NL200: Floppet straight deep

#1| 0

Gamet handler om MrTee som er en kæmpe station drooler. OnTheVolley er en reg, som spiller ganske friskt til, men virker fornuftig og god over all. Mener alt op til turn er std, hvad gør vi og hvorfor, og hvad har han btw?

***** Hand History for Game 700403729 ***** (Betfair)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, May 14, 05:52:27 ET 2010
Table Oxygen 72 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: 26011989a ( $196.00 USD )
Seat 2: HERO ( $426.45 USD )
Seat 3: OnTheVolley ( $420.25 USD )
Seat 4: MrTee ( $1080.19 USD )
Seat 5: wesleyS ( $250.00 USD )
Seat 6: Riltzi ( $195.20 USD )
wesleyS posts small blind [$1.00 USD].
Riltzi posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T 9 ]
26011989a folds
HERO raises [$7.00 USD]
OnTheVolley calls [$7.00 USD]
MrTee calls [$7.00 USD]
wesleyS folds
Riltzi calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K J Q ]
Riltzi checks
HERO bets [$25.00 USD]
OnTheVolley calls [$25.00 USD]
MrTee folds
Riltzi folds
** Dealing Turn ** [ 3 ]
HERO bets [$63.00 USD]
OnTheVolley raises [$145.00 USD]

14-05-2010 09:25 #2| 0

Jeg ser ikke så mange andre options end jam. Der ligger to flushdraws + et hav af mulige hænder, som kan betale dig af. SHIP!

14-05-2010 10:35 #3| 0

Weird spot. Man er sgu nok ikke så godt inde som man tror.

AT, T9s, diverse combodraws ala JT, QT, AJ - dunno med AQ.

Hvordan vil han spille KQ/JJ?

Edit: Vi er nok inde og flippe mod hans range, så jeg sender bare pengene ind.

14-05-2010 11:20 #4| 0

+1 djow

14-05-2010 11:50 #5| 0

Såfrem MrTree ikke bare snap coldcaller 3bets, så har villain vel både KK/QQ/JJ i sin range. Desuden tror jeg han flatter floppet med samtlige nut-ish hænder.

Såeh yea, butikken!

/Chris

14-05-2010 16:14 #6| 0

Altså jeg synes altså ikke push virker sådan som en totalt no-brainer.

Med den linje der må hans valuerange være kraftigt vægtet mod AT eller alternativt en split. Der er ikke ret mange JJ-KK-kombinationer tilbage og han vil imo være tilbøjelig til at 3-bette pre og raise. Selvom han selvfølgelig godt kan mixe de handsker op med den linje her.

To pars kombier er temmelig sårbare på det board der og vælger han en lidt mere safe floplinje for ikke at bloate potten, hvilket jeg synes er fornuftigt nok, så kan jeg ikke forestille mig, at han lige dukker op med at fancy semiclick på turn for at få lortet ind. Altså hvad skulle du stacke af der med til hans KQ?

Men han kan nok have så tilpas mange kombo draws som par+fd, gutter+fd, par+ gutter + fd etc., som han caller pushet af med, at vi nok bør pushe. Men det er imo ikke noget vi tjener kassen på.

14-05-2010 17:31 #7| 0

i do not know, and i do not like, specielt at jeg ikke kan regne ud hvorfor...

sad seriøst overvejede mos, nej call, nej mos, nej fold, nej uhhh

15-05-2010 11:27 #8| 0
OP

@Løp
Hvad vil du gøre alternativt til push?

15-05-2010 11:59 #9| 0

Jeg kan ikke se, at denne kan foldes på nogen måde.

- Hvis villain havde været donk, så kunne han spille sets og 2 par på denne måde også.

- Hvis villain er dygtig (som du siger han er), så ved han hvor stærkt et turn raise ser ud her og vil kunne gøre det med alle sine stærkere draws, både spar og hjerter. Han må forvente at vi smider AK, evt QJ og måske endda bedre, afhængig af han read på os.

Den eneste jeg kan se mig folde imod her er sygeligt passive personer der kun raiser med nuts... og selv da vil jeg nok tænkte mig om 2 gange. Jeg synes du skal tanke ned inden du shipper - så kan du være heldig at han nogen gange sætter dig på en draw/svag hånd og finder sære herocalls frem de gange han faktisk bluffer.

15-05-2010 12:41 #10| 0

@Løp

Hvorfor skulle han være tilbøjelig til at 3bette pre/raise når han har MrTree bag sig?

15-05-2010 12:43 #11| 0

Altså hvis ikke jeg vurderer, at onthevolley har specielt mange kombo draws i sin range synes jeg ikke, at det er ret godt at pushe, fordi jeg er bange for, at vi kommer ind nærmest død ret mange gange. Jvfr. at jeg jeg synes det er horribelt at raise turn med to par(og er han dygtig og sane tror jeg ikke, at han gør det) og at settet imo ikke er videre sandsynligt, fordi der er få komboer af dem, og han vil være tilbøjelig til at tage en anden linje med den tidligere i hånden. Der er måske tre set-kombis-ish vil jeg tro og evt. et par KQ, fordi han ind i mellem stener lidt.
Med 12 AT'er og en range af kombis, så har vi måske 20-22% mod en value range.
Men altså jeg tror, at han har for mange kombo draws til, at vi kan folde som nok ville være mit alternativ.
For med et call placerer vi ham på en range vi spiller nogenlunde decent imod, og da jeg ikke tror, at han raise-folder noget med fin equity vil jeg så nok foretrække at få lortet ind nu, fordi river bliver overklam og svær at spille profitabelt oop.

15-05-2010 12:47 #12| 0

@Chris
Altså jeg er ikke så fancy med det der 2+2 slang, men sation drooler betyder donket og skvizliderlig? Troede vi var ude i noget passiv donk.

15-05-2010 12:54 #13| 0
OP

Drooler er en kæmpe fisk basicly, og ham her er mega station.

Alt i alt er jeg enig i de eneste betragtninger, og jeg tror ikke jeg kan gøre så meget andet end at shove. Han havde obv AT, og det fik mig til at tænke bagefter, da jeg i realismen ikke tror han har noget som helst andet end AT med den her linje, men det er måske en lille smule farvet og flawed. Jeg tror bare at regulars er så håbløst ubalancerede her, og at han har nuts så godt som hver gang, er sku bare svært at skulle ligge sine 2nd nuts i det her spot. Jeg havde btw samme setup selv tidligere i sessionen - for 29bbs dybt med en fisk, så man kan jo så fundere lidt over om varians er ens for alle :P

15-05-2010 13:04 #14| 0

Så forstår jeg ikke, hvorfor Chris advokerer for, at han nærmest oftest ville tage denne linje med JJ-Kk?

15-05-2010 13:16 #15| 0

Nu har joonas godt nok ikke skrevet noget om hvordan reg'en ser joonas, men jeg er ret sikker på at han ikke lige tager et flop light OOP selvom de er dybe. Derimod er det vel 90% sikkert at MrTree caller.

15-05-2010 13:33 #16| 0

Jeg skal lige forstå logikken i din argumentation:
Han vil oftest vælge at flatte store par, fordi han ønsker at komme ind i en trevejspot i position med dem?

15-05-2010 13:47 #17| 0
OP

Nu er du vidst også tungnem bare for at være det. Manden i blinds er det største spot på hele bordet, og kæmpe value. Jeg er med på det ikke er sjovt at være 3 vejs, men ingen grund til at tale ned til Chrissermanden :)

15-05-2010 13:47 #18| 0

Ja, jeg tror han flatter sine store par ret ofte, når han kan spille en pot 200bbs effektivt mod en kæmpe fisk.

15-05-2010 14:14 #19| 0

Jeg taler skam ikke ned til Chris. Jeg skulle blot forstå hans argumentation-for så derefter at konstatere, at jeg er uenig.

Jeg tror altså stadig, at han 3-better som oftest. Blandt andet fordi, at drolleren vel gerne caller alligevel? I hvert fald med QQ/KK tror jeg altså stadigvæk, at han er tilbøjelig til enten at flatte pre eller raise flop med broadway pps.
Jeg er enig i, at der er fordele forbundet med at flatte JJ-KK pre, men ikke store nok til, at jeg ligefrem tror, at det er villains std play.

Kan du ikke forklare, hvorfor du tror, at han caller med alle nutty hænder på floppet Chris?

Det er ikke mit ærinde at patronisere. Men jeg er lidt rusten tokorts-wise, så måske der er en række koncepter jeg ganske enkelt ikke er opmærksom på.

15-05-2010 14:30 #20| 0

Fordi too be honest så tror jeg aldrig han bluffraiser floppet og 9/10 gange tror jeg blot han caller med et combodraw.

Og så den kæmpe fact, at han stadigvæk har kæmpe deep fisk i baghånd.

15-05-2010 17:05 #21| 0

Jeg tror altsaa stort set aldrig en NL200 regular flatter i det spot her med ihvertfald QQ + preflop. Selvom han nok ikke er saa vild med at 3-bette hero med QQ pga stacks vil han rigtig gerne have bygge potten imod donken saa tidligt saa muligt med sine staerke haender. Logikken i poker er vel at man saa vidt muligt vil bygge potten stor preflop med sine store haender og holde potten lille med sine spekulative haender.

Han b0r forresten ogsaa 3-bette JJ, om han g0r det er ikke helt sikkert.

I forhold til det spot OP finder sig i kommer jeg aldrig vaek - det der med at folde 2nd nuts har jeg aldrig vaeret god til.

15-05-2010 22:15 #22| 0
OP

Hvorfor BØR han det? Det er da et underligt conclusive statement :)

15-05-2010 23:09 #23| 0

Jeg er kun saa skraasikker fordi jeg ikke kan laese HH's.

Havde set det som om villain kaldte efter donken preflop hvilket ikke er tilfaeldet saa ignorer bare min post. Nu er det pludselig slet ikke fedt at 3-bette med JJ og QQ ihvertfald, saa disse haender er en del af villains range paa turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar