NL200: Frikort vs bet @ turn

#1| 0

HEJ MED JER

Villain startede med gigastakken, da jeg satte mig, og jeg har ikke siddet her så længe, men han virker ihf ikke umiddelbart som nogen gigadonk, der sprøjter penge væk. Han sidder dog imidlertid kun ved en enkelt bord, så hut jeg visker.

Han spiller 32/19 over nogle og 40 hænder...

***** Hand History for Game 51018726621451 ***** (On Game)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, December 03, 11:41:41 ET 2010
Table Recife (Real Money)
Seat 7 is the button
Seat 8: davi&cin ( $1510.95 USD )
Seat 9: HERO ( $236.00 USD )
Seat 10: RichSanta ( $219.25 USD )
Seat 7: TheFreak30 ( $887.50 USD )
davi&cin posts small blind [$1.00 USD].
HERO posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 8 9 ]
RichSanta folds
TheFreak30 folds
davi&cin raises [$7.00 USD]
HERO calls [$6.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, 9, K ]
davi&cin bets [$9.00 USD]
HERO calls [$9.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7 ]
davi&cin checks
HERO goes mOOO?

Her er nogle hurtige noter, som jeg ser det:

Fordele ved bet:
- Vi kan valuebette 13 outs på river
- Hænder som QJ får ikke et gratis kort
- Hvis vi misser river, kan vi få villain af bedre hænder på river: 9x, TT-QQ og måske Kx, hvis der fx falder en klør, hvor vi kan overveje et overbetbluff...?
- Hvis vi checker bag, og villain stikker ud river, er vi ikke vitterligt glade for at calle

Fordele ved check:
- Vi ser en gratis river til vores outs
- Vi holder potten lille med en marginal handske

Af ovenstående er det nok ikke svært at gætte, at jeg bettede. Like/dislike?

Edit: farvekoder

30-12-2010 05:24 #2| 0

enig, bet lavt

30-12-2010 11:18 #3| 0

bet!

30-12-2010 11:32 #4| 0

Jeg better ~halv pot her (måske lidt mindre ala. 16$)

rammer vi, skal der valuebettes - rammer vi ikke, evalueres der alt efter hvad skurk gør. Checker han til os igen smider jeg et bet på ca 85% pot afsted for at få ham af marginale hænder som du også selv nævner det.

30-12-2010 13:10 #5| 0

Hvis vi better turn, så synes jeg klart vi skal bette river også. Vi kan reppe fint nok, da turn egentlig rammer os fint, 97, 67 samtidig med 66 og 99 er i vores range. Betaler han turn er vi klart slået, men han får meget svært ved at betale river næsten ligegyldigt hvilket kort der falder.

Jeg better i øvrigt større end ½ pot, som jeg ville gøre med et float, 67, 97 eller 99.

30-12-2010 13:22 #6| 0

hvis der fx falder en klør, hvor vi kan overveje et overbetbluff...?

Jeg har ikke spillet ret meget NL200, men troede det var forskellen på lidt lavere levels at man ikke overbet bluffede, men skød ca 50-75 % for at det skal ligne et valuebet ?, selvfølgelig husker man at variere og ikke skyde det samme de gange man bet-bluffer river Thelawfirm skriver ca 85 % det syntes jeg også lyder godt. Men overbet bluff tror jeg ikke er en god ide ? .

Mikkmakk

30-12-2010 13:30 #7| 0

Syntes overbetbluff er en af de nye trends i online poker dog ikke mange der har det i deres repertoire endnu.

Fordelen ved dette i denne situation er jo at villains range er meget polariseret hvis han kalder turn. Har får derved svært ved at kalde med sin Kx på river. Normalt syntes jeg tendensen er, at når folk better pot på river så er det en monster hånd. Og der skal virkelig et solidt read af villain til for at kalde et overbet med Kx på river.

Og da Raskens antagelse er at han ikke sprøjter penge væk og de ikke rigtig har nogen historik så burde et overbet vær +ev på blanke rivers.

30-12-2010 14:49 #8| 0

Hvis jeg byder river så bliver det ikke et overbet.

I hvert fald ikke hvis villain er tænkende, da der jo ingen grund ville være til at overbette river når villain har checket turn, da de eneste bluff-hænder vi kan reppe er Q-10 og Q-J, så derfor ved villain at vores range bør være stærk hvis vi bare better cirka std. sizings på turn og river.
Hvis villain er dårlig, kan det være en anden sag..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar