NL200, hånd 1

#1| 0

Yep, lad os komme ud over isen med første hånd. Det er muligt at potsize er 1-2-3 euro gal, det er ligegyldigt.

NL200 6handed Prima
pacificjoe1 (221)r 6
JustinSaybe (373) KJ 3bet til 18
fold
fold
fold
fold
pacificjoe1 call

T85 (pot 36)
pacificjoe1 check
JustinSaybe bet 21
pacificjoe1 call

T856 (pot 78)
pacificjoe1 checks
JustinSayne bets 50
pacificjoe1 calls

T8567 (178)
pafificjoe1 checks
JustinSayne? (132 eff. left)

Jeg har lige stacket samme modstander ved at 3bette 79c, ch bag på AT8cc, kalde turn 9o og shove river 6o og blive kaldt af AK. Hans kredit for mit 3bet kan derfor være på et lille sted. Omvendt er boardteksturen obv i mit range vs fx tptk eller overpar, også selv om jeg denne gang better flop-turn. Jeg mener forskellen på de to boards opvejer forskellen i linien.

Men hvad gør vi på river? Abandon ship nu eller rest? Og skulle vi tidligere have opgivet, hvis vi alligevel gør nu? Herfra tillader jeg mig ikke at sige mere.

04-02-2011 07:57 #2| 0

Jeg glemte lige fuldstændig at skrive noget om reads. Pacifickjoe1 er en semireg, der som udgangspunkt er ret nittet, men som løsner op, når det ikke går hans vej - især modstanderafhængigt på den måde, at han meget gerne vil vinde tilbage fra den spiller, der har vundet fra ham. Samtidig er han ret observationsanalytisk, så hvis han ser en spiller med trash een gang, tror han at spilleren har trash meget tit forholdsvis uafhængigt af denne spillers øvrige spil/stats. I forhold til hvordan han ser mig, tror jeg derfor primært hans fokus er på vores foregående 3bettede pot. Jeg stiller mig tvivlende overfor, om han har indtryk af mine linier i 3bettede pos ip, og selv hvis han har, tror jeg han lige nu pt. meget gerne vil stacke mig og har mig som loose-agg i sit read.

04-02-2011 08:27 #3| 0

Checker bare river. Ham gutten har jeg til noget stationy 24/12, så tvivler på at han folder noget som helst på river som du ikke slår i forvejen.

Er dit turn barell standard på sådan et kort?

04-02-2011 10:00 #4| 0

Preflop og flop er helt standard, men på turn samler du ingen equity op, og syntes egentlig du bør give den op her da du nemt trapper dig selv i forhold til hans range. Hvis han er lidt tænkende så vil han helt sikkert også sætte din range til 2 missede overs ud over det du selv beskriver.

Havde turn til gengæld været en Qx/Ax havde 2barrel været meget bedre

Som spillet til river gir jeg op.

04-02-2011 10:34 #5| 0

Du ved ikke noget om hvor light han peeler PF?

Umiddelbart er det lidt et meh spot, fordi du bør barrele turn og river med en super høj frekvens stort set lige gyldigt kortet. Men både turn og river rammer bare hans formodede range temmelig godt, hvis du, som jeg, regner med, at han har en del flere pocket pairs i sin range givet den første hånd i spillede.

Jeg tror egentlig bare jeg giver op på turn fordi han for det første kan samle en del par + draws op og for det andet fordi vi ikke ved, hvor ofte vi kan få en semi tiltet gut der gerne vil vinde potten til at folde Tx etc. på river selvom den blanker.

04-02-2011 10:39 #6| 0

@Bgood: hvorfor er preflop standard?

04-02-2011 11:34 #7| 0

Lidt over mit niveau. Grinder selv nl50/100ish, så kender ikke dynamikken på nl200, men prøver alligevel.

@Folk der giver op på turn

Er det ikke dårligt poker at cbette dette flop, og så give turn op? Villain peeler jo ofte disse flops med en stor del af hans range, så når floppet slår som det gør, og man beslutter sig for at cbette, skal man vel ud og skyde alle tre streets?

@OP

Villain ved du har en ballanceret 3bet range, så derfor kan vi vil sagtens reppe en bred range, og få villain til at smide hans overpair/Tx? Eller er jeg helt way off?

PF: Kalder bare her fordi vores hånd er suited og kan bedre lide at se flops. Hvis vi havde KJo ville jeg bedre kunne lide 3bet.

05-02-2011 08:23 #8| 0

Masser af gode pointer indtil videre. Jeg skal måske indskyde, at de hænder jeg poster ofte vil være lidt atypiske på forskellige måder - da det ikke gavner mig eller nogen at diskutere, om 3bet-kald5betAI med KK er wp. Flere af dem vil være hænder, jeg selv synes jeg spiller dårligt af diverse årsger, men jeg skal nok undervejs prøve at finde en eller to, jeg er tilfreds med også.

@asktips
Det korte svar er nej, men jeg har et underligt forhold til begrebet "standard", da jeg synes der er for mange små faktorer i det her spil, der ændrer sig mellem tilsyneladende enslige spots, til at man i ret mange tilfælde har en standard-beslutning.

@Bgood
God pointe og enig

@djowgern
Gode pointer og enig

@RyaN
Til det første: det er hvad jeg tænker, men der er en god chance for, at jeg tager fejl i det. Til det andet: nu har jeg ikke speficiceret de øvrige spillere, men der sidder squeezey typer efter mig, så jeg er tilbøjelig til at 3bette eller folde her af den grund. Samtidig opfatter jeg villians tilstand pt på en måde, der gør 3bet til valueraise med KJs her. Under andre omstændigheder er jeg helt enig.

05-02-2011 12:38 #9| 0

@Satin

I agree.

Det var sådan lidt en indleder ift. det de andre skriver - jeg tror ikke dit turn barell er profitabelt da han caller næsten præcis samme range som han peeler flop på, på denne turn.

Anyways, smid en PM hvis du vil sparre lidt. Det ser ud til at vi sidder i præcis de samme spil :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar