han hedder 29/18/5 med en 3bet% på 8.


Starting a new hand (#1385307850)
Texas Holdem NL $1/$2 - 19-Jan-2009 20:58:21 Server
Table Cabanas (No DP)
Seat 1: huntt ( $230 )
Seat 3: SealeyJnr ( $362.45 )
Seat 5: VILLIAN ( $452.50 )
Seat 6: 2daft2punk ( $196.38 )
Seat 8: Feedthefamily ( $187.12 )
Seat 10: HERO ( $457.65 )

Feedthefamily posts Small Blind $1
HERO posts Big Blind $2

Dealing cards
Your cards K K

huntt folds
SealeyJnr folds
VILLIAN raises $6
2daft2punk folds
Feedthefamily folds
HERO raises $20
VILLIAN calls $14

Dealing Flop 2 6 J

HERO bets $32
VILLIAN calls $32

Dealing Turn 2 6 J 5

HERO checks
VILLIAN bets $52
HERO calls $52

Dealing River 2 6 J 5 J

HERO checks
VILLIAN bets $136
HERO calls $136

Troede ikke rigtigt på noget med en J, og han er en agro satan, så regnede med han ville kunne gøre dette med 77+ og Air. Troede ikke på AA da jeg er sikker på han 4better denne.

Så derfor caller jeg.

For tyndt eller Ok ?

Andre kommentar er også velkommen.

Sugeren

19-01-2009 22:53 #2| 0

Det er vel ret standard, men hvad er grunden til at du ikke better turn?

19-01-2009 22:59 #3| 0

@djowgern

Hej Jeppe :) Dan L her. Han checker nok turn for potkontrol, da man står i et klamt spot, hvis man bliver reraiset.

@ Sugeren

Mod sådan en spiller caller jeg 100% af gangene river. Vil mene at 222 og 666 er udelukket, da en sane agg. villan vil rehejse floppet, når i sidder dybe. Vi ser oftest missed draws, og floats her imo. Da jeg også forventer villan laver potkontrol turn med Jx. Hvis han ik har missed draws eller floats, vil jeg mene 555 oftest dukker op her.

19-01-2009 23:02 #4| 0
OP

Mit Turn check er udelukkende for potkontrol.

Ville ikke bryde mig om at komme til midten på turn med kun et overpair, så et reraise er rimelig nasty imo.

Så derfor jeg vælger C/C linien turn.

Sugeren

19-01-2009 23:13 #5| 0

Halløj Dan! Og tillykke med sejren for nyligt ;)

"@djowgern

Hej Jeppe :) Dan L her. Han checker nok turn for potkontrol, da man står i et klamt spot, hvis man bliver reraiset.

@ Sugeren

Mod sådan en spiller caller jeg 100% af gangene river. Vil mene at 222 og 666 er udelukket, da en sane agg. villan vil rehejse floppet, når i sidder dybe."


Modsiger det ikke lidt sig selv?

Det er vel næsten kun 55 og 43 du frygter på turn så, hvis du mener at 22 og 66 raiser floppet? Og begge disse er vel ikke så sandsynlige.

Vil gerne høre lidt flere argumenter for at potcontrole i netop det her spot, da jeg som standard altid skyder igen :)

20-01-2009 00:14 #6| 0

@djowgern

Jo, det gør jeg faktisk. Jeg antager at han reraiser sets i det her spot, aner dog ikke noget om hans agression på de forskellige streets, derfor det lidt garderede svar.

20-01-2009 11:13 #7| 0

Jeg raiser en anelse mere preflop: vi er OOP og har dybe stacks. Jeg siger nok 22-23 istedet for 20.

Jeg better turn (og kalder et shove), men kunne godt finde et check-raise frem også.

Som spillet kalder vi river. Villain kan stadig have missed draws, floats og random sh1t.

Jørn

20-01-2009 11:37 #8| 0

Enig med Thyssen. Når villain er så aggro, synes jeg det er fint at checke turn, men det er så absolut med planen om at CR turn.

20-01-2009 11:42 #9| 0

Jeg giver den også mere preflop grundet stacks og pos.

Villian byder kun 1/2 pot på turn, hvilket imo oftest er et draw.
Så jeg er lidt med Thyssen på den om at CR turn.

Som spillet caller jeg også bare river.

Mvh Slot

20-01-2009 12:04 #10| 0
OP

@Alle

Hvad gør i hvis i better turn og han flatter. Er i så stadig villige til at gå broke med kun 1 pair på blank river?

Check/Call river inc hvis Villian skubber?

Sugeren

20-01-2009 12:09 #11| 0

Thyssen@

Spiller selv kun nl100, men vil mene at der skal mere end en aggro LAG til, før at vi kan komme profitabelt til midten på turn for 225 BBs med et overpar! Andre med samme nittede holdning?

Sugeren@

Har du ikke noget post-flop read? LAGs spiller vidt forskelligt på turn og river. Jeg kan faktisk godt lide dit (by the book) check på turn. Syntes det viser god disciplin (noget jeg ikke kan praktisere). Om turn skal bettes eller checkes kommer vel an på ens personlige samt villians spillestil. Når du checker turn vil jeg mene at du har et autokald på 99% af alle rivers, da du har udvist svaghed og blir nødt til at følge dit move til dørs.. J´en er super klam.. Tror snildt han kan have callet dit 3bet med AJs, men han ved også at du ikke sidder med en J udfra din linje.

Hvordan går det for pokeren for tiden?

20-01-2009 12:42 #12| 0

@Svenningsen

På dette bord stacker jeg af med KK for 225 bbs i en rr pot mod en meget aggressiv modstander. Det svarer lidt til at stacke af i en single-raiset pot for 100 bbs mod en aggressiv modstander -- rimelig standard vil jeg sige, men jeg er så absolut ikke en nit.

Jørn

20-01-2009 13:04 #13| 0
OP

@Svenningens

Hejsa - lang tid siden.

Ja syntes ikke en linie med J gav menning foruden AJ, men han er agro, så JTs og JQs kunne fint være i hans range i guess.

Tja pokeren har ikke været så sød ved mig på det seneste, måske også fordi jeg har været igang med at gå fra rimelig nit til lidt mere lag, spillet lidt ala 24/22 disse dage (gået fra 18/14 i starten af okt).

Så har været nogle swings den uheldige vej hehe.


@Alle
Tak for svarende.

Afslutningen på hånden var at Villian vendte 55 op og havde derfor spiked på turn, hvilket giver god mening med hans linie.

Var i tvivl på river, men callede fordi jeg ikke troede på en J og mente at 66 + 22 ville han have raised floppet grundet hvor deep vi var. Så eneste jeg reelt frygtede var 55 eller AA.

hehe Selvf sad han med 55.

Sugeren

20-01-2009 13:48 #14| 0

Default er vel std bet/bet/bet, afhængigt af boardet. Hvis en NL200 29/19 dude raiser mit 3/4pot 2nd barrel folder jeg oftest turn tror jeg.
Jeg bryder mig ikke om at checkke turn, du er foran +80%, hans range har ret god equity mod din hånd og han betaler et turnudstik med en masse, QQ/AJ/KJ/QJ/JT og en masse draws, en stor del af disse hænder checkker han turn bag.
Altså du kan fint checkke turn, hvis du enten har planer om at
1) CR (hvilket jeg hader, grundet stacks)
2) Villain er en stor bluff kanon der bomber afsted hver gang du checkker til ham, så er c/c turn/river fint.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar